40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 نسل جدید دوربین‌های ایمنی با قابلیت تصویربرداری سه‌بعدی معرفی شد

نسل جدید دوربین‌های ایمنی با قابلیت تصویربرداری سه‌بعدی معرفی شد

حفظ ایمنی محل کار، یکی از اصول مهمی است که می‌تواند علاوه‌بر تضمین امنیت کارکنان، سطح بهره‌وری را هم به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. بسیاری از واحدهای صنعی در تلاش‌اند تا به‌وسیله دوربین‌ها و سنسورهای نظارتی و استفاده از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، امنیت محیطی و لجستیکی خود را بهبود دهند. تا پیش‌ازاین، استفاده از سنسورهای LiDAR به یکی از استانداردهای حوزه حفاظت محیطی تبدیل شده بود و فضاهای صنعتی مجهز به این سنسورها، می‌توانستند بر بسیاری از متغیرهای محیطی نظارت داشته باشند.

مراکز تحقیقاتی متعددی در سراسر دنیا در تلاش‌اند تا عملکرد دوربین‌های نظارتی را بهبود ببخشند که یکی از این مجموعه‌ها، شرکت sick است. این شرکت با توسعه اولین دوربین نظارتی سه‌بعدی جهان با نام SafeVisionary2، موفق شده است گواهی ایمنی سطح C را دریافت کند و به‌عنوان محصولی استاندارد، راه خود را به کارگاه‌ها باز کند.

دکتر مارتین کیدمن، مدیر محصول SICK می‌گوید: «دوربین SafeVisionary2 را می‌توان نقطه عطفی در فناوری‌های ایمنی به‌حساب آورد. تابه‌حال، سنسورهای LiDAR به‌عنوان استانداردی برای نظارت بر محیط‌های کاری مورداستفاده قرار می‌گرفت که در مقابل، safeVisonary2 از فناوری سه‌بعدی برای نظارت بر محل کار استفاده می‌کند و می‌تواند جنبه‌های مختلفی از محیط را کنترل کند.»

کاربردهای دوربین safeVisonary2 علاوه‌بر حفظ ایمنی، در صنایعی مانند وسایل نقلیه خودران، ربات‌های متحرک و پهپادها نیز خود را به نمایش می‌گذارد و باعث می‌شود که همکاری ربات و انسان با سرعت و امنیت بیشتری توسعه پیدا کند.

دوربین‌های ایمنی با قابلیت تصویربرداری

بهبود عملکرد ربات‌های خودکار

استفاده از دوربین‌های سه‌بعدی به‌جای اسکنرهای دوبعدی سابق، می‌تواند به روبات‌های خودکار (AMR) کمک کند که خطر برخورد با موانع محیطی را کاهش دهند و به تشخیص افرادی که بالاتر یا پایین‌تر از میدان دید ربات‌ها قرار دارند، کمک می‌کند.

یکی از چالش‌های ربات‌ها و خودروهای خودران، هنگام بارگیری و تخلیه بار است که دورزدن و چرخش را برای آنها دشوار می‌کند. دوربین‌ safeVisonary2 می‌تواند راه‌حل مناسبی برای رفع این چالش باشد و به افزایش ایمنی ربات‌ها در هنگام دورزدن و عدم وجود میدان دید کافی، کمک کند.

درصورتی‌که ربات‌ها بتوانند درک سه‌بعدی از محیط داشته باشند، می‌توانند سطح همکاری بین کارگران و ربات‌ها را بهبود ببخشند. برای مثال، safeVisonary2 می‌تواند بدن افراد را تشخیص دهد و فاصله ایمنی ربات‌ها را با کارگران حفظ کند تا هنگام خم‌شدن یا حرکت ناگهانی، امکان برخورد وجود نداشته باشد.

safeVisonary2 با قابلیت ثبت ۳۰ تصویر در ثانیه با وضوح ۵۱۲ در ۴۲۴ پیکسل، می‌تواند داده‌های قابل‌اندازه‌گیری و مطمئنی را در اختیار سیستم‌های اتوماسیون قرار دهد. ابعاد این دوربین ۷۰ × ۸۰ × ۷۷ میلی‌متر است که قابلیت استفاده در فضاهای کوچک را برای بسیاری از ربات‌ها و وسایل نقلیه فراهم می‌کند. استفاده از فناوری solid-state باعث شده که این دوربین در برابر ضربه و شوک الکتریکی مقاوم باشد و همچنین در محیط‌هایی با نور کم، کارایی خود را از دست ندهد.

نظرات خود را درباره دوربین کنترل ایمنی safeVisonary2 و آینده‌ سیستم‌های نظارتی با ما به اشتراک بگذارید.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]