40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 نخستین شهر هوشمند کشور به تائید اتحادیه بین‌المللی ارتباطات رسید

نخستین شهر هوشمند کشور به تائید اتحادیه بین‌المللی ارتباطات رسید

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد اعلام کرد که اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) به عنوان یکی از معتبرترین مراجع ارزیابی شهرهای هوشمند جهان، مشهد را به عنوان نخستین شهر هوشمند کشور تائید کرده است.
محمدجواد رجاییان مورد تائید قرار گرفتن مشهد به عنوان نخستین شهر هوشمند ایران از سوی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات را مدیون برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری و گذراندن فرایندی مستمر در دو سال اخیر در جمع‌آوری داده‌ها، مستندسازی و اعتبارسنجی دستاوردهای مشهد در حوزه هوشمندسازی دانسته است.
شایان ذکر است که این فرایند در قابل پروژه «ارزیابی شاخص‌ترین شهر هوشمند پایدار جهان» بوده و تابه‌حال حدود صد شهر از کشورهای مختلف در سراسر جهان، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

نخستین شهر هوشمند کشور
رجاییان درباره اهمیت بین‌المللی کسب این جایگاه هم صحبت و اعلام کرد مشهد پس از شهرهای پیشرویی مانند دبی، تبدیل به سومین شهر خاورمیانه شده که در این طبقه‌بندی قرار گرفته است و طبق برآوردهای صورت گرفته، امتیاز این شهر در حوزه‌هایی مانند ICT و زیرساخت‌ها، در سطح بالایی قرار دارد.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد می‌گوید :«مشهد گزارشی جامع از بررسی تمام شاخص‌های شهر هوشمند، طقب اقدامات انجام شده و وضعیت موجود، دریافت کرده که نقاط ضعف و قوت ما در مسیر هوشمندسازی را نمایان می‌کند. کسب جایزه جهانی wegonv در بخش شهرهای هوشمند پایدار، برگزاری دوره آموزشی در ITU academy، شرکت در کنفرانس بین‌المللی Spotlight 2030 و حضور موثر در دوره هشتم رویداد بین‌المللی WSIS2020 برخی از دستاوردهای بین‌المللی سازمان فاوای شهرداری مشهد در عرصه شهرهای هوشمند جهان بوده که تاثیر بسزایی در ارتقای وجهه بین‌المللی و توفیق بیشتر در این زمینه بوده است.»

نخستین شهر هوشمند کشور
ایشان همچنین گفت: «نباید فراموش کنیم که هوشمندسازی نقطه پایانی ندارد و در این مسیر همواره در حال حرکت به سوی شرایط مطلوب‌تر هستیم. مشهد به عنوان نخستین شهر هوشمند کشور در قالب برنامه جهانی ارزیابی شاخص‌های شهرهای هوشمند مورد ارزیابی و تائید ITU قرار گرفته و با عزمی جدی برای ادامه هدفمند این مسیر، آماده است تا تجربیاتش را برای شتاب بیشتر شهرهای کشور در مسیر هوشمند شدن در اختیار آن‌ها قرار دهد.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]