40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 نرم افزار محاسبات کوانتومی سرعت تحقیقات در مورد بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد

نرم افزار محاسبات کوانتومی سرعت تحقیقات در مورد بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد

آلزایمر بیماری‌ای است که تحقیقات و یافتن درمان‌های مفید در مورد آن بسیار سخت است، اما شرکت روشه قصد دارد از ابزاری جدید یعنی رایانه و نرم افزار محاسبات کوانتومی استفاده کند تا این روند سرعت بگیرد.

این شرکت داروساز سوئیسی از طریق مشارکت چندساله با مرکز محاسبات کوانتومی دانشگاه کمبریج انگلستان، قصد دارد از پتانسیل این فناوری نوین به منظور کشف داروهای جدید و توزیع آن استفاده کند.

همچنین اوایل سال جاری تلاشی مشابه با همکاری گوگل و شرکت آلمانی بوهرینگر اینگلهایم آغاز شد. در همکاری مشترک این دو شرکت قرار شد یک آزمایشگاه کوانتومی به عنوان بخشی از تحول دیجیتال صنعت دارو ایجاد شود.

همچنین گوگل در حال توسعه سخت‌افزار کوانتومی ویژه خود در پردازنده Sycamore است. به گفته گوگل، این سخت‌افزار از ابررایانه‌های به اصطلاح «کلاسیک» بهتر عمل کرده است.

ماشین‌های معمولی از سیستم باینری ۱s  و ۰s  برای حل معادلات استفاده می­‌کنند. از سوی دیگر رایانه‌های کوانتومی بخش منحصر به فردی از اطلاعات را به صورت ۱.۰ فهرست می‌کنند. انتظار می‌رود که این روش به خوبی به مدل‌سازی فعل و انفعالات مولکولی کمک کند.

شرکت روشه از پلتفرم نرم‌افزار شیمی کوانتوم کمیسیون کیفیت مراقبت The Care Quality Commission انگلیس به نام EUMEN استفاده خواهد کرد. این پلتفرم مجموعه‌ای از الگوریتم‌هایی است که برای شبیه‌سازی رفتار اتم‌ها هنگام جذب انرژی طراحی شده اند. از این پلتفرم برای ساخت داروهای جدید و سایر مواد تخصصی استفاده می‌شود.

ایلیاس خان، مدیر عامل CQC می‌گوید:«برای سال­‌های زیادی محاسبات کوانتومی نویدبخش کشف روش‌­های درمانی جدید بوده است، روش‌هایی که به انسان‌ها در مبارزه با صعب‌­العلاج‌ترین و آسیب‌­رساننده‌ترین بیماری‌ها کمک می‌کند. ما بسیار خوشنودیم که به دلیل تلاش‌های دقیق و پیشگامانه تیم‌های تحقیقاتی ما، برخی از این وعده‌ها در حال تحقق هستند.»

در ماه دسامبر گذشته، کمیسیون کیفیت مراقبت،  ۴۵ میلیون دلار از سرمایه­‌گذارانی از جمله  Honeywell Ventures،IBM Ventures، JSR Corporation، Serendipity Capital، Alvarium Investments و Talipot Holdings به دست آورد تا تجاری‌سازی نرم افزار محاسبات کوانتومی در سطح شرکت خود را تقویت کند.

این کمیسیون پیش از این نیز با شرکت Honeywell یک همکاری شروع کرده بود تا به سیستم کوانتومی جدید مدل H1 که یک سیستم چند­ملیتی است دسترسی داشته باشد. قرار است طی ۱۰ سال آینده رشد زیادی در قدرت محاسباتی دیده شود.

ایلیاس خان در ادامه می‌گوید:«در حالی که سخت‌افزار کوانتوم به پیشرفت‌های خود ادامه می‌دهد، سازمان‌ها و کسب‌و‌کارها در بخش‌های گوناگون متوجه شده‌اند که محاسبات کوانتومی به­‌طور قابل توجهی بر عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارد.»

 

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]