40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ششمین دوره مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه امیرکبیر

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ششمین دوره مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر قصد دارد در جریان ششمین دوره مسابقات هوش مصنوعی این دانشگاه، به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اقدام کند.

مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر (مهما) یا Amirkabir Artificial Intelligence Competitions (AAIC)، که این کارگاه‌های آموزشی در حین اجرای آن برگزار می‌گردد، مجموعه‌ای است از مسابقه‌های مربوط به هوش مصنوعی که پیشینه برگزاری آن در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به یک دهه پیش (سال ۱۳۹۱) می‌رسد.

اولین دوره‌ این رقابت‌های علمی با هفت رشته در آبان‌ماه ۱۳۹۱ و دومین و سومین دوره‌ آن به ترتیب در آبان‌ماه سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۴ با افزایش سه رشته دیگر برگزار گردید. در چهارمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر که در اسفند ۱۳۹۷ برپا شد تعداد رشته‌ها به نصف تعداد دو دوره قبل (یعنی پنج رشته) کاهش یافت و برگزاری پنجمین دوره این مسابقات نیز با کاستن دو رشته دیگر در آبان ۱۳۹۸ همراه بود. البته در این دوره‌ها کاهش کمّی در جهت افزایش کیفیت و تخصصی‌تر شدن شاخه‌های رقابت علمی صورت گرفته است. اکنون در ششمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر، جهت ارتقای کیفی و سطح علمی شرکت‌کنندگان، برقرار کردن کارگاه‌های آموزشی در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نیز در نظر گرفته شده است.

ارتقا دادن دانش بومی در حوزه هوش مصنوعی، شناسایی و معرفی محصولات و شرکت‌های پرتلاش داخلی مرتبط با هوش مصنوعی، زمینه‌سازی برای عرضه ایده‌های نو پژوهشگران و یاری رساندن به تجاری‌سازی آن ایده‌ها، فراهم آوردن زمینه برای عرضه نیازهای سازمان‌ها، شرکت‌ها و صنایع و ارائه راهکار به دست پژوهشگران، ایجاد فضای گفتگو و تبادل نظر بین دانشگاهیان و صنعتگران در مورد زمینه‌های همکاری از اهداف مهم مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر اعلام شده است.

در مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر بیشتر مسائلی مورد توجه قرار می‌گیرد که اولاً به نیازهای داخلی کشور مربوط باشد. ثانیاً امکان ارزیابی و مقایسه راه‌ حل‌های پیشنهادی برای آن‌ها وجود داشته باشد و ثالثاً مربوط به حوزه هوش مصنوعی بوده یا از روش‌های هوشمند برای حل آن‌ها بهره گرفته شده باشد.

در مورد شیوه برگزاری و شرکت در مسابقات قابل ذکر است که ابتدا تیم‌های متقاضی در وبگاه مسابقات ثبت ‌نام می‌کنند و پس از تأیید اولیه، اطلاعات مسابقات در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. سامانه‌های آماده‌شده توسط تیم‌ها در مراحل گوناگون ارزیابی می‌شود و سرانجام ارزیابی نهایی به صورت متمرکز به انجام خواهد رسید. برای تشویق بیشتر پژوهشگران به شرکت در مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر، جوایزی نفیس به برگزیدگان مسابقات اعطا خواهد شد.

مطابق اطلاع‌رسانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارگاه‌های آموزشی این دانشگاه که در اردیبهشت‌ماه سال جاری در جریان ششمین دوره مسابقات هوش مصنوعی، برگزار می‌گردد موضوع‌های متعددی در حوزه هوش مصنوعی را شامل می‌شود.

پردازش زبان طبیعی با یادگیری عمیق، پردازش گراف-سیگنال و کاربرد آن در یادگیری ماشین، آشنایی با مدل‌های یادگیری عمیق در چهارچوب کاری تنسورفلو، آشنایی با پردازش داده‌های fMRI و کاربرد هوش مصنوعی در آن‌ و تولید سیگنال خرید و فروش در بازار رمزارزها با استفاده از یادگیری تقویتی عمیق از عنوان‌های اصلی کارگاه‌های آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

همه کارگاه‌های آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ظرفیتی محدود دارد و به صورت آنلاین برگزار می‌گردد. متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌ نام در کارگاه‌های آموزشی ششمین دوره مسابقات هوش مصنوعی به نشانی زیر مراجعه فرمایند:

ثبت‌نام

رویداد هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]