40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی جدید Adobe تنها با یک کلیک ویدئوی شما را تدوین می‌کند

هوش مصنوعی جدید Adobe تنها با یک کلیک ویدئوی شما را تدوین می‌کند

محبوبیت ابزارهای طراحی و تدوین شرکت Adobe از جمله Photoshop، Lightroom و Premiere در میان طراحان و حتی کاربران غیرحرفه‌ای، نیاز به توضیح ندارد و هر شخصی که قصد اعمال تغییرات بر روی محتوای صوتی و تصویری خود را داشته باشد، حتماً یکی از این ابزارها را تجربه کرده است. پس از محبوبیت برنامه‌های مولد تصویر مبتنی بر AI از جمله Midjourney و Dall.E، مجموعه Adobe هم تلاش می‌کند تا نه‌تنها از گردونه رقابت جا نماند، بلکه با اضافه‌کردن هوش مصنوعی به نرم‌افزارهای خود، حرف اول را در میان ابزارهای مولد تصویر بزند.

هوش مصنوعی Adobe
هوش مصنوعی جدید Adobe

پیش‌ازاین، برنامه Photoshop در آخرین به‌روزرسانی خود، میزبان یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ویرایش تصویر با نام Generative Fill بود که به کاربران این امکان را می‌داد تا تنها با نوشتن تغییرات مد نظر خود، تمام یا بخشی از عکس خود را اصلاح کنند. حال Adobe در کنفرانس سالانه خود تحت عنوان Adobe MAX، پا را از عکس فراتر گذاشته و با معرفی ابزار Project Fast Fill، دستیاری شگفت‌انگیز را در اختیار تدوینگران قرار می‌دهد.

Project Fast Fil مانند دیگر مولد‌های هوش مصنوعی، بر پایه دریافت متن و تبدیل آن به تصاویر مرتبط طراحی شده اما آنچه که این ابزار را از دیگر رقبای خود متمایز می‌کند، قابلیت اعمال تغییرات بر روی ویدئو است. انتظار می‌رود که آخرین دستاورد Adobe در تدوین ویدئو به‌وسیله هوش مصنوعی با برنامه Premiere ادغام شود و به طراحان این امکان را بدهد که تنها با نوشتن درخواست خود، اشیا را از ویدئو حذف یا به آن اضافه کنند و یا عناصر پس‌زمینه را تنها در عرض چند ثانیه تغییر دهند. پیش از این، اعمال چنین تغییراتی بر روی یک ویدئو برای کاربران نه‌چندان حرفه‌ای تقریباً غیرممکن بود و تدوینگران حرفه‌ای هم می‌بایست زمان بسیار زیادی را به انجام این اصلاحات اختصاص می‌دادند.

Adobe در دمویی که از Project Fast Fill به نمایش گذاشت، کاربردها مختلف آن را مورد بررسی قرار داد. در ویدئوی اول، مجری برنامه با استفاده از این ابزار، چند رهگذر که در حال عبور از پیاده‌رو هستند را تنها با یک کلیک حذف می‌کند. در ویدئوی دوم نیز یقه لباس مردی که به سمت دوربین در حال حرکت است انتخاب می‌شود و با نوشتن واژه «کراوات» (Tie)، Project Fast Fill یک کراوات را به لباس او اضافه می‌کند. در هر دو ویدئوی نمونه، چهار نتیجه متفاوت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا متناسب‌ترین گزینه را از میان آنها انتخاب کند.

نکته شگفت‌انگیز Project Fast Fill اما در نوع اعمال تغییرات آن است. با اینکه اصلاحات تنها بر روی یک فریم اعمال می‌شود، اما این هوش مصنوعی قادر است ویرایش انجام شده را  بر روی تمامی ویدئو اعمال کند و پس از آن، نتیجه را به طور خودکار با متغیرهایی مانند نور، سایه، حرکت و… تطبیق بدهد.

ابزار Project Fast Fill به‌تازگی فاز آزمایشی خود را آغاز کرده و مشخص نیست که چه زمانی به طور عمومی در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. باید منتظر ماند و دید که این فناوری جالب‌توجه تا چه حد می‌تواند فرایند تدوین ویدئو را دچار تحول کند. نظر شما دراین‌رابطه چیست؟

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]