40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 با هنر هوش مصنوعی یونگ ‌ووک سونگ، شهر در حال نابودی احیا می‌شود!

با هنر هوش مصنوعی یونگ ‌ووک سونگ، شهر در حال نابودی احیا می‌شود!

سازه‌های دریایی چاپ سه‌بعدی، به زیبایی توانسته‌اند شهر نئومرجانی در حال نابودی را با هنر هوش مصنوعی یونگ‌ووک سونگ احیا کنند.

به گزارش هوشیو، یونگ ووک سونگ در سری جدید خود با هوش مصنوعی، در نظر دارد تا برای حفظ اکوسیستم داستانی شهر نئوکورال در حال نابودی، بر روی یک پروژه بازسازی معماری بیومورفیک در زیر اقیانوس کار کند. در واقع، از طریق نرم‌افزار متن به تصویر Midjourney، نشان داده شده است که منطقه صخره‌ای بزرگی که زمانی پررونق بوده و زندگی دریایی متنوع و گسترده‌ای داشته است، چگونه به‌تازگی با اسیدی شدن و افزایش دمای اقیانوس رو به ویرانی رفته است.

هنر هوش مصنوعی یونگ ‌ووک سونگ

معماری دریایی تولیدشده با هوش مصنوعی پایدار

حقیقت آن است که با افزایش سریع دمای اقیانوس‌ها، بخش بزرگی از صخره‌های مرجانی در این منطقه در معرض خطر سفید شدن مرجانی قرار داشتند یا قبلاً ویران شده بودند. برای انعطاف‌پذیر شدن این شهر نئومرجانی در برابر تغییرات آب‌وهوایی به منظور احیا و بازسازی آن، طراحی خیالی Amphitrite 3.0 از فناوری چاپ سه‌بعدی برای ساختن زیستگاه‌های مرجانی و بناهای تاریخی استفاده می‌کند، به طوری که توانسته است یک اکوسیستم زیرآبی کاملاً پررونق و پایدار را بنا نهد که دارای اقامتگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و فرهنگی، گورستان‌ها و فضاهای اجتماعی است.

هنر این طراح کانادایی این است که یک شهر جدید پررونقی را تحویل دهد که به صورت سه‌بعدی از مواد دوستدار جلبک شبیه ساختار کربنات کلسیم مرجان چاپ شده باشد. Amphitrite 3.0 طیف وسیعی از زیستگاه‌های پایدار را ایجاد می‌کند، از جمله خانه‌های شهری صدفی با اسکلت بیرونی درجه صخره با پوست متخلخل و یک کاندو اسکلتی موج‌دار بزرگ که جریان‌های ارگانیک را به داخل دنج خود می‌کشد. در جای دیگر، یک خانه درختی مرجانی درست می‌کند که به مخفیگاه‌های متعددی برای موجودات دریایی تبدیل می‌شود و با سرعت بسیار بیشتری نسبت به صخره‌های طبیعی رشد می‌کنند.

نکته جالب این است که در همین حین، بنای یادبود جدیدی برای شهر نئوکورال ساخته شده است به نام موزه مرجان‌های زیر آب که در واقع یک مؤسسه تحقیقاتی فرهنگی جدیدی برای آموزش صخره‌های مرجانی محسوب می‌شود. در این موزه نمونه‌های منقرض‌شده نگهداری می‌شود و همچنین در آن برنامه‌های تحقیقاتی در مورد گونه‌های مرجانی وجود دارد که در برابر تغییرات آب‌وهوایی مقاوم‌اند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]