پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوا و فضا حمایت می‌شود

از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوا و فضا حمایت می‌شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نخستین همایش سراسری کیویست در حالی برگزار شد که برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوا و فضا، فناور و استارتاپ‌های فعال در این زمینه در آن حضور داشتند. در این همایش که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه و دکتر روح‌الله ذوالفقاری، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی به تعدادی از فناوران و تیم‌های تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوا و فضا جوایزی اهدا کردند.

حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران نیز در این همایش حضور داشت. وی در سخنانی در جمع فناوران و تیم‌های تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوا و فضای کشور بیان داشت که صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برای فعالان نوآوری و فناوری صنعت فضایی تسهیلات چشمگیری را در نظر گرفته است. وی در ادامه افزود: «در چند سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوا و فضا و مراکز رشد دانشگاهی در عرصه فضایی حضور داشته‌اند. همچنین ما در حوزه بهره‌وری و بهره‌برداری از ماهواره و تصاویری که ماهواره‌های سنجشی در اختیار قرار می‌دهند، رشد معقول و آرامی داشتیم و در پرتو این پیشرفت، شرکت‌هایی در این زمینه به وجود آمدند و بخش‌های تجاری به اهمیت این قضیه پی بردند و نظرشان به این شرکت‌ها جلب شد.»

رئیس سازمان فضایی ایران در ادامه سخنان خود در این همایش، با اشاره به اهمیت مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: «با توجه به پایین بودن ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها و در عوض، دانش‌محور بودن آن‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها در این زمینه کمک‌رسان خواهند بود. البته ما در زمینه طراحی ساخت ماهواره و تجهیزات و المان‌های ماهواره‌ای نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتری خواهیم بود.»

به عقیده سالاریه، کشور در چند سال گذشته با افت سرمایه‌گذاری در زمینه پرتاب ماهواره مواجه بوده است. وی در این خصوص تصریح کرد: «فرایند پرتاب ماهواره در چند سال گذشته تا حدودی با افت سرمایه‌گذاری دولتی مواجه بوده و این موضوع گویای این است که ما در این زمینه عقب افتاده‌ایم. این عدم پیشرفت کاملاً مشهود است و راه چاره جبران مافات است.» وی افزود:‌ «ما تمامی تلاشمان را خواهیم کرد که مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها در افق ۱۴۰۴ در حوزه فناوری‌های سخت، ساخت ماهواره و ساخت المان‌های مرتبط با ماهواره، با سرعت قابل‌قبولی فعال شده، به پیش بروند.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]