40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی با مراقبت‌های دقیق خود، جان بیماران قلبی را نجات می‌دهد

هوش مصنوعی با مراقبت‌های دقیق خود، جان بیماران قلبی را نجات می‌دهد

دکتر گوپیچاندران دکترای پرستاری، AIIMS، دهلی، اپلیکیشنی را برای بیماران قلبی ایجاد کرد که به پرستاران قلب کمک می‌کند، تا سکته قلبی را تشخیص دهند و از طریق آن، کمک کنند، تا بیماران برای نزدیک شدن به بیمارستان‌های مجاور برای درمان با مشکل مواجه نشوند. در واقع، این اپلیکیشن به‌نوعی از مرگ بیماران قلبی جلوگیری می‌کند.

به گزارش هوشیو، کنفرانس پرستاری که در دانشکده پرستاری نارایانا برگزار می‌شود، به طور مفصل جنبه‌های ایمنی بیمار و همچنین استفاده از هوش مصنوعی و راهکارهای پزشکی از راه دور را مورد بحث قرار داده است که البته این موضوع جدای از سلامت موبایل و فناوری‌های مبتنی بر حسگر (تلفن‌های هوشمند، برنامه‌های گوشی‌های هوشمند و فناوری‌های پوشیدنی) است.

در این کنفرانس سه‌روزه که در آن در خصوص آخرین شیوه‌های پرستاری بحث می‌کنند، بیش از ۸۰۰ پرستار و حدود ۴۰ نفر از رهبران برجسته پرستاری از سراسر جهان شرکت کرده‌اند.

در مقاله‌ای با موضوع «هوش مصنوعی در پرستاری» که دکتر رامش، پرستاری جراحی پزشکی ارشد، کالج پزشکی هزاره بیمارستان سنت پل، اتیوپی و دکتر ایندیرا، رئیس کالج پرستاری نارایانا به‌طور مشترک آن را ارائه داده‌اند، آمده است که هوش مصنوعی سه پیشنهاد دارد که نسبت به روش‌های سنتی مزیت محسوب می‌شوند:

  • این توانایی را دارد که سریعاً حجم زیادی از داده‌ها را در پیش‌بینی خطر در نظر بگیرد.
  • توانایی افزایش ویژگی مداخله (پرچم‌گذاری دقیق بیماران در معرض خطر) را دارد.
  • در انتخاب و محاسبه متغیر به طور خودکار تنظیم می‌شود.
نجات جان بیماران قلبی

در حقیقت، هوش مصنوعی می‌تواند به شناسایی ویژگی‌های بیمار در برنامه‌های کاربردی بهداشت عمومی کمک کند و به طور متمرکزتر در خصوص پیشگیری از بیماری مداخله نماید. ربات‌ها ممکن است به وظایف مراقبت پرستاری در محیط‌های بالینی خطرناک کمک کنند و این پتانسیل را دارند که برخی از وظایف را خودکار کنند. از طرفی اعلان‌های خودکار ممکن است حذف ایمن کاتتر و درمان عفونت دستگاه ادراری را تسهیل کنند.

همچنین تشخیص زودهنگام این موضوع که کدام بیماران ممکن است پس از جراحی، به مشکل ترشحات پیچیده دچار شوند، می‌تواند باعث گردد که پرستاران برای جلوگیری از چنین مشکلی، از آن‌ها به طور ویژه مراقبت نمایند.

پروفسور رامش و دکتر ایندیرا معتقدند که هوش مصنوعی ممکن است خطر سقوط را بدون محاسبه دستی پیش‌بینی کند و سیستم‌های هشدار خودکار را ارائه دهد. آن‌ها همچنین در مقاله خود، بر نقش فناوری‌های سلامت موبایل (تلفن‌های هوشمند، اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند و فناوری‌های پوشیدنی) برای کمک به مدیریت بیماری‌های مزمن با دریافت و ارسال داده‌ها به طور مستقیم بین بیماران و ارائه‌دهندگان مراقبت و همچنین ایجاد تصویری جامع از وضعیت پویای سلامت بیمار، تأکید کرده‌اند.

به گفته این دو دانشمند، فناوری‌های مبتنی بر حسگر، زمانی که در محیط خانه یا بیمارستان و به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به پرستاران کمک می‌کنند، تا پیام‌های متنی و چندرسانه‌ای (برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها و فیلم‌ها) بنویسند، حرکت و وزن بدن را اندازه‌گیری کنند و اطلاعاتی در خصوص دما، نور، صدا و کیفیت هوای محیط را جمع‌آوری نمایند.

البته پرستاران مجربی که در مراقبت‌های ویژه، آموزش‌ دیده‌اند، می‌بایست برای حمایت از بیماران قلبی-عروقی پیشرفته و مراقبت‌های تروما و به منظور بررسی EMR (پرونده الکترونیکی پزشکی) گروهی ویژه تشکیل دهند و در صورت نیاز، بیماران را ارزیابی نمایند و با پرستاران بالینی و کادر پزشکی در جنبه‌های مربوطه همکاری کنند و پس از دریافت اعلان‌های هشدار در تلفن‌های همراه خود که وخامت حال بیماران را نشان می‌دهد، سریعاً اقدام نمایند.

در این کنفرانس، دکتر ایندیرا تأکید کرد که می‌بایست یک برنامه در خطوط دستیار صوتی و دستیار صوتی روباتیک (مثلاً آمازون الکسا و دستیار گوگل) در برنامه‌های EHR آینده به منظور جمع‌آوری اطلاعات بیمار از خانه و افزایش مراقبت از بیمار، توسعه پیدا کند. وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: «تصور کنید که در آینده‌ای نزدیک، یک پرستار از الکسا استفاده می‌کند، تا به افراد مسن یادآوری کند که داروهای خود را مصرف نمایند و فشار خون خود را اندازه‌گیری کنند. سپس الکسا اطلاعات بیمار را در EHR ثبت می‌کند، تا پرستار بررسی نماید.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]