40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تمرکز هوآوی بر توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی برای مشتریان شرکتی

تمرکز هوآوی بر توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی برای مشتریان شرکتی

غول چینی Huawei Technologies، سومین نسخه از مدل هوش مصنوعی Pangu خود را معرفی کرد. این مدل از پردازنده‌های Ascend طراحی شده هوآوی و محیط نرم‌افزاری به نام MindSpore استفاده می‌کند. پردازنده هوآوی می‌تواند وظایف لازم مربوط به آموزش مدل را تا ۱۰ درصد سریع‌تر از سایر GPUهای محبوبی که در حال حاضر برای اهداف مشابه استفاده می‌شوند، انجام دهد.

به گزارش هوشیو، هوآوی چند سالی است که تحت تحریم‌های شدید ایالات متحده و متحدان سیاست خارجی این کشور  قرار دارد. به همین دلیل، این شرکت مجبور است توجه بیشتری به بازار داخلی داشته باشد و در هنگام توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی ترجیح می‌دهد، از سخت‌افزار طراحی شده خود به عنوان پایه‌ای برای راه‌حل‌های مشتریان شرکتی‌اش استفاده نماید. در واقع، هواوی در حال تطبیق استراتژی تجاری خود، برای مقابله با چالش‌هایی است که به دلیل تحریم‌ها با آن مواجه گردیده است.

هوآوی و توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی

در کنفرانسی برای توسعه‌دهندگان راه‌حل‌های ابری، هوآوی سومین نسخه از مدل هوش مصنوعی Pangu خود را معرفی کرد. این مدل از پردازنده‌های Ascend طراحی شده خود هوآوی و محیط نرم‌افزاری به نام MindSpore استفاده می‌کند. هدف از ارائه این راه‌حل خدمات‌رسانی به مشتریان سازمانی است که شامل شرکت‌های متخصص در صنایعی مانند حمل‌و‌نقل ریلی یا معدن می‌شود.

در همین حال، به گفته نمایندگان بخش تخصصی Huawei Cloud، زیرساخت رایانه فعلی در چین دیگر نمی‌تواند با تقاضای فزاینده برای منابع تخصصی در این زمینه مقابله کند. سیستم و فناوری موجود، برای رسیدگی به نیازهای روزافزون کاربرانی که به منابع تخصصی نیاز دارند، کافی نیست. براین اساس، بسیاری از شرکت‌های محلی مجبور به پرداخت هزینه‌های کلان برای شتاب‌دهنده‌های تخصصی NVIDIA هستند و درعین حال ماه‌ها منتظر می‌مانند تا آن‌ها را دریافت نمایند. در این شرایط، هوآوی سعی دارد با استفاده از پردازنده‌هایی که خود طراحی کرده‌، جایگزینی برای این مشتریان فراهم نماید. به گفته مقامات این شرکت، وقتی صحبت از آموزش مدل‌ها با استفاده از هوش مصنوعی می‌شود، کلاستر مبتنی بر پردازنده Ascend آنها می‌تواند تا ۱۰ درصد سریعتر از «GPU اصلی» باشد. با این حال، کارمندان هوآوی جزئیات خاصی از شرایط مقایسه یا نحوه رسیدن به این رقم را فاش نمی‌کنند و دقیقاً نمی‌گویند آزمایش مقایسه را چگونه انجام داده‌اند.

همانطور که مدیریت هواوی Cloud اشاره می‌کند، مدل زبانی Pangu برای نوشتن شعر استفاده نمی‌شود، بلکه بر روی رفع نیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها تمرکز دارد. ماموریت هواوی نفوذ به محیط کسب‌و‌کار و ارائه فناوری ارزشمند برای مشاغل است. تاکنون راهکارهای هوش مصنوعی هوآوی، در بیش از هزار پروژه در صنایع مختلف از جمله هشت معدن زغال سنگ پیاده‌سازی شده است.

هوآوی در حال برداشتن گام‌های قابل‌توجهی در زمینه هوش مصنوعی است و تمرکز خود را بر ارائه راه‌حل‌های فناورانه ارزشمند برای کسب‌و‌کارها گذاشته است. ماموریت هواوی آن است که با ارائه این راه‌حل‌ها به کسب‌وکارها در سراسر جهان، کمکی معناداری به موفقیت آنها در محیط کسب‌وکاری‌شان داشته باشد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]