40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ظرفیت‌ استان اصفهان، برای تبدیل شدن به قطب هوش مصنوعی کشور

ظرفیت‌ استان اصفهان، برای تبدیل شدن به قطب هوش مصنوعی کشور

استان اصفهان، یکی از استان‌های پیشرفته در حوزه علم و صنعت است که در طی این سال‌ها، زیرساخت‌های لازم، برای تبدیل شدن به قطب هوش مصنوعی کشور نیز در آن پدید آمده است. به گزارش هوشیو، به نقل از ایرنا «رئیس بنیاد نخبگان اصفهان» در گفتگو با این خبرگزاری، بیان کرد: «این استان به‌دلیل وجود دانشگاه‌ها و زیرساخت‌های لازم، آمادگی تبدیل شدن به قطب هوش مصنوعی کشور را دارد.»

حسین ربانی در مورد برنامه‌های بنیاد نخبگان افزود: «بنیاد نخبگان درصدد است اصفهان را به‌عنوان قطب هوش مصنوعی کشور برگزیند تا بر این اساس، برای گسترش این حوزه برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد. ظرفیت‌های لازم برای این کار، در اصفهان وجود دارد و نیاز است توسعه این ظرفیت‌ها در اولویت قرار بگیرند.»

ربانی با اشاره به چشم‎انداز تحول، در ده سال آینده توسط هوش مصنوعی در جهان، بیان کرد: «این چشم‌انداز، ضرورت تحول با هوش مصنوعی را در همه کشورها به وجود می‌آورد و اگر برنامه‌ریزی برای توسعه این حوزه صورت نگیرد از کشورهای دیگر عقب می‌مانیم و نمی‌توانیم طبق آرای خود عمل کنیم.» رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان، با توجه به این ضرورت‌، افزود: «از جمله زیرساخت‌های لازم برای توسعه هوش مصنوعی در استان اصفهان، می‌توان به سه دانشگاه مهم اشاره کرد که هر یک نخبگانی در حوزه هوش مصنوعی دارند و می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها، توان توسعه هوش مصنوعی را افزایش داد.»

ربانی در انتهای این گفتگو، گفت: «برای توسعه این حوزه، می‌توان از ایرانیان و اصفهانیان سراسر جهان یاری گرفت؛ با توجه به ظرفیت‌های استان اصفهان در این حوزه، تنها به یک برنامه‌ریزی درست، برای پیشرفت در این زمینه نیاز است.»

لزوم تحول در حوزه هوش مصنوعی، امری است که برای همه کشورهای جهان ضروری شده است؛ این حوزه، چشم اندازهای تحول در آینده را دگرگون کرده است. هوش مصنوعی شبیه‌سازی هوش انسانی در ماشین‌هاست و با یادگیری ماشینی و پردازش زبان رایانه ای، ظرفیت بالایی برای انجام امور، با سرعت و دقت بالاتری دارد. این حوزه تا کنون تحول وسیعی در اقتصاد، صنعت، پزشکی، آموزش و.. ایجاد کرده است و همه چیز، در جهان آینده وابسته به پیشرفت در این زمینه است؛ امری که لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه این حوزه را، یادآور می‌شود. ضروری است زیرساخت‌های لازم برای این تحول در همه استان‌های کشور به تدریج ایجاد شود و در این حوزه به سطح پیشرفت جهانی دست یابیم.

استان اصفهان به دلیل راه اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، زیرساخت‌های لازم، برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را ایجاد کرده است؛ حدود ده درصد از مراکز دانش‌بنیان در اصفهان قرار دارند و اصفهان، دومین استان کشور در زمینه هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]