پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 نتیجه اخراج متخصص هوش مصنوعی گوگل: قوانین سخت‌تری وضع شد

نتیجه اخراج متخصص هوش مصنوعی گوگل: قوانین سخت‌تری وضع شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تقریبا بعد از سه‌ هفته از اخراج ناگهانی تیمنیت گبرو، متخصص هوش مصنوعی اخلاقی گوگل، جزئیاتی از سیاست‌های جدید که گوگل برای تیم تحقیقاتش در نظر گرفته، منتشر شده است.

اما بعد از تغییر در قوانین و تاثیری که این تغییرات در محققان داشت، رویترز اخیرا گزارش داده که شرکت گوگل قانونی به اسم «پروسه بازبینی موضوعات حساس» برای دانشمندانش در نظر گرفته و در توضیح آن آورده که دانشمندان نباید اقداماتی انجام دهند که باعث بدنامی شرکت شود.

بر اساس قوانین جدید، دانشمندان برای انتشار یک مقاله، پیش از این که از نظر هوش مصنوعی مجبور به متقاعد کردن تیم تحقیقات باشند، باید تیم سیاست‌ها و قانون‌ها و همچنین روابط عمومی شرکت را متقاعد کنند. مخصوصا اگر مقاله آن‌ها در مورد موضوعات بحث‌برانگیزی مانند تحلیل چهره، طبقه‎بندی جنسیتی یا جهت‌گیری‌های سیاسی باشد.

رویترز همچنین مثالی ارائه کرده است. در این مثال آمده بخش پیشنهادات گوگل گاهی کاربران را به یوتیوب، پلتفرمی که متعلق به گوگل است، ارجاع می‌دهد و از نظر برخی از دانشمندان این کار ارائه دهنده اطلاعات نادرست، تبعیض‌آمیز و یا نتایج غیرمنصفانه می‎شود. در بهترین حالت از نظر آن‌ها این اقدام ارائه نتایج نامرتبط است. این موضوع برای رسیدگی به یکی از مدیران ارشد گوگل سپرده شد و جالب است بدانید بعد از بررسی جواب این‌طور بود که از نظر او سیستم پیشنهادی گوگل می‌تواند «اطلاعاتی دقیق، منصفانه و مرتبط با محتواها» ارائه دهد.

متخصص هوش مصنوعی گوگل

حتی یکی دیگر از متخصصان هوش مصنوعی گوگل که نامش برده نشده در این باره اظهار نظری جالب دارد:«پیشرفت فناوری و پیچیدگی فزاینده محیط خارجی ما به طرز عجیبی منجر به پیشنهاد پروژه‌های غیرضروری و مغایر با مسائل اخلاقی، اعتباری، نظارتی یا قانونی می‌شود».

در هفته‌های اخیر و مخصوصا بعد از جدایی گبرو، گوگل با گرفتاری‌های زیادی مواجه شده است، چرا که بسیاری از محققان این شرکت از این که به سرنوشت او دچار شوند، واهمه دارند. چهار نفر از تیم تحقیقات این شرکت که با رویترز صحبت کردند، منطقی بودن اظهارات گبرو را تائید کردند. گبرو معتقد بود گوگل در مطالعاتی که نشان می‌دهد تکنولوژی می‌تواند مخرب باشد، دخالت می‌کند.

مارگارت میشل، یکی از دانشمندان ارشد و متخصص هوش مصنوعی گوگل در این باره می‌گوید:«ما با توجه به تخصص خود درباره موضوعی تحقیق می‌کنیم و اگر به دیل مشکلات نظارتی، اجازه انتشار نتایج آن را نداشته باشیم، به مشکل بزرگی برخورده‌ایم، چرا که در واقع در حال سانسور اطلاعات هستیم».

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]