40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 همکاری مرک و اینتل برای تسریع فناوری‌های هوش مصنوعی

همکاری مرک و اینتل برای تسریع فناوری‌های هوش مصنوعی

مرک، یک شرکت چندملیتیِ علم و فناوری آلمانی است که با ابرشرکت اینتل توافق کرده‌، تا به‌طور مشترک یک برنامه تحقیقاتی دانشگاهی در اروپا را با هدف ترویج راه‌حل‌های تولید موادِ نیمه‌رسانای پایدار با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های یادگیری ماشین تأمین کنند.

این برنامه به مدت سه سال اجرا خواهد شد و بر ایجاد نوآوری در فرآیندها و فناوری‌های تولید مواد نیمه‌رسانا، تمرکز دارد. هدف مرک برای خنثی‌ شدن مواد نسبت به آب‌وهوا تا سال ۲۰۴۰ نیروی محرکه این برنامه است.

دکتر بیت بورکهارت، رئیس خط تولید و نوآوری مواد در تجارت الکترونیک مرک، گفت: «مواد نیمه‌رسانا اساس بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی روزمره ما را تشکیل می‌دهند و برای همین نیز تقاضا در سراسر جهان در حال افزایش است. تولید این مواد به انرژی و منابع فشرده بسیار نیاز دارد و عملاً نیازمند نوآوری‌های پایدار است. شناسایی این روش‌ها و فناوری‌های پیشرفته در عین حصول اطمینان از عملکرد پایدار تراشه‌هایی که کوچک‌تر و حساس‌تر می‌شوند، بسیار مهم است. هوش مصنوعی می‌تواند راه‌های کاملاً جدیدی را در این‌جا برای ما باز کند. ما می‌خواهیم تخصص را همراه با دانش و کارکرد ترکیب کنیم، زیرا به مزایای همکاری چند رشته‌ای برای دستیابی به پیشرفت‌های نوآورانه و تغییر مثبت کل صنعت اعتقاد داریم.»

همکاری مرک و اینتل

این شرکت‌ها قصد دارند از گروه‌های پژوهشی مستقر در اروپا دعوت کنند تا از طریق فرآیند فراخوان مشترک پیشنهادات، از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ ایده‌های خود را ارائه دهند و بر آن اساس بودجه بگیرند.

این برنامه به ‌دنبال شناسایی نوآوری‌های پایدار، مانند مواد سازگارتر با محیط‌زیست، استفاده کارآمدتر از منابع، راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای مدل‌سازی فرایندهای شیمیایی و فرصت‌هایی برای کاهش ضایعات و بازیافت آن‌ها است. راه‌حل‌های پایدارتر برای فناوری فرایند‌های نیمه‌رسانا برای سلامتی کره زمین مهم است و از همکاری در سراسر زنجیره ارزش، سود می‌برد.

دیوید نسیم، مدیر برنامه‌های شرکت اینتل در این رابطه می‌گوید: «بینش‌ها، روش‌ها و ابزارهای اساسی جدید موردنیاز است؛ از تحقیق و توسعه فناوری مواد و فرایند تا تولید با حجم بالا. زمان برای مهار و تسریع مسئولانه کاربرد پتانسیل‌های هوش مصنوعی، برای ادامه ارائه مسیرهای نوآورانه و راه‌حل‌های پیشرفت فرارسیده‌است. ما مشتاقانه منتظر مشارکت عالی دانشگاه‌های اروپا و حمایت دولت برای موفقیت این اهداف بلندپروازانه هستیم.»

همکاری مرک و اینتل

این برنامه پژوهشی همکاری بین مرک و اینتل را با گروه‌های پژوهشی آکادمیک سرعت می‌بخشد و تعامل نزدیک با اساتید و دانشجویان را تقویت می‌کند. علاوه بر تأمین مالی دانشگاه‌ها از سوی هر دو شرکت، تأمین مالی عمومی برنامه نیز، از سوی دولت‌های اروپایی، برای حمایت از دامنه و اهداف بلندپروازانه و چند رشته‌ای برنامه لازم خواهد بود.

مرک و اینتل هر دو عضو کنسرسیوم اقلیم‌های نیمه‌رسانا هستند، که در نوامبر ۲۰۲۲ تأسیس شد و متعهد به ترویج پایداری در زنجیره ارزش‌های نیمه‌رسانا است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]