پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 استلار ؛ معامله‌گری بر پایه هوش مصنوعی

استلار ؛ معامله‌گری بر پایه هوش مصنوعی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

استارتاپ استلار در سال 1397 با نام شرکت دانش بنیان سرمایه گستر هرمس، به فعالیت خود توسعه و رسمیت بخشید. استلار یکی از بازیگران عرصه معامله‌گری بر پایه هوش مصنوعی در ایران شناخته می‌شود. سامانه‌ای برای مدیریت دارایی با تکنولوژی‌های نوین مالی و یافتن راه‌حل‌‌های الگوریتمی ‌بازار‌های مالی مبتنی بر هوش مصنوعی.

استلار به پشتوانه تجربه معامله‌گرهای خود به مدلسازی روابط بین متغیرهای پیشگوی بورس با قیمت سهام اقدام کرده و با استفاده از روش‌های آماری و اقتصادسنجی صحت آن را ارزیابی کرده و در گام بعد با استفاده از داده‌کاوی اقدام به بهینه‌سازی مولفه‌های پیشگو می‌کند.

به عبارتی دیگر استلار با ترکیب دانش اقتصاد، مالی، روش‌های آماری و یادگیری ماشین به تحلیل روند، جریان نقدینگی و پیش بینی ابزار مالی پرداخته و از آن در اجرای معاملات الگوریتمی، بازارگردانی و سبدگردانی اوراق بهادار در قالب معاملات ماشینی بهره گرفته و به ادعای موسسان آن، بازدهی‌اش ماهیانه ۶ درصد از شاخص بورس بهتر است.

کارایی این سامانه برای معامله گران بورس در زمینه بازارگردانی الگوریتمی‌سهام، بازارگردانی و آربیتراژگیری اوراق بدهی دولتی و شرکتی، معاملات فرکانس بالا و آربیتراژ در آپشن سکه و طلا می‌تواند باشد. این شرکت دانش بنیان که برآمده از دانشگاه شهید بهشتی بوده و محل استقرار آن نیز در همین دانشگاه ‌است مشتریان خود را شامل شرکت‌های تامین سرمایه، صندوق‌های سرمایه گذاری بزرگ، کارگزاری‌ها و بانک‌ها، شرکت‌های بورسی و پیمانکاران و سرمایه گذاران حقیقی بزرگ معرفی می‌کند.

از جمله محصولات شرکت مدیریت سرمایه‌استلار(سرمایه گستر هرمس) که از سوی شتابدهنده فارابی پشتیبانی می‌شود، می‌توان به آربیتراژور (آربیتراژگیری خودکار در بازار بدهی)، لیکوییدیتور(بازارگردانی و سبدگردانی الگوریتمی‌اوراق بهادار)، اونالایزر (سیستم تحلیلی سهامدار جهت تسهیل بازارگردانی با استفاده از یادگیری ماشین)، الگوسیگنال (ربات هشداردهنده تحرکات سهام) و استلاتور (پیش‌بینی سهام با استفاده از یادگیری ماشین) اشاره کرد.

الگوریتم‌های پیش‌بینی بازار استلار از داده‌های موجود جهت پیش‌بینی حرکت قیمت، بازدهی و زمان بندی ورود و خروج به بازار سهام ایران استفاده می‌کنند.

الگوریتم‌های بازارگردانی  نیز در استلار به عنوان یک خط ارزش‌آفرینی اصلی دیده می‌شود. استلار مدعی است با اقتصادی کردن و سودآور کردن بازارگردانی، نقدشوندگی بیشتر را به یکی از عوارض جانبی بازارگردانی تبدیل کرده است که سازگار با کسب سود است.

استلار همچنین الگوریتم‌های اجرای معاملات را با هدف رفع مشکلاتی چون نقد شوندگی پایین بازار سرمایه ایران توسعه داده است.


استلار در یک نگاه

استلار


ما فهرستی از شرکت‌های فعال در حوزه داده کاوی را گردآوری کرده‌ایم تا در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان این حوزه قرار دهیم. در صورتی که شما نیز اطلاعات تکمیلی در خصوص این شرکت‌ها یا کسب‌وکارهای دیگری که از قلم افتاده‌اند دارید می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما ارسال نمایید و ما را در تکمیل این فهرست یاری نمایید.
هوشیو به عنوان پایگاه جامع هوش مصنوعی در ایران، ارائه‌دهنده به‌روزترین اخبار و مقالات این حوزه است.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]