40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 نرم افزار تبدیل گفتار به متن ایران ساخت با عملکردی قوی‌تر از گوگل

نرم افزار تبدیل گفتار به متن ایران ساخت با عملکردی قوی‌تر از گوگل

جمعی از محققین یک شرکت دانش‌بنیان یک نرم افزار تبدیل گفتار به متن طراحی و تولید کردند که به ادعای خودشان این محصول در زبان فارسی ۱۵ درصد بهتر از گوگل عمل می‌کند.

به گزارش هوشیو به نقل از خبرگزاری ایسنا، موسی ماموری که یکی از محققین این پروژه است، با اشاره به تمرکز تحقیقاتی شرکتشان بر روی سیستم‌های هوش مصنوعی می‌گوید: «تبدیل گفتار به متن فارس آوا از دستاوردهای دانش‌محور این شرکت است.»

او در ادامه این‌طور توضیح داد: «صدا در هوش مصنوعی موضوع  ارزشمندی است. کشورهای پیشرفته در این حوزه سرمایه‌گذاری زیادی داشته‌اند. به این دلیل که راه ارتباطی میان انسان و کامپیوتر است.»

نرم افزار تبدیل گفتار به متن

عملکرد بهتر از گوگل

ادعای شرکت سازنده این سامانه این است که این نرم افزار تبدیل گفتار به متن ۱۵ درصد از گوگل عملکرد بهتری دارد. ماموری می‌گوید: «در گذشته شرکت‌های ایرانی از گوگل سرویس دریافت می‌کردند. اما به دلیل تحریم‌ها و عدم همکاری شرکت‌های خارجی با ایران و البته افزایش قیمت ارز، این موضوع با مشکلاتی مواجه شد.»

[irp posts=”۲۳۶۲۸″]

ماموری می‌گوید: «یکی از مزیت‌های ما نسبت به رقبا این است که یک دیتای صدا داریم. ما این دیتا را بیش از هفت هزار ساعت به سیستم آموزش دادیم. این در حالیست که شرکت‌های رقیب ما دیتایی دارند که ۳ هزار ساعتی است.»

او همچنین معتقد است اگر پردازش گفتار قوی باشد، می‌توان سامانه‌ها و محصولات مختلفی بر روی آن پیاده‌سازی کرد. طبق گفته وی یکی از محصولاتشان دستیار هوشمند فارسی است که از موتور فارس آوا استفاده کرده است. این دستیار مانند سیری در اپل، دستیار صوتی اپل و الکسا کار می‌کند.

مکانیزم عملکرد دستیار هوشمند فارسی به این شکل است که دستور صوتی به کامپیوتر داده می‌شود و کامپیوتر بر اساس بانک داده‌ای که دارد، صوت را به صورت گفتار در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ماموری می‌گوید از این نرم‌افزار می‌توان برای کسب اطلاعاتی مانند آب‌و‌هوا، ترافیک شهری، دریافت خدمات اسنپ یا ارسال پیامک استفاده کرد. بعد از ارائه درخواست، کامپیوتر با استفاده از این نرم‌افزار جستجو را آغاز می‌کند و در کسری از ثانیه پاسخ می‌دهد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]