40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوشمندسازی شرکت پست اقدامی در جهت اشتغال‌زایی کشور

هوشمندسازی شرکت پست اقدامی در جهت اشتغال‌زایی کشور

محمدرضا قادری، رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست کشور بیان کرد: هوشمندسازی و تحول دیجیتال امروز الزامی برای تغییر اکوسیستم کسب‌و کارها به شمار می‌رود و تحقق این امر جز با بهره‌گیری از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان میسر نمی‌شود. در راستای تحقق شعار سال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، شرکت ملی پست ایران نیز دست به اقداماتی زده و هوشمندسازی مجموعه شرکت پست را در اولویت قرار داده است.

محمدرضا قادری ضمن بیان تلاش این شرکت برای تغییر از یک اپراتور پستی صرف، به یک سکوی ملی در جهت رشد کسب‌و کارها و خرید و فروش اینترنتی، خاطرنشان کرد: در این مسیر از توانایی‌ها و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شده تا شرکت پست بتواند نقش خود را در تحقق اقتصاد دیجیتال، ایفا کند.

وی افزود که تجارت الکترونیکی می‌تواند در توسعه اقتصاد دیجیتال حائز اهمیت باشد. برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، سهم ۱۰درصدی از اقتصاد دیجیتال کشور تخمین زده شده و شرکت پست ۸ درصد از این رقم را پشتیبانی می‌کند.

او گفت: به عبارت دیگر برای شرکت پست سهمی حدود هشت‌دهم درصد از کل اقتصاد دیجیتال کشور تخمین زده شده است که با توجه به رکورد اقتصادی در ۳ سال اخیر،  قطعا می‌توان این مقدار را محقق کرده و ضمن آن تلاش خواهیم کرد تا به رقم بالاتری دست پیدا کنیم.

قادری به عنوان رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست اظهار کرد که در انجام این هوشمندسازی، وجود امکانات مکانیزه که مبتنی بر هوش مصنوعی باشد و همچنین فناوری‌های جدید پردازش تصویر مانند سیستم‌های سورتینگ ضروری است که بخشی از این نیازها توسط شرکت‌های داخلی رفع شده است؛ شرکت‌هایی که توانایی حضور فعال در بخش‌های مختلف را دارند و علاوه بر این مردم هم از ارائه خدمات این شرکت‌ها استقبال می‌کنند.

وی با بیان این نکته که یکی دیگر از مزایای هوشمندسازی با بهر‌مندی از ظرفیتهای‌ شرکت‌های دانش‌بنیان اشتغال‌زایی بر بستر تجارت الکترونیکی است؛ خاطرنشان کرد که ایجاد هرشغل مستلزم سرمایه‌گذاری نسبتا زیادی است این در حالی است که بر بستر تجارت الکترونیکی، می‌توان با هزینه‌های کمتر، برای مردم بومی اشتغال ایجاد کرد؛ بدون اینکه نیازی باشد تا به به شهرهای بزرگ مهاجرت کنند.

قادری باورد دارد که تنها با ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و پست در یک منطقه، می‌توان اشتغال وسیع و ارزان با سرمایه‌‌گذاری کم ایجاد کرد و صنایع دستی، محصولات بومی هر استان و محصولات کشاورزی و… را بدون وجود واسطه به مصرف‌کننده عرضه کرد.

قادری ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار فروشگاه اینترنتی در کشور روی پلتفرم شرکت ملی پست ایران مشغول کار هستند و وجود این تعداد فروشگاه رقم بالایی به حساب می‌آید، اما باید درنظر داشت که هر کدام در زیرمجموعه خود برای چندین نفر ایجاد شغل کرده‌اند. این موضوع نشان داد که با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان تا حد زیادی شغل ایجاد کرد.
وی همچنین یادآور شد که راه هوشمندسازی چندان راه آسانی نبوده است و موانع داخلی زیادی در این راه ایجاد مشکل کردند. ما نیازمند داریم تا در یک اکوسیستم آماده، تحول دیجیتال را نظاره‌گر باشیم. قادری، عدم وجود اپلیکیشن‌های بومی را بخشی دیگر از موانع موجود در راه هوشمندسازی بیان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ درصد از تجارت الکترونیکی در شبکه‌های مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام رخ می‌دهد.

او همچنین درباره تعرفه‌های جدید پستی نیز اظهار داشت: میزان استقبال مردم و کسب‌و کارها از پست، دچار تغییر نشده و در هرصورت این افزایش تعرفه‌های پستی باید اعمال می‌شد. قادری افزود: البته به‌دنبال افزایش تعرفه، ابهاماتی هم به وجود آمد و مقرر شد تا در سامانه eop.post.ir ثبت شکایات انجام شود تا در صورت اشتباه مابه‌التفاوت آن به کاربران برگردانده شود، اما تعداد شکایت‌های ثبت‌شده در استان‌های مختلف، انگشت‌شمار بوده و از سوی دیگر در همه اعتراض‌ها حق با شاکی نبوده است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]