40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 برگزای نخستین نشست بررسی نقشه راه کلان هوش مصنوعی کشور

برگزای نخستین نشست بررسی نقشه راه کلان هوش مصنوعی کشور

به گزارش روابط عمومی ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند، نخستین نشست کمیته حکمرانی و آینده‌پژوهی با موضوع «بررسی نقشه راه کلان هوش مصنوعی کشور» برگزار گردید.

سند نقشه راه هوش مصنوعی کشور که به‌تازگی تدوین شده ۱۰ هدف کلان، ۹ راهبرد و ۱۵۶ فعالیت را شامل می‌شود که مسئولان بازه زمانی ده‌ساله تا سال ۱۴۱۰ را برای آن در نظر گرفته‌اند. در میان ۹ راهبرد موجود در این سند، ۷ راهبرد شامل توسعه توانمندسازهاست. در توسعه توانمندسازها، تربیت نیروی انسانی متخصص، توسعه زیرساخت‌ها و گسترش سامانه نوآوری مد نظر قرار گرفته است. راهبرد هشتم سند نقشه راه هوش مصنوعی به کاربردهای اولویت‌دار، مانندِ حوزه‌های سلامت، حمل و نقل و کشاورزی و در اولویت‌های بعدی به حوزه‌هایی همچون آموزش، صنعت و محیط زیست، اختصاص یافته است. راهبرد نهم نیز مربوط به پایش، راهبری و نظارت سند توسعه هوش مصنوعی کشور است.

از آنجا که این سند عصاره همفکری خبرگان گوناگون کشور است و با همکاری دانشگاهیان، نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، مرکز ملی فضای مجازی، صندوق نوآوری و شکوفایی، سازمان ملی استاندارد، سازمان نصر و دیگر سازمان‌ها به مرحله نهایی رسیده است در ادامه لازم است برای پیشبرد اهداف آن و برطرف کردن چالش‌های پیش روی آن نیز از هم‌اندیشی متخصصان استفاده شود. برگزاری «بررسی نقشه راه کلان هوش مصنوعی کشور» نیز با همین هدف صورت پذیرفته است.

در جریان این نشست مباحث مرتبط با حکمرانی و آینده‌پژوهی هوش مصنوعی در پیوند با نقشه راه هوش مصنوعی کشور مطرح شد و جمعی از استادان و متخصصان نقطه نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند.

از جمله صاحب‌نظران و کارشناسانی که در این نشست حضور داشته‌اند می‌توان به حجت‌الاسلام دکتر احمد کوهی (آینده‌پژوه و پژوهشگر حوزه دین) و دکتر کاظم فولادی قلعه (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) اشاره کرد. همچنین متخصصان ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند در عرصه علمی در این جلسه حضور داشتند و نکاتی را در خصوص موضوع آن ارائه کردند.

مقرر شده بود جلسه بررسی نقشه راه کلان هوش مصنوعی کشور در تهران و در محل مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شود؛ اما به علت تشدید شیوع بیماری کرونا در نهایت تصمیم بر آن شد که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلسه مذکور در قم و به صورت مجازی برگزار گردد.

قابل ذکر است برگزاری نشست‌های این کمیته با هدف بررسی موضوعات مرتبط به صورت مستمر ادامه خواهد یافت و جمع‌بندی مباحث در نشست اصلی بررسی نقشه راه هوش کلان حوزه هوش مصنوعی ارائه خواهد شد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]