40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 بررسی سند اجرایی هوش مصنوعی در کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال

بررسی سند اجرایی هوش مصنوعی در کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال

ضرورت دیجیتال شدن ارگان‌های مختلف و به‌کارگیری هوش مصنوعی در اداره کشور، یکی از اولویت‌های دولت است. با توجه به اهمیت این موضوع در دنیای امروز، می‌توان گفت به‌کارگیری آن، یکی از راه‌های همتراز شدن از نظر اقتصادی و اجتماعی، با کشورهای پیشرفته است. در واقع امروز بدون استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف، نمی‌توان چشم‌اندازی از پیشرفت داشت. در همین راستا تقویت نهادهای دانش‌بنیان، پشتیبانی از اختراعات و استارتاپ‌های مرتبط، در اولویت قرار دارد. علاوه بر این طرح‌هایی مبتنی بر اجرایی شدن هوش مصنوعی در کشور، در دستور کار مجلس قرار گرفته است؛ به این ترتیب می‌توان امیدوار بود از نتایج این طرح‌ها، در آینده نزدیک دولت و ارگان‌های دولتی به توان اجرایی بالاتری دست پیدا کنند. امری که در همه حوزه‌ها مخصوصاً اقتصاد تأثیر مهمی خواهد داشت و ضرورت پیگیری آن نیز به همین دلیل است.

سند اجرایی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال

در همین راستا معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر از بررسی سند اجرایی هوش مصنوعی در کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال مجلس داد. سه طرح مجلس که پیش از این مسکوت مانده بود، دیروز در این کمیسیون، بررسی شد. در این جلسه قرار شد رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس به پیگیری این طرح‌ها مانده نیز بپردازد. معاون وزیر ارتباطات دراین‌باره گفت: «این طرح‌ها مربوط به سند اجرایی هوش مصنوعی هستند که دیروز در کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال بررسی شدند.»

به گزارش هوشیو به نقل از بازار، رضا باقری اصل، معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «دیروز کمیسیون راهبردی اقتصاد دییجیتال، با سه دستور کار برگزار شد. این جلسه با حضور “مجتبی توانگر” به بررسی سند اجرایی هوش مصنوعی، پیش‌نویس طرح دارایی‌های دیجیتال مجلس و طرح اعلام وصول شده حفاظت از داده‌های شخصی، پرداخت.»

باقری در مورد نحوه اجرایی شدن طرح‌ها گفت: «در این جلسه سند اجرایی هوش مصنوعی از پژوهشگاه فاوای وزارت، به کمیته کاربردپذیری منتقل شد. طرح مجلس و پیش‌نویس لایحه حفاظت از داده‌ها، در دستور کار کمیسیون راهبری قرار گرفت تا توسط آن بررسی شود.» باقری در مورد طرح دارایی‌های دیجیتال مجلس افزود: «این طرح با پیش‌نویس رمز ارزش دولت، ادغام می‌شود و بررسی نهایی درمورد آن توسط کمیته دارایی‌های دیجیتال، انجام می‌شود.»

به گفته باقری اصل در این جلسه تصمیم بر این شد که با مساعدت مجتبی توانگر، این طرح‌ها در قالب لایحه، توسط دولت و کارگروه اقتصاد دیجیتال، به مجلس ارائه شوند و در مورد مسکوت ماندن آن‌ها نیز پیگیری صورت بگیرد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

 

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]