40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 همکاری جدید انویدیا | نت وب با غول بزرگ فناوری همکاری می‌کند

همکاری جدید انویدیا | نت وب با غول بزرگ فناوری همکاری می‌کند

شرکت Netweb روز سه‌شنبه اعلام کرد که قرار است با غول بزرگ هوش مصنوعی، انویدیا، همکاری کند. انویدیا بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ تراشه در جهان است و یکی از تاثیرگذارترین مجموعه‌ها در حوزۀ هوش مصنوعی به‌حساب می‌آید. همکاری نت وب با این شرکت بزرگ می‌تواند تاثیرات زیادی در دنیای تکنولوژی داشته باشد. نت وب بیش از ده تغییر سرور را برای برنامه‌های محاسباتی مختلف، تحت سیستم هوش مصنوعی تایرون ایجاد خواهد کرد. هدف سیستم‌های هوش مصنوعی این شرکت هندی در مجموعۀ انویدیا، بر عهده گرفتن کارهای پیچیدۀ HPC، علم داده، مدل‌های زبانی و شبیه‌سازی‌ها خواهد بود.

Netweb یکی از پیشگامان در حوزۀ ساخت محصولات با فناوری پیشرفته در هند است و نقش موثری را در کمپین ملی Make-in-India ایفا می‌کند. این کمپین در سال ۲۰۱۴ و  توسط نخست‌وزیر وقت هند، نارندرا مودی، با هدف تشویق شرکت‌ها به توسعه، تولید و مونتاژ محصولات در داخل کشور ایجاد شد تا هند را به یک مرکز صادراتی تولید و طراحی در جهان تبدیل کند. این کشور پرجمعیت نیاز و پتانسیل بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی دارد و پیش از این نیز استارت‌آپ‌ها و کمپانی‌های مختلف این کشور همکاری‌هایی با شرکت‌هایی مثل انویدیا داشته‌اند. تحلیل‌ها حاکی از آن است که این تازه ابتدای راه هوش مصنوعی برای هند خواهد بود.

موفقیت هوش مصنوعی مولد و سایر فناوری‎‌های مرتبط با آن، رابطه مستقیمی با زیرساخت‎ها دارد و نت وب قرار است در این حوزه با انویدیا همکاری کند.

به گزارش هوشیو، ویشال دوهوپار، مدیر بخش جنوب آسیا در شرکت انویدیا دربارۀ این همکاری اظهار داشت:«با توجه به این موضوع که هوش مصنوعی تقریبا تمام مشاغل و صنایع را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ایجاد زیرساخت هوش مصنوعی با هزینۀ مناسب یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای شرکت‌ها است.» سیستم‌ هوش مصنوعی تایرون Netweb مبتنی بر فناوری MGX انویدیا به مبارزه با این چالش‌ها خواهد شتافت و به شرکت‌ها در توسعه هوش مصنوعی مولد، تجزیه و تحلیل گفتار، درک متن، اتوماسیون و موارد دیگری از این قبیل کمک خواهد کرد و انعطاف‌پذیری آن‌ها را دربرابر چالش‌های مختلف افزایش خواهد داد.

همکاری این دو شرکت علاوه بر آزادسازی پتانسیل توسعۀ هوش مصنوعی در هند، با تسریع و تسهیل پاسخگویی به نیاز‌های مربوط به هوش مصنوعی در سراسر جهان پنجره‌های جدیدی را رو به شرکت‌های جهانی باز می‌کند و به ایجاد زیرساخت هوش مصنوعی مستقل در کشورهای مختلف کمک خواهد کرد.

با انتشار خبر همکاری شرکت هندی نت وب با کمپانی بزرگ انویدیا، گمانه‌زنی‌ها به این سمت حرکت می‌کند که هند در آینده قدم‌های بزرگ‌تری را در زمینه هوش مصنوعی بردارد. همکاری این دو شرکت قرار است در زمینه زیرساخت‌های هوش مصنوعی جهت تسهیل و تسریع پاسخگویی به نیازهای جهانی در این حوزه باشد و به شرکت‌های مختلف فعال در این حوزه کمک کند تا با انعطاف‌پذیری بیشتری با چالش‌های خود روبه‌رو شوند. سیستم‌ هوش مصنوعی تایرون Netweb مبتنی بر فناوری MGX انویدیا مواردی مثل اتوماسیون، درک و تجزیه متن و گفتار و توسعه هوش مصنوعی مولد را پوشش خواهد داد و موجب بهره‌برداری بهتر از پتانسیل تولیدی هر دو شرکت خواهد شد. انویدیا پیش از این نیز همکاری‌های مختلفی با شرکت‌های هندی داشته و این اولین باری نیست که با شرکت‌های جنوب آسیا همکاری می‌کند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]