40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 دانش‌آموزان ایرانی در رشته هوش مصنوعی، مقام نخست را کسب کردند

دانش‌آموزان ایرانی در رشته هوش مصنوعی، مقام نخست را کسب کردند

دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا از کسب مقام نخست ایران در مسابقات اختراعات جهانی هندوستان ۲۰۲۱(INEX2021)  خبر داد و گفت: دانش‌آموزان ایرانی در این مسابقات موفق به کسب ۳ مدال طلا در گروه‌های الکترونیک، هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی شدند.

مسابقات اختراعات جهانی هندوستان ۲۰۲۱ (INEX2021) از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ دسامبر (۲۲ تا ۲۵ آذر ماه) در هندوستان برگزار شد. در این مسابقات، دانش‌آموزان ایرانی موفق شدند، از بین ۳۰ کشور جهان، ۳ مدال طلا در گروه‌های الکترونیک، هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی کسب کنند.

مهدی رشیدی جهان، دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا درباره مسابقات اختراعات جهانی هندوستان ۲۰۲۱  (INEX2021) گفت: «این مسابقه هر ساله با حمایت فدراسیون جهانی مخترعین و سازمان مالکیت‌های معنوی از سوی سازمان مخترعان هند برگزار می‌شود که امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور دانش‌آموزان و دانشجویانی از ۳۰ کشور به صورت حضوری و همچنین برخط برگزار شد.»

مقام

رشیدی جهان در ادامه افزود: «سه تیم برتر از برگزیدگان ششمین جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا که پیش از این با حضور ۹۲۰ تیم از ۱۶ کشور جهان در شهریورماه امسال برگزار شد، به مسابقات اختراعات جهانی هندوستان اعزام شدند که تیم ایران در مجموع به‌عنوان نخست این دوره از مسابقات دست یافت.»

به گفته وی سه تیم ایرانی شرکت‌کننده در این مسابقات، موفق شدند سه مدال طلا در گروه‌های الکترونیک، هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی کسب کنند. همچنین در این برنامه، یکی از تیم‌های ایرانی موفق به کسب جایزه ویژه این مسابقات و کاپ اختراعات این مسابقات شد.

دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا، شرکت‌کنندگان در این مسابقات را معرفی کرد و گفت: «تیم ایران، متشکل از مهربد بنی‌عامریان و آروین یعقوبی به مدال طلا و جایزه ویژه مسابقات دست یافتند و تیم ۲ نفره بهنام کریمی و علیرضا جعفری نیز دیگر تیم طلایی ایران در این مسابقات بود. همچنین تیم متشکل از حسن کاکانژادی و کوشا رستمی نیز به مدال طلا در این دوره از مسابقات رسیدند.»

رشیدی جهان در پایان سخنان خود در این نشست، به تغییر شکل در برگزاری هفتمین جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا اشاره کرد و افزود: «هفتمین جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا از بهمن ماه امسال شروع خواهد شد که این جشنواره در رویدادهای مختلف برگزار خواهد شد.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]