40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ناوگان ربات‌های خودران Clevon به فناوری اینترنت اشیا T-Mobile مجهز می‌شود

ناوگان ربات‌های خودران Clevon به فناوری اینترنت اشیا T-Mobile مجهز می‌شود

شرکت Clevon چند سالی است که ناوگان ربات‌های خودران را راهی جاده‌های کشورهای اروپایی کرده و روزانه هزاران محصول را به سفارش‌دهندگان تحویل می‌دهد. حال این مجموعه قصد دارد با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی اینترنت اشیا (IOT) شرکت T-mobile، راه خود را به سیستم نقل‌وانتقالات آمریکا نیز باز کند.

خودران Clevon

بسیاری از خرده‌فروشان، فروشگاه‌های مواد غذایی، ارائه‌دهندگان تدارکات و… در اروپا، برای افزایش سرعت و کاهش هزینه حمل‌ونقل از خدمات ربات‌های خودران استفاده می‌کنند. از همین جهت، سفارش‌دهندگان آمریکایی مشتاقانه در انتظارند تا بتوانند از طریق ناوگان Clevon، محصولات خود را بارگیری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان برسانند.

این که در خیابان شاهد ماشین‌های کوچک خودرانی باشیم که بدون سرنشین و کنترل‌کننده، راه خود را از میان دیگر خودروها پیدا می‌کند و محموله خود را به‌سلامت به مقصد می‌رساند، شبیه فیلم‌های علمی-تخیلی است و برای کسانی که سروکار چندانی با تکنولوژی ندارند، تا حدودی جادویی به نظر می‌رسد! ربات‌های Clevon با استفاده از حسگرها، دوربین‌ها و رادارهای متعدد، قادرند داده‌های محیطی را به‌سرعت جمع‌آوری کنند و برای نقشه‌برداری، به مرکز عملیاتی بفرستند. این فرایند، امکان شناخت مسیر را برای ربات‌ها فراهم می‌کند و از این طریق می‌توانند علاوه‌بر ناوبری دقیق، از برخورد با دیگر موانع نیز اجتناب کنند.

شرکت T-mobile علاوه‌بر فعالیت در عرضه تلکام و ارائه خدمات ارتباطی، فعالیت‌های گسترده‌ای نیز در زمینه هوش مصنوعی و فناوری اینترنت اشیا دارد. این مجموعه با توسعه یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های خودرو‌های خودران، موجب شده تا این وسایل نقلیه کارآمدتر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و از نظر محیطی، پایدارتر باشند.

ناوگان ربات‌های خودران Clevon

به نظر می‌رسد که قرارداد بلندمدت T-mobile و Clevon می‌تواند نقطه عطفی در پیشرفت و توسعه بازار خودروهای بدون سرنشین باشد. حال با استفاده از لایه‌های پیشرفته T-Mobile IoT در ناوگان Clevon، این خودروهای می‌توانند به قابلیت‌های جدیدی مجهز شوند. این قابلیت‌ها شامل موارد زیر است:

  • پوشش مقاصد در خودروهای Clevon به ۶ مقصد در هر سفر افزایش پیدا می‌کند
  • زمان آماده‌سازی خدمات مسیریابی تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند
  • مشتریان می‌توانند برای پشتیبانی از مرسولات خود از قابلیت رانندگی خودران و کنترل از راه دور، یک مورد را انتخاب کنند.

شرکت Clevon برای نخستین‌بار در سال ۲۰۲۰ از ناوگان خودران خود رونمایی و ARCها (Autonomous Robot Carriers) را به جاده‌های عمومی اروپا ارسال کرد. خبر همکاری این دو شرکت می‌تواند جایگاه هر دو را در آمریکا بهبود ببخشد و سهم قابل‌توجهی از بازار ربات‌های حمل‌ونقل را نصیب آنها کند. در نخستین گام، T-mobile و Clevon مرکز عملیاتی خود را در تگزاس راه‌اندازی کردند و انتظار می‌رود که به‌زودی در آمریکا، اولین مرسولات ارسالی از طریق ربات‌های خودران به دست صاحب خود برسد.

نظر شما دراین‌رابطه چیست؟ آیا ربات‌های خودران می‌توانند در آینده به شبکه اصلی نقل‌وانتقالات مرسولات تبدیل شوند؟

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]