40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 نجات انسان‌ها در حوادث ماشین‌های خودکار به کمک چت‌بات ChatGPT

نجات انسان‌ها در حوادث ماشین‌های خودکار به کمک چت‌بات ChatGPT

در این نوشتار، چندین کاربرد ChatGPT را مرور می‌کنیم که در موقعیت‌های حیاتی، جان انسان‌ها را نجات می‌دهد.

ChatGPT که مخفف Chat-based Generative Pretrained Transformer یا «مبدل مولد از پیش ‌آموزش‌دیده مبتنی بر چت» است، محصول شرکت OpenAI و یکی از نوآورانه‌ترین مدل‌های مولد زبان است. این مدل قادر است متن‌های مختلفی همچون مکالمه، ترجمه و خلاصه‌سازی را تولید کند. این کارکردها شاید در نگاه اول ساده به نظر برسند، اما شاید کمتر شنیده باشید که ChatGPT قابلیت نجات جان انسان‌ها را هم دارد! در اینجا به برخی از مهم‌ترین کاربردهای چت‌بات ChatGPT در خصوص نجات جان انسان‌ها اشاره می‌کنیم:

ماشین‌های خودکار

امداد و نجات

یکی از کاربردهای بالقوه چت‌بات‌ ChatGPT پاسخگویی در موارد اضطراری است. فرض کنید یک نفر در موقعیتی خطرناک قرار گرفته است و نمی‌تواند مستقیماً به جایی زنگ بزند و تقاضای کمک کند، اما می‌تواند به مرکز پاسخ‌های فوری پیامک دهد. ChatGPT در چنین موقعیتی با سرعت و با دقت بالا متوجه فوری بودن موقعیت می‌شود و در نتیجه پاسخی را تولید می‌کند که قادر است جان آن فرد را نجات دهد. به عنوان مثال، اگر فرد در پیامش بگوید: «تصادف کرده‌ام و در ماشینم گیر افتاده‌ام»، ChatGPT از قابلیت درک زبان و از بافت پیام درمی‌یابد که باید چنین پاسخی را تولید کند: «اگر جراحت دارید، تکان نخورید. سعی کنید آرامش‌تان را حفظ کنید. خیلی زود برایتان کمک می‌فرستیم.» این پاسخ می‌تواند نقشی حیاتی در ایمن ماندن فرد و همچنین ارائه به‌موقع کمک به او ایفا کند.

بهداشت‌ و سلامت روان

نمونه‌ دیگر کاربرد چت‌بات ChatGPT، بهداشت و سلامت روان است. افراد زیادی هستند که با اینکه درگیر بهبودی و سلامت روان‌اند، اما درخواست کمک برایشان کار دشواری است. ChatGPT را می‌توان برای ارائه‌ پشتیبانی و راهنمایی فوری به این افراد به کار برد. برای مثال، اگر فردی افکار خودکشی در سر دارد و پیامی می‌فرستد با این مضمون که «دیگر نمی‌توانم اوضاع را تحمل کنم»، چت‌بات ChatGPT سریعاً به او پاسخ می‌دهد که «من مراقب تو هستم. شاید الان این‌طور فکر کنی، اما باید به خاطر داشته باشی که کمک هست. تا به حال به متخصص یا مراکز بهداشت روان مراجعه کرده‌ای؟» چنین پاسخی به فرد کمک می‌کند تا کمتر احساس تنهایی کند و کمی امیدوارتر شود و بدین ترتیب، چه‌بسا جان آن فرد نجات یابد.

مشاوره پزشکی

چت‌بات ChatGPT کاربردهای دیگری هم در حوزه‌ بهداشت‌ودرمان دارد. به عنوان مثال، این چت‌بات را می‌توان برای کمک به تریاژ بیماران، ارائه‌ اطلاعات لازم به افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن یا حتی آموزش اطلاعات پزشکی به کار برد.

علاوه بر حوزه بهداشت‌ودرمان، ChatGPT در حوزه‌های دیگر نیز استفاده می‌شود. برای نمونه می‌توان به پشتیبانی از مأموریت‌های جست‌وجو و نجات و پشتیبانی از افرادی که در معرض خطر هستند، اشاره کرد. این چت‌بات در کمک به جلوگیری از تصادفات و آسیب‌های محل کار نیز استفاده می‌شود، چون اطلاعات و هشدارهای لازم را در مورد خطرات بالقوه ارائه می‌دهد.

چت‌بات ChatGPT

کاربرد ChatGPT در تصادفات خودرو

چت‌بات ChatGPT می‌تواند نقشی حیاتی در کمک به نجات جان افرادی ایفا کند که تصادف کرده‌اند. در این قسمت چندین مورد از این کاربردها را با هم مرور می‌کنیم:

ارائه‌ پاسخ فوری

اگر تصادف کرده باشید و بتوانید با گوشی همراهتان پیامک ارسال کنید، ChatGPT می‌تواند با پاسخگویی فوری به این پیام، اطلاعات مهم راجع به اقدامات ضروری بعد از تصادف را به شما ارائه دهد. برای مثال می‌گوید: «خونسردی خودتان را حفظ کنید»، «اگر آسیب دیده‌اید، تکان نخورید» و یا «دیگران را برای کمک صدا کنید.»

کمک به برقراری ارتباط با نیروهای امدادونجات

چت‌بات ChatGPT را می‌توان برای تسهیل ارتباطات بین افراد و نیروهای امدادونجات به کار برد. در این راستا اطلاعات مهم راجع به موقعیت مکانی، ماهیت تصادف و آسیب‌ها و جراحات وارده در اختیار متخصصان قرار می‌گیرد. این امر تضمین می‌کند که افراد مصدوم مراقبت‌ها و خدمات لازم را در اسرع وقت دریافت کنند.

ارائه‌ پشتیبانی و راهنمایی

در موقعیت‌هایی همچون تصادفات خودرویی که می‌توانند بسیار آسیب‌زا و خطرناک باشند، کمک کردن، صحبت نمودن و ارائه پشتیبانی، نقشی بسیار حیاتی خواهد داشت. ChatGPT برای تولید پاسخ‌هایی به کار می‌رود که پشتیبانی عاطفی از افراد حاضر در سانحه به عمل می‌آورند و نمی‌گذارند فرد احساس تنهایی کند.

ChatGPT

ارائه‌ اطلاعات و منابع

چت‌بات ChatGPT را می‌توان برای تهیه‌ اطلاعات و منابع لازم برای بازه‌ زمانی بعد از سانحه به کار برد. برای مثال، این چت‌بات اطلاعات لازم در مورد قوانین و حقوق شهروندی را در اختیار فرد مصدوم قرار می‌دهد و به او نشان می‌دهد که چطور می‌تواند در پرداخت صورتحساب بیمارستان کمک بگیرد و یا در صورت تصادف با خودرو، با چه گروه‌هایی می‌تواند در تماس باشد.

کمک به بازیابی بعد از تصادف

یکی دیگر از کاربردهای ChatGPT ارائه‌ راهنمایی و پشتیبانی بعد از وقوع تصادف و هنگام بازیابی از این سانحه است. این فناوری به فرد مصدوم، تمرین‌ها و ورزش‌های مناسب فیزیوتراپی را پیشنهاد می‌کند، در مورد داروهای مصرفی اطلاعات می‌دهد و یا به مدیریت استرس و اضطراب کمک می‌کند.

جمع‌بندی

به بیان کلی، چت‌بات ChatGPT این پتانسیل را دارد که به عنوان منبعی ارزشمند در وقوع سوانحی همچون تصادفات خودرویی به کار برود. این فناوری با ارائه‌ اطلاعات صحیح و راهنمایی‌های لازم، تضمین می‌کند که افراد حاضر در سوانح به بهترین نحو ممکن، سلامت خود را دوباره به دست آورند. در واقع، ChatGPT ابزاری بسیار قدرتمند برای نجات جان انسان‌ها در موقعیت‌های گوناگون است. با اینکه ChatGPT یکی از فناوری‌های جدید این روزها به شمار می‌رود، قابلیتش در درک زبان انسانی و تولید آن، باعث می‌شود یکی از گزینه‌های امیدوارکننده از میان محصولاتی باشد که در موقعیت‌های دشوار و حیاتی، امکان برقراری ارتباط دقیق و سریع را فراهم می‌آورند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]