40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 نشست هوش مصنوعی و تاثیر آن در آینده دانش کلام اسلامی و معرفت شناسی شیعه برگزار می‌شود

نشست هوش مصنوعی و تاثیر آن در آینده دانش کلام اسلامی و معرفت شناسی شیعه برگزار می‌شود

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت، نشست تخصصی در زمینه هوش مصنوعی و تأثیرات آن بر آینده فقه شیعه با عنوان «هوش مصنوعی و تاثیر آن در آینده دانش کلام اسلامی و معرفت شناسی شیعه» در روز پنجشنبه، ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰، از ساعت ۱۸ الی ۲۰ برگزار می‌شود.

در ضمن اطلاعیه این نشست ذکر شده است که شرکت برای عموم کاربران رایگان است. همچنین، این نشست تخصصی از سوی گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی اطلاع‌رسانی و برگزار خواهد شد. همان‌طور که از عنوان این نشست تخصصی مشخص است، اساتید مدعو در نظر دارند تا با بررسی و نسبت‌سنجی پیشرفت‌های فعلی در زمینه هوش مصنوعی کشور با فقه شیعه، بتوانند شمای روشنی از آینده تحول این علم در کشور به دست دهند.

بسیاری بر این عقیده‌اند که فقیه برای درک احکام الهی نیازمند شرایط خاص و پیچیده‌ای است که نمی‌توان آن را از عموم مردم انتظار داشت. فقه، به معنای استنباط و تفکر عمیق در دین است. اما با توجه به اطلاعاتی که امروز درباره طبیعت ذهن انسان وجود دارد، نمی‌توان ذهن را بدون پیش‌داوری و عاری از تعصب دانست. همچنین، حافظه بشری دچار نقصان است و نمی‌تواند تمام اطلاعات و اندوخته‌های دانشی خود را در لحظه به یاد بیاورد.

معرفت شناسی شیعه

علاوه بر آن، حتی اگر موفق شود تمامی این اطلاعات را به یاد آورد، توانایی یکپارچه‌سازی و تشکیل یک انسجام معنایی بین تمامی اطلاعات برای ذهن محدود انسانی میسر نیست. این نقصان در ذهن انسانی و ضرورت کشف احکام الهی از یک سو و نیز توانمندی هوش مصنوعی در ترکیب و یکپارچه‌سازی اطلاعات از سوی دیگر، باعث شده است تا متخصصین علوم دینی به نسبت‌سنجی بین هوش مصنوعی به عنوان یک پدیده نوظهور و فقه شیعه و مسئله استنباط احکام الهی از متن دین راغب شوند و به ظرفیت‌های موجود در این حوزه بیندیشند.

در نشست هوش مصنوعی و تاثیر آن در آینده دانش کلام اسلامی و معرفت شناسی شیعه، سخنرانان از زمینه و علقه‌های فکری و مطالعاتی مختلفی برخوردار هستند. این سخنرانان شامل دکتر بهروز مینایی، دانشیار دانشگاه علم و صنعت، حجت‌الاسلام دکتر علیرضا قائمی‌نیا، دانشیار پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی و نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر احمد کوهی، استاد آینده‌پژوهی دانشگاه تهران خواهند بود. برای شرکت در این نشست به صورت مهمان از لینک زیر استفاده کنید:

لینک ورود به نشست

آخرین اخبار و رویدادهای هوش مصنوعی را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]