40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 همکاری  Nvidia با YTL | مالزی، مقصد جدید انویدیا برای سرمایه‌گذاری 

همکاری  Nvidia با YTL | مالزی، مقصد جدید انویدیا برای سرمایه‌گذاری 

غول بزرگ فناوری، Nvidia، با شرکت مالزیایی YTL برای توسعۀ زیرساخت‌های هوش مصنوعی، قراردادی به ارزش ۴.۳ میلیارد دلار منعقد کرد. YTL Power International در روز جمعه اعلام نمود که فاز اول این پروژه در اواسط سال ۲۰۲۴ شروع خواهد شد.

به گزارش هوشیو، شرکت انویدیا و وای‌تی‌ال درحال مذاکره برای مشارکت در توسۀ زیرساخت‌های هوش مصنوعی، از جمله ابررایانه‌ها و  رایانش ابری هستند. این پروژه قرار است در ایالت جوهور جنوبی در کشور مالزی اجرایی شود.

طبق مفاد این قراداد، هر دو شرکت برای ساخت پرسرعت‌ترین ابررایانه‌ها با استفاده از تراشه‌های Nvidia AI و YTL Power International و به کمک پلتفرم محاسبات ابری هوشمند انویدیا، با هدف ساخت یک مدل زبان بزرگ همکاری خواهندکرد. در اعلامیۀ منتشرشده از شرکت YTL تصریح شده‌است که پروژه جدید در پارک مرکز دادۀ این شرکت میزبانی خواهدشد. پارک دادۀ شرکت YTL در ایالت جوهور واقع شده‌است و به‌عنوان تاسیساتی با ۵۰۰ مگاوات قدرت شناخته می‌شود. YTL Communications اولین ارائه‌دهندۀ خدمات ۴G و ۵G در کشور مالزی بود و یکی از پیشگامان فناوری در این کشور به حساب می‌آید.

تحلیل‌ها حاکی از آن است که این مشارکت می‌تواند اکوسیستم هوش مصنوعی آسیای جنوب شرقی و جاه طلبی‌های کشور مالزی را به عنوان یک قدرت نیمه‌هادی تقویت نماید. گفتنی است که این کشور در سال‌های اخیر گام‌های بزرگی در مسیر توسعه در حوزۀ هوش مصنوعی برداشته‌است. سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری شرکت‌های مقیم این کشور در پروژه‌های جهانی، شاهدی بر این مدعا است.

جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت انویدیا، روز جمعه بدون تایید مستقیم این قرارداد به خبرنگاران گفت:«مالزی یک مرکز مهم برای زیرساخت‌های محاسباتی جنوب شرقی آسیا است که نیاز به دسترسی به امکانات و نیرو دارد و شرکت YTL می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.»

در پی این خبر، انور ابراهیم، نخست‌وزیر فعلی کشور مالزی، طی یک توییت در پلتفرم ایکس اعلام کرد که همکاری میان  Nvidia و YTL شامل سرمایه‌گذاری عظیمی به ارزش ۲۰ میلیارد رینگیت معادل با ۴.۲۹ میلیارد دلار است. او پس از نشست با هوانگ و مدیرعامل شرکت YTL Power، یئو سوک هونگ، اظهار داشت:«تصمیم برای سرمایه‌گذاری در مالزی سیگنال روشنی است که سرمایه‌گذاران خارجی، به‌ویژه غول‌های فناوری آن را احساس می‌کنند و همین موضوع این کشور را به مقصد اصلی منتخب در منطقه تبدیل نموده است.»

 زعفر عزیز، وزیر تجارت و صنعت بین المللی این کشور نیز بیان کرد:« ما از مشارکت هایی مانند همکاری میان YTL و Nvidia استقبال می‌کنیم. این همکاری‌ها دقیقا از همان نوعی است که در طرح جامع صنعتی جدید ما هدف‌گذاری شده‌است.»

روز جمعه شرکت YTL خبر همکاری خود با غول بزرگ فناوری، Nvidia، را منتشر کرد. این همکاری قرار است با هدف توسعۀ زیرساخت‌های هوش مصنوعی و با استفاده از فناوری‌های منحصربه‌فرد هر دو شرکت صورت بگیرد. فاز اول پروژۀ مشترک Nvidia و YTL در اواسط سال ۲۰۲۴ شروع خواهدشد و پارک دادۀ YTL، واقع در ایالت جوهور کشور مالزی، وظیفۀ میزبانی از آن را بر عهده دارد. در پی این خبر، مقامات کشور مالزی از این همکاری اظهار خشنودی کردند و استقبال دائمی خود را از پروژه‌های استراتژیک مشابه اعلام نمودند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]