40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 نیاز به کارکنان بیشتر در BMW، با وجود استفاده از هوش مصنوعی

نیاز به کارکنان بیشتر در BMW، با وجود استفاده از هوش مصنوعی

به‌تازگی شرکت BMW برای آزمایش و طراحی خودروهای خود از هوش مصنوعی مولد استفاده کرده است؛ برای نمونه در تصویر زیر «جلوپنجره‌های» این خودرو با کمک هوش مصنوعی مولد طراحی‌شده‌اند؛ ولی این رویداد هر چه که هست باعث نشده تا این کمپانی خودروسازی به کارمندان کمتری نیاز داشته باشد، بلکه برعکس نیاز کمپانی به کارشناسان این رشته بیشتر هم شده.

BMW و هوش مصنوعی

در این راستا مدیر طراحی شرکت بی‌ام‌دبلیو، «آدریان ون هویدونک» می‌گوید: «درحالی‌که BMW واقعاً آزمایش با هوش مصنوعی را آغاز کرده است، این فناوری داغ که در حال حاضر نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده، تنها به‌عنوان یک ابزار در نظر گرفته‌شده و یک انسان همیشه ناظر بر آن خواهد بود. البته ما با آن طراحی می‌کنیم و سپس طراحی‌هایش را با همان فناوری آزمایش؛ ولی این تنها یک ابزار است و «کارشناسان طراح» هستند که آن را نظارت می‌کنند و آن‌ها هستند که تعیین می‌کنند که این طرح‌های جدید می‌توانند به تولید انبوه برسند یا نه. برای مثال در طراحی چرخ، می‌توانید چند پارامتر را تنظیم کنید، مثلاً یک چرخ پنج‌پره می‌خواهید، که باید وزن و اندازه رینگ آن مشخص شود؛ سپس هوش مصنوعی شروع به تولید ایده‌های گوناگون می‌کند. البته بااین‌حال، همیشه یک فرد، به‌عنوان یک مدیر هنری ناظر بر آن است و در اینجا هوش مصنوعی چیزی به‌غیراز یک وسیله نیست. چراکه چگونگی روند کار را کارشناسان هدایت می‌کنند و این‌طور نیست که هوش مصنوعی بتواند به‌طور کامل چیزهایی را اختراع کند. البته او می‌تواند پارامترهای مختلف را در یک پیشنهاد، بسیار سریع‌تر از یک انسان ترکیب کند.»

البته قبل از این نیز شرکت بی‌ام‌دابلیو تلاش کرده است از «هوش مصنوعی مولد» برای طراحی کامل خودروهای خود استفاده کند، ولی در این راه اصلاً موفق نبوده‌اند.

در این رابطه «هویدونک» می‌گوید: «اکنون طرح‌های زیادی وجود دارند که توسط هوش مصنوعی مولد تولیدشده‌اند و شما می‌توانید آن‌ها را به‌صورت آنلاین ببینید. درحالی‌که بسیاری از آن‌ها در نگاه اول جذاب به نظر می‌رسند، وقتی از نزدیک به آن‌ها نگاه می‌کنی، با خودت می‌گویی: یک دقیقه صبر کن. چه عجیب، من آن را قبلاً دیده‌ام.»

او ادامه می‌دهد: «این ماجرا، به این دلیل است که هوش مصنوعی تصاویری را که قبلاً وجود داشته را از جهان آنلاین می‌گیرد، سپس آن‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کند و به‌عنوان یک خودروی تازه به شما ارائه می‌دهد. هرچه که هست ولی مغز یک طراح هنرمند این‌گونه کار نمی‌کند. مغز یک هنرمند با کمک دو بخش خودآگاه و ناخودآگاه و با استفاده از بی‌نهایت داده‌ای که مغز در طول زندگی هنرمند جذب کرده و با کمک تمرین‌ها و تکنیک‌های فراوان رشد کرده، ایده پرداز شده و حالا آثار جدید خلق می‌کند.»

البته همان‌طور که قبلاً هم گفته‌شده، هوش مصنوعی مولد چیز ترسناکی نیست، این هم تنها یک ابزار است مانند هزاران ابزار دیگر که انسان‌ها به شکل‌های گوناگون از آن استفاده می‌کنند؛ برای مثال الگوریتم‌های موتورهای جستجو در سال‌های گذشته همچون یک تلسکوپ پرقدرت در خدمت ما بوده‌اند و پاسخ به هر پرسشی را برای انسان جستجو کرده‌اند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]