Filter by دسته‌ها
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 معرفی دوره‌های رایگان آموزشی هوش مصنوعی

معرفی دوره‌های رایگان آموزشی هوش مصنوعی

در دنیای پرسرعت فناوری امروز، هوش مصنوعی نقش محوری در تحول فرایندها و افزایش بهره‎‌وری ایفا می‌کند. از این رو، آموزش و مهارت‌آموزی در زمینه هوش مصنوعی، به ویژه هوش مصنوعی مولد (Generative AI) یا همانGenAI، اهمیت ویژه‌ای یافته است. این یادداشت، گنجینه‌ای از دوره‌های آموزشی برجسته در زمینه مهندسی پرامپت، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی تصویری (DALL-E)، مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) و دوره‌های مدیریتی هوش مصنوعی مولد را معرفی می‌کند.

از دانشگاه‌های معتبر مانند هاروارد و شرکت‌های پیشرو همچون آمازون، لینکدین و Coursera، این دوره‌ها فرصتی استثنایی برای متخصصان، دانشجویان و علاقه‌مندان به هوش مصنوعی فراهم می‌آورد تا با آخرین دستاوردها، تکنیک‌ها و کاربردهای عملی در این حوزه پرشتاب آشنا شوند. این منبع ارزشمند، نقشه راهی برای ورود به دنیای شگفت‌انگیز هوش مصنوعی مولد و بهره‌گیری از توانمندی‌های بی‌نظیر آن در حل چالش‌های پیچیده و افزایش خلاقیت است.

دورۀ مبانی مهندسی پرامپت؛ آمازون

اگر به دنبال یک دوره آموزشی معتبر برای یادگیری شیوه تعامل با هوش مصنوعی یا همان مهندسی پرامپت هستید، به آمازون سر بزنید. این دوره آموزشی از سایت معتبر آمازون درباره آموزش اصول، تکنیک‌ها و بهترین شیوه‌های تعامل با هوش مصنوعی یا همان مهندسی پرامپت است.  

این دوره در سطح متوسط طراحی شده است و برای مهندسان پرامپت، دانشمندان داده و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مناسب است. شما در این دوره چهار ساعته یاد خواهید گرفت که اول مهندسی پرامپت را تعریف کنید و سپس بهترین تکنیک‌های تعامل با مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی را اعمال کنید. مبانی مدل‌های پایه، اصول مهندسی پرامپت، انواع پرامپت و تکنیک‌های پایه و پیشرفته آن از جمله سرفصل‌های این دوره مفید و کاربردی است.  

شرکت در این دوره به پیش‌نیازهایی مانند آشنایی اولیه با هوش مصنوعی مولد و شیوه‌ه برنامه‌ریزی برای اینگونه پروژه‌ها و همچنین آشنایی با Amazon Bedrock نیاز دارد، تمام این دوره‌ها که سرجمع به سه ساعت می‌رسد هم‌اکنون در سایت آمازون وجود دارد.

شرکت در دوره مهندسی پرامپت

معرفی دوره‌های رایگان آموزشی هوش مصنوعی

دوره یادگیری ماشین؛ هاروارد

دوره یادگیری ماشین دانشگاه هاروارد، فرصت ارزشمندی برای یادگیری عملی و پروژه‌محور یکی از پرکاربردترین شاخه های هوش مصنوعی یعنی یادگیری ماشین است. این دوره به شما کمک می‌کند تا مبانی یادگیری ماشین، اعتبارسنجی مدل ها و آشنایی با محبوب ترین الگوریتم های این حوزه را فرا بگیرید.

نکته برجسته این دوره، رویکرد عملی و پروژه محور آن است. شما یک پروژه واقعی را از ابتدا تا انتها پیاده سازی خواهید کرد و در این مسیر یاد می‌‎گیرید چگونه از مجموعه داده‌ها برای کشف الگوها و روابط پیش بینی پذیر استفاده کنید. علاوه بر این، نحوه آموزش الگوریتم ها با داده‌های آموزشی و پیش‌بینی نتایج برای داده های جدید را تجربه خواهید کرد.

با پایان این دوره، شما مهارت های کاربردی در زمینه یادگیری ماشین کسب خواهید کرد که می‌تواند برای حل مسائل واقعی در صنایع و حوزه های مختلف کاربرد داشته باشد. یادگیری ماشین به عنوان یکی از شاخه های کلیدی هوش مصنوعی، مهارتی ضروری برای متخصصان آینده این حوزه محسوب می‌شود.

شرکت در دوره یادگیری ماشین

معرفی دوره‌های رایگان آموزشی هوش مصنوعی

دورۀ کار با Dall-E؛ لینکدین

در این دوره شرکت‌کنندگان زیر نظر خانم Seyhan Demirdag، هم‌بنیان‌گذار شرکت Ceyhan Lee در حوزه هوش مصنوعی، با مزایای هوش مصنوعی مولد و به طور خاص Dall-E آشنا می‌شوند. هوش مصنوعی مولد باعث می‌شود تا کارهای خسته‌کننده، خطرناک و دشوار را از دوش بشریت برداریم و صرفا بر روی ایده‌ها، چشم‌اندازها و اهداف تمرکز کنیم و این تحولی بی‌سابقه در پارادایم شغل‌های آینده است.

در این دوره آموزشی که درباره چگونگی بهره‌گیری از این ابزارهای هوش مصنوعی برای پیشبرد خلاقیت است با خانم دمیرداگ همراه شوید تا به ژرفای این انقلاب خلاقانه جدید که ایشان از آن هیجان‌زده است، غوطه‌ور شوید و کشف کنید چگونه هر یک از ما می‌تواند جایگاهی در این عصر فناوری‌های پیشرفته داشته باشد. سرفصل‌های این دوره شامل آشنایی با هوش مصنوعی و Dall-E، معرفی معروف‌ترین ابزارهای Generative AI، آینده مشاغل و آموزش Dall-E، و مهارت های اخلاقی و اجرایی لازم برای کار با GenAI است.

تماشای دوره در لینکدین

معرفی دوره‌های رایگان آموزشی هوش مصنوعی

دوره استفاده مفید از هوش مصنوعی بینگ؛ لینکدین

آیا تا به حال آرزو کردید که یک دستیار هوشمند داشته باشید که در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات و حل مشکلات شما باشد؟ با این دوره کاربردی می‌توانید از تکنیک‌های تعامل با هوش مصنوعی برای افزایش بهره‌وری خود استفاده کنید.  در این دوره، از جس استرتون، مدرس دوره خواهید آموخت چگونه از مایکروسافت بینگ چت که یک سیستم پیشرفته هوش مصنوعی تغذیه شده با ChatGPT-4  است، برای انجام انواع وظایف روزانه استفاده کنید. از برنامه‌ریزی سفر، خرید لوازم اداری و نوشتن ایمیل‌های مشتری گرفته تا دریافت توصیه‌ها برای برخورد با همکاران، بینگ چت می‌تواند پاسخ های به روز را در اختیار شما قرار دهد.

علاوه بر یادگیری نحوه دسترسی و استفاده از بینگ چت، شما همچنین خواهید آموخت چگونه از قدرت خلاقانه آن برای خلاصه‌سازی داده‌ها، تولید متن و حتی ایجاد و تجزیه و تحلیل تصاویر استفاده کنید. این دوره همچنین بر موضوعات مهم مانند اخلاق در استفاده از هوش مصنوعی تولیدی و حفاظت از داده ها تمرکز خواهد کرد. آماده شوید تا چگونگی گپ زدن با هوش مصنوعی را مانند یک فرد واقعی در آن سوی صفحه کلید یاد بگیرید و بهره‌وری خود را به سطح جدیدی ارتقا دهید.

تماشای دوره در لیندکین

معرفی دوره‌های رایگان آموزشی هوش مصنوعی

دورۀ مدل زبانی بزرگ؛ coursera

هوش مصنوعی مولد با استفاده از مدل‌های زبان بزرگ، یک حوزه نوظهور و پیشرفته در دنیای هوش مصنوعی است که پتانسیل تحول آفرینی در نحوه تولید، پردازش و درک زبان توسط ماشین ها را دارد. این دوره آموزشی به شما کمک می کند تا مفاهیم پایه‌ای، مهارت‌های عملی و درک  عمیق از نحوه عملکرد هوش مصنوعی مولد را کسب کنید.

در این دوره، شما فرصت غواصی در آخرین تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی مولد را خواهید داشت و درک خواهید کرد که چگونه شرکت‌ها از این فناوری پیشرفته برای خلق ارزش استفاده می‌کنند. متخصصان هوش مصنوعی AWS که در زمینه ساخت و استقرار هوش مصنوعی در موارد کاربردی و تجاری فعالیت می کنند، آموزش این دوره را بر عهده خواهند داشت.

یکی از جنبه‌های کلیدی این دوره، آموزش مدل های زبان بزرگ (LLM) است که در قلب هوش مصنوعی مولد قرار دارند. شما خواهید آموخت که چگونه این مدل‌ها می‌توانند متون طبیعی و انسان‌گونه را تولید کنند، سوالات را پاسخ دهند، ترجمه کنند و حتی کدهای برنامه نویسی را بنویسند.

علاوه بر این، دوره شامل زبان برنامه‌نویسی پایتون و یادگیری ماشین نیز آموزش داده می‌شود که ابزارهای ضروری برای درک و کار با هوش مصنوعی مولد هستند. پس از گذراندن این دوره، شما آماده خواهید بود تا از قدرت هوش مصنوعی مولد در پروژه ها و کاربردهای مختلف خود بهره ببرید و از مزیت رقابتی آن در دنیای کسب و کار امروز برخوردار شوید.

شرکت در دوره مدل زبانی بزرگ

معرفی دوره‌های رایگان آموزشی هوش مصنوعی

آموزش هوش مصنوعی مولد برای مدیران؛ آمازون

همان‌طور که قبلا هم گفتیم هوش مصنوعی تولیدی یا GenAI یکی از پیشرفته‌ترین و هیجان‌انگیزترین زمینه‌های هوش مصنوعی در حال حاضر است. با ظهور مدل‌های زبانی بزرگ مانند ChatGPT و سیستم های تصویرسازی مانندDALL-E، GenAI توانایی‌های بی‌نظیری در تولید محتوای متنی، تصویری و چندرسانه‌ای براساس درخواست‌های کاربر از خود نشان می‌دهد.

این دوره آموزشی  که در سه قسمت طراحی شده است به تصمیم‌گیرندگان تجاری و فنی کمک می‌کند تا درک عمیقی از قابلیت های GenAI و راه‌های به کارگیری آن در سازمان خود کسب کنند. بخش نخست با عنوان “مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی تولیدی – هنر امکان پذیری” یک نگاه اجمالی بر GenAI، کاربردهای آن و پتانسیل تحول‌آفرینی آن در صنایع مختلف ارائه می‌دهد.  بخش دوم با عنوان “برنامه‌ریزی برای یک پروژه هوش مصنوعی تولیدی” به مسائل و چالش‌های کلیدی در اجرای یک پروژه GenAI که عبارتند از مدیریت داده‌ها، انتخاب مدل مناسب، ارزیابی عملکرد و مسائل اخلاقی و امنیتی می‌پردازد. در نهایت، بخش “ایجاد یک سازمان آماده برای هوش مصنوعی تولیدی” بر فرهنگ سازی، آموزش نیروی انسانی، تغییر فرآیندها و زیرساخت‌های لازم برای پذیرش و بهره گیری مؤثر از GenAI در سازمان تمرکز دارد.

این دوره فرصتی ارزشمند برای تصمیم‌گیرندگان و متخصصان فناوری است تا با یکی از فناوری‌های بنیادین آینده آشنا شوند و آمادگی لازم برای بهره‌گیری از آن در سازمان خود را کسب کنند.

شرکت در دوره هوش مصنوعی مولد

معرفی دوره‌های رایگان آموزشی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی مولد پتانسیل تحول‌آفرینی در نحوه زندگی، کار و خلاقیت انسان‌ها را دارد. دوره‌های معرفی شده در این یادداشت، گنجینه‌ای ارزشمند برای آماده‌سازی نیروی انسانی در برابر این انقلاب فناوری هستند. آموزش مهارت‌های مهندسی پرامپت، یادگیری ماشین، کار با ابزارهای تصویری و گفتاری هوش مصنوعی، و درک مدل های زبانی بزرگ، راه روشنی برای تبدیل شدن شما به یکی از بازیگران فعال و کلیدی در این عرصه نوظهور است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.