40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 راه‌اندازی چهار مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در اردبیل

راه‌اندازی چهار مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در اردبیل

پارک‌های علم و فناوری در بسیاری از کشورهای جهان، موجب توسعه اقتصاد شده اند. این پارک‌ها، محیطی برای استقرار شرکت‌های فناوری، بخش‌های تحقیقاتی و مراکز توسعه صنایع هستند که در همکاری سازنده با یکدیگر،  به فعالیت می‌پردازند. این پارک‌ها همچنین موجب ترویج نوآوری در میان شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شوند.

از جمله این پارک‌ها در ایران، می‌توان به «پارک علم و فناوری اردبیل» اشاره کرد که در سال ۱۳۹۳ طرح تأُسیس آن اجرایی شد. ۸۰ درصد فعالیت‌های این پارک، در زمنیه کشاورزی و صنایع مربوط به آن و ۲۰ درصد دیگر مربوط به سایر زمینه‌ها است. این پارک، از زمان تأسیس خود دستاوردهای مهمی داشته است و با فعالیت‌های خود، موجب توسعه مراکز دانش‌بنیان شده است.

به گزارش هوشیو به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس پارک علم و فناوری، از تأُسیس یک مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در این پارک، خبر داده است. همچنین یک مرکز نوآوری دیگر، برای تولید بذر دانه‌های روغنی، در آن دست احداث است.

حبیب ابراهیم‌پور روز سه‌شنبه در جلسه‌ای با اعضای کمیته دانش‌بنیان در اردبیل، بیان کرد: «ایجاد مراکز نوآوری در اردبیل در مراحل پایانی خود است و به‌زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.»

ابراهیم‌پور در این نشست عنوان کرد: «مشغول رایزنی با مسئولان جمهوری آذربایجان هستیم تا امکان ایجاد پردیس علم و فناوری مشترک سنجیده شود. اگر زمینه همکاری‌های مشترک در این مورد وجود داشته باشد، موجب توسعه این فناوری در دو کشور خواهد شد.»

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: «مراکز نوآوری شامل دو مرکز نوآوری گیاهان دارویی، عسل و انیمیشن است که از اواخر خرداد ماه آغاز به فعالیت خواهند کرد.»

ابراهیم‌پور همچنین از راه‌اندازی مرکز نوآوری تولید بذر مخصوص دانه‌های روغنی، خبر داد و افزود: «این مرکز با همکاری شرکت کشت و صنعت مغان تأُسیس می‌شود.» وی در مورد روند احداث ساختمان پارک علم و فناوری نیز گفت: «۲۸ درصد از مراحل ساخت آن طی شده و برای اجرای طرح این ساختمان ۹ میلیارد تومان اعتبار، اختصاص یافته است.»

پارک علم و فناوری همچنین بر میزان اشتغال پایدار، در این استان تأثیر مثبتی داشته است. رئیس این مرکز در این مورد گفت: «علاوه بر این ساختمان، ۳۵ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱۸ واحد رشد، در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که موجب اشتغال‌زایی در این استان شده اند؛ تا کنون ۱۱۶۰ شغل توسط پارک فناوری ایجاد شده که  این روند در سال جاری با اشتغال ۳۵۰ نفر ادامه می‌یابد.»

ابراهیم‌پور در مورد روند ساخت کارخانه نوآوری افزود: «ساخت این کارخانه، ۵۰ درصد پیشرفت داشته و مساحت آن، بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرک الهیه اردبیل است.»

همچنین وی با اشاره به ارتباط بین دانشگاه و پارک علم فناوری بیان کرد: «این ارتباط موجب توسعه و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر تقویت این ارتباط تأکید دارد.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]