40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 نرم‌افزار جدید انویدیا، (NVIDIA DRIVE OS) گواهی‌نامه ایمنی دریافت کرد

نرم‌افزار جدید انویدیا، (NVIDIA DRIVE OS) گواهی‌نامه ایمنی دریافت کرد

انویدیا به‌تازگی نرم‌افزاری را با نام (NVIDIA DRIVE OS) توسعه داده که برای محاسبات شتاب‌دهنده در داخل خودرو کاربرد دارد. این شرکت توانسته برای سیستم‌عامل جدید خود گواهی‌نامه ایمنی از سازمان TÜV دریافت نماید.

به گزارش هوشیو، TÜV SÜD تشخیص داده که نرم‌افزار جدید انویدیا با نام (DRIVE OS 5. 2 NVIDIA)، مطابق با استاندارد B سازمان بین‌المللی استاندارد و ایمنی خودرو (ISO) 26262 است. این سازمان تسریع کرده که اختراع جدید، ایمنی عملکردی را در سیستم‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار خودروهای جاده‌ای هدف قرار داده.

NVIDIA DRIVE

NVIDIA DRIVE OS  یک سیستم‌عامل برای محاسبات شتاب‌دهنده در داخل خودرو است، که توسط پلت‌فرم NVIDIA DRIVE طراحی گردیده است.

TÜV SÜD مستقر در مونیخ آلمان بوده و سازمانی است که وظیفه انطباق سیستم‌ها با استانداردهای ملی و بین‌المللی، به‌منظور رعایت ایمنی، دوام و کیفیت را برعهده دارد. این سازمان نظارت خود را بر محصولات و تاسیسات گوناگون در کاربردهای مختلفی همچون خودرویی، کارخانه‌‌ای، ساختمانی و سایر زیرساخت‌ها متمرکز ساخته و برگه‌های گواهی‌ معاینه فنی مدت‌دار سالانه یا شش‌ماهه برای سازمان‌ها صادر می‌نماید.

نرم‌افزار NVIDIA برای به‌دست آوردن این گواهی استاندارد، باید قادر به تشخیص خرابی‌ها در حین کار می‌بود. سیستم مزبور برای این منظور باید در فرایندی توسعه می‌یافت که، خطاهای سیستماتیک احتمالی را در کل مدل V مدیریت نماید. این فرایند توسعه شامل تمامی جوانب امر از تعریف الزامات ایمنی تا کدگذاری، تجزیه‌و‌تحلیل، تأیید و به‌دست آوردن اعتبار بود. هدف از طراحی این نرم‌افزار آن بود که، در‌صورت امکان از خرابی‌ها جلوگیری نماید و اگر امکان اجتناب از آنها وجود نداشت، این خرابی‌ها را شناسایی کرده و به آن‌ها پاسخ دهد.

  NVIDIA DRIVE یک پلت‌فرم باز است، به این معنی که به متخصصان شرکت‌های برتر خودروسازی اجازه می‌دهد، برای توسعه سیستم‌های قدرت صنعتی شرکت‌شان از کدها، فایل‌های طراحی یا محتواهای این پلت‌فرم استفاده نمایند.

ثبت پتنت جدید انویدیا در راستای رفع  بزرگترین مشکل خودروهای خودران

سال گذشته انویدیا پتنتی را برای یک سیستم ثبت کرد، که به حل یکی از بزرگترین مشکلات در رانندگی خودران کمک می‌کرد. این پتنت در می ‌۲۰۲۲ با‌عنوان «نحوه شناسایی خودروهای خودران و واکنش نسبت به وسایل نقلیه اضطراری»، توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات‌متحده به ثبت رسید. پتنت مذکور به‌دنبال کمک به خودروهای خودران برای جلوگیری از موقعیت‌هایی بود که، یک وسیله نقلیه خودران نمی‌داند چگونه نسبت‌به وسایل نقلیه اضطراری واکنش نشان دهد.

این نقصیه نه‌تنها منجر به کند‌شدن واکنش خودرو در شرایط خاص می‌گردید، بلکه خسارات مالی و صدمات شخصی بالایی نیز به‌همراه داشت. فرایند توصیف‌شده در این پتنت شامل میکروفون‌هایی بود که به یک خودروی خودمختار یا نیمه‌خودران متصل می‌شد، تا صداهای آژیر خودروهای واکنش اضطراری مجاور را ضبط نماید. این میکروفن‌ها با یک شبکه عصبی عمیق (DNN) کار می‌کردند تا سیگنال‌های صوتی مطابق با آژیرهای شناسایی‌شده ایجاد نمایند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]