40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 مذاکرات دو شرکت بزرگ | آیا در نهایت Character.AI با گوگل همکاری خواهدکرد؟

مذاکرات دو شرکت بزرگ | آیا در نهایت Character.AI با گوگل همکاری خواهدکرد؟

به گزارش هوشیو، گوگل که زیرمجموعه‌ای از شرکت آلفابت است، برای توسعه چت‌بات هوش مصنوعی با Character.AI مذاکره می‌کند تا با تقاضای کاربران هماهنگ شود و بتواند به نیاز مخاطبان به بهترین شکل پاسخ دهد. به گفته یک منبع آگاه، این پروژه قرار است مشارکت موجود بین این دو مجموعه را عمیق‌تر کند. البته تاکنون Character AI از عمومی کردن نتایج مذاکرات و اظهار نظر در این باره خودداری کرده‌است و بیانیه‌ای در این زمینه منتشره نشده. پیش از این نیز گوگل و Character AI همکاری‌هایی داشته‌اند؛ اما این همکاری‌ها بیشتر در زمینه خدمات ابری گوگل و واحد‌های پردازش تنسور (TPU) برای آموزش مدل ها بوده‌است.

Character.AI دستیاری پیشرو در زمینه سرگرمی

نوام شزیر و دنیل د فرتیز دو نفر از کارمندان قدیمی گوگل که به عنوان موسسان Character.AI شناخته می‌شوند، با توسعه این چت‌بات موفق شدند تا نمونه‌ای متمایز از سایر دستیار‌های هوشمند ارائه دهند. این چت‌بات هوش مصنوعی، قابلیت‌های زیادی دارد و در مدت زمان کوتاهی موفق شده‎است طرفدارن خاص خود را پیدا کند. کاربران با استفاده از Character.AI می‌توانند با نسخه‌های مجازی و شبیه‌سازی‌شده افراد مشهور، بازیگران‎، خوانندگان و حتی شخصیت‌های انیمه‌ای مورد علاقه خود چت کنند و درعین‌حال از قابلیت‌های یک دستیار هوشمند شخصی بهره‌مند شوند. استفاده از این چت‌بات برای عموم مردم رایگان است؛ اما برخی از امکانات خاص نیاز به پرداخت هزینه دارد. کاربران می‌توانند با پرداخت ماهانه ۹.۹۹ دلار به نسخه کامل این دستیار هوش مصنوعی دسترسی داشته‌ باشند و از تمام امکانات آن به صورت نامحدود استفاده نمایند.

بر اساس داده‌های Similarweb، چت‌بات‌های Character.AI با نقش‌ها و لحن‌های مختلف، بیشترین محبوبیت را برای کاربران در سنین ۱۸ تا ۲۴ سال دارند و حدود ۶۰ درصد از ترافیک این وب‌سایت به افرادی در این بازۀ سنی اختصاص پیدا می‌کند. این آمار نشان می‌دهد که Character.AI نسبت به نمونه‌های رقیب خود مثل ChatGPT و Bard Google در زمینه سرگرم کردن مخاطب موفق‌تر عمل کرده‌است.

Character.AI پیش‌تر اعلام کرده بود که در شش ماه اول پس از راه اندازی، ۱۰۰ میلیون بازدید ماهانه داشته‌است.

به گفته منابع معتبر، Character.AI روند جذب سرمایۀ خارجی را شروع کرده‌است و در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران مختلفی است. پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاری‌های اخیر ارزش این شرکت را به بیش از ۵ میلیارد دلار برسانند. با این حال مذاکرات Character.AI با گوگل ادامه دارد و شرایط قرارداد این دو شرکت ممکن است تغییر کند.

جمع‌بندی

شرکت بزرگ گوگل با هدف پاسخ به نیاز کاربران خود، در حال مذاکره با Character.AI برای توسعه چت‌بات هوش مصنوعی است. اگر مذاکرات جاری به نتیجه برسد، ارزش شرکت Character.AI به طرز چشمگیری بالاتر می‌رود و همکاری پیشین این دو شرکت عمق بیشتری می‌یابد. پیش از این، گوگل و Character.AI در زمینۀ خدمات ابری این شرکت و TPU همکاری‌هایی داشته‌اند؛ اما همکاری‌های جدید تغییر عمده‌ای در روند کاری آن‌ها ایجاد خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که هنوز بیانیۀ رسمی‌ای در این زمینه منتشر نشده و در حال حاضر شرکت Character.AI از عمومی کردن نتایج و اظهار نظر مستقیم در این باره سر باز می‌زند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]