40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 همکاری میان مصر و امارات در  زمینه محاسبات و هوش مصنوعی

همکاری میان مصر و امارات در  زمینه محاسبات و هوش مصنوعی

همکاری میان مصر و امارات در زمینه محاسبات و هوش مصنوعی، از نتایج پیشرفت برخی از کشورهای خاورمیانه در عرصۀ فناوری است؛ در سال‌های اخیر با فراگیر شدن کرونا، کشورهای پیرامونی در جهت تقویت صنایع خویش حرکت کردند. امارات با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در زمینه صنایع سعی کرد اتکا به فناوری را افزایش داده و از تکیه بر نفت و اقتصاد تک محصولی بکاهد. در این زمینه امارات چشم‌انداز توسعۀ فناوری را تا سال ۲۰۳۰ ترسیم کرد. هدف امارات از این چشم انداز این بود که ۱۴ درصد از میزان تولید ناخالص ملی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و ارتقای صنایع تأمین شود. بنابراین طرح، دولت امارات متحدۀ عربی بیشترین بهره‌وری را از تحول اقتصادی آیندۀ جهان در میان کشورهای خاورمیانه خواهد داشت.

مصر به عنوان کشوری که در اکثر موضع‌گیری‌های سیاسی، دوست و هم‌پیمان امارات متحده قلمداد می‌شود، در زمینه‌های اقتصادی و علمی نیز به همکاری‌های مشترک با امارات پرداخته است. کشور مصر پس از تجربۀ انقلاب سال ۲۰۱۱ موسوم به بهار عربی و تغییر رژیم با وجود فراز و نشیب‌هایی که از لحاظ سیاسی پشت سر گذاشته، خواستار پیشرفت اقتصادی و برنامه‌ریزی برای آینده است. همۀ این موارد انگیزه‌های لازم برای همکاری میان مصر و امارات در زمینه محاسبات و هوش مصنوعی را پدید آورده است. مواردی که بستر تحول اقتصادی جهان در سال‌های آینده خواهند بود.

مصر و امارات

دیدار وزیر ارتباطات مصر با سفیر امارات

در راستای همکاری‌های مشترک علمی و اقتصادی بین مصر و امارات، «عمرو طلعت» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مصر روز جمعه با «مریم خلیفه الکعبی» سفیر امارات در قاهره دیدار و درباره فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری امارات در بخش ICT مصر بحث و تبادل نظر کرد. آن دو کوشیدند زمینه‌های همکاری میان مصر و امارات در زمینه محاسبات و هوش مصنوعی را بسنجند و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

آن‌ها همچنین سازوکارهای تقویت همکاری‌های مشترک بین دو کشور در زمینه‌های مرتبط به ویژه حوزه‌های مرتبط با هوش مصنوعی و خدمات پستی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. این دو کشور هر دو خواستار پیشرفت در زمینۀ هوش مصنوعی و به کارگیری تکنولوژی به طور فراگیر هستند. امری که با همکاری میان مصر و امارات در زمینه محاسبات و هوش مصنوعی محقق خواهد شد.

«عمرو طلعت» از رشد فراگیر در بخش مخابرات، به عنوان نقطه ای امیدبخش نام برد و بر تمایل دولت به اتخاذ فناوری‌های مدرن و بهره‌گیری از مشارکت‌های بین‌المللی برای ساختن مصر دیجیتال تأکید کرد. او به استراتژی ملی هوش مصنوعی و تلاش‌های دولت برای بومی‌سازی این صنعت مهم اشاره کرد. این استراتژی شامل به کارگیری هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و بهداشت است و مرکز نوآوری کاربردی، مسئول اجرای آن خواهد بود.

سفیر امارات، «مریم خلیفه کعبی» بر علاقه خود به شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه آن‌ها به نهادهای سرمایه‌گذاری امارات تأکید کرد و علاوه بر همکاری در زمینه کشاورزی هوشمند، به اهمیت کار مشترک در اجرای پروژه‌های دوجانبه و شرکت در رویدادهای مرتبط با هوش مصنوعی که در هر دو کشور برگزار می‌شود، اشاره کرد.  کعبی و طلعت در این دیدار، همکاری میان مصر و امارات در زمینه محاسبات و هوش مصنوعی را برای آیندۀ هر دو کشور امیدبخش قلمداد کردند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]