40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ربات‌های نابودگر با یکدیگر مسابقه می‌دهند

ربات‌های نابودگر با یکدیگر مسابقه می‌دهند

در حالی که جمعیت یکسره تشویق می‌کنند، دو ربات مسلح به اره‌های وزوز، زنجیر فلزی و چکش، به هدف مسابقه وارد میدان می‌شوند که در این مسابقه فقط یک ربات قهرمان می‌شود. این شروع یک مسابقه هیجان‌انگیز است.

به گزارش هوشیو، اعضای رباتیک آماده رزم در باشگاه ASU ربات‌های طراحی‌شده خود را برای مبارزه آماده می‌کنند. این ربات‌ها در باشگاه ASU طراحی شده‌اند، باشگاهی که اعضای آن از مهارت‌های خود استفاده می‌کنند، تا ربات‌های طراحی‌شده را برای ضرب‌وشتم یکدیگر در میدان به جان یکدیگر بیندازند. این ربات‌ها در حقیقت با ربات‌های دیگری که آماده رزم هستند، می‌جنگند.

کالب هچت، نایب‌رئیس باشگاه در این باره می‌گوید: «برای ایجاد یک ربات جنگی، فکر زیادی شده است. وقتی صحبت از طراحی به میان می‌آید، باید آن ربات بادوام باشد، قطعات به‌راحتی قابل تغییر باشد و در عین حالی که کار می‌کند، بتواند ضربه بخورد.» کالب هچت ادامه می‌دهد: «در واقع، قطعات، بیشتر در داخل ربات قرار می‌گیرند و باید با اطمینان از نوع خاصی از پیچ‌ومهره‌ها برای آن استفاده شود، باید نقاط، دقیقاً تعیین شوند. خیلی زیادند…»

وی اخیراً در مسابقات تلویزیونی رزمی ربات “BattleBots” در تیم Banshee که یک ربات باله‌گر سنگین‌وزن داشت، شرکت کرد و هدفش این بود که از تجربه‌های خود برای رهبری تیمی در ASU استفاده کند.

باشگاه ASU و ربات‌های طراحی‌شده آن

این باشگاه به طور رسمی از ابتدای این ترم، شروع به کار کرده است. این باشگاه در ابتدا بخشی از باشگاه رباتیک Sun Devil بود، اما تصمیم گرفت به سازمان خود منشعب شود، تا خود را متمایز کند و بودجه بیشتری دریافت کند.

باشگاه ASU در مسابقات ملی شرکت می‌کند و امیدوار است، بتواند در مسابقات تلویزیونی رزمی ربات “BattleBots” که یک برنامه تلویزیونی مسابقات مبارزاتی ربات در کانال دیسکاوری است، حضور داشته باشند. تیم برنده ۲۵۰۰۰ دلار جایزه نقدی دریافت می‌کند و این برای آن‌ها انگیزه خوبی محسوب می‌شود.

این باشگاه دارای چهار دسته وزنی مختلف برای مسابقات است: وزن سوسک- ۳ پوند، سرگرمی- ۱۲ پوند، وزن پر- ۳۰ پوند و سنگین‌وزن- ۲۵۰ پوند.

برخی از اعضای باتجربه ربات‌های رزمی از دانش و تجربه خود استفاده کرده‌اند و قبلاً در مسابقه‌ای به نام Norwalk Havoc Robot League در کانکتیکات شرکت کرده‌اند. برنده کلی رقابت‌های دسته وزنی ۳۰ پوندی، برنده ۱۵۰۰۰ دلار و جایزه طلایی دامپستر می‌شود. جالب است بدانید در اکثر مسابقات مبارزه با ربات‌ها که در این باشگاه طراحی شده‌اند، سلاح‌هایی مانند وزوز اره، چکش، زنجیر چرخان، باله و شعله‌افکن مورد قبول است. هدف در هر مسابقه این است که ربات حریف، ناکارآمد شود.

به گفته کالب هچت، بیشتر فرایند طراحی ربات با رایانه به کمک CAD انجام می‌شود که طرحی سه‌بعدی از ربات است. در حال حاضر، تمامی ربات‌های باشگاه هنوز در مرحله CAD هستند. در واقع، وقتی همه‌چیز به صورت دیجیتالی ایجاد شد، باشگاه قطعات را سفارش می‌دهد و شروع به ساخت بدنه ربات می‌کند. تایلر رایت، خزانه‌دار رباتیک آماده رزم و دانشجوی سال دوم مهندسی هوافضا، گفت که بودجه قطعات ربات‌ها از دانشگاه تأمین می‌شود، بنابراین برای دانشجویانی که به باشگاه می‌پیوندند، هیچ هزینه‌ای وجود ندارد که این خود انگیزه‌ای برای پیوستن به باشگاه است. در واقع، به کسانی که علاقه‌مندند به باشگاه بپیوندند، از ابتدا همه‌چیز آموزش داده می‌شود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]