40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 پای هوش مصنوعی به سیستم آموزشی کشور باز خواهد شد

پای هوش مصنوعی به سیستم آموزشی کشور باز خواهد شد

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، با اشاره به اینکه رویداد «مدارس آینده» در بخش تجهیزات و فن‌آوری‌های آموزشی، بر استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های نوآورانه تاکید دارد، افزود: علاقمندان می‌توانند با این رویکرد طرح‌های خود را تا ۳۱ مرداد ماه ارسال نمایند.

به گزرش هوشیو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه این نخستین رویداد ملی است که در حوزه «مدارس آینده» در مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: این رویداد به همت سازمان نوسازی مدارس و بنیاد برکت برگزار خواهد شد. این ۲ نهاد تاکنون در این زمینه همکاری ۱۴ ساله‌ای با یکدیگر داشته‌اند و بیشترین مدارسی که طی این سالها احداث شده به همت نهاد‌های مذکور بوده است.

ترکمانه افزود: محور موضوعات رویداد «مدارس آینده» در بخش تجهیزات و فن‌آوری‌های آموزشی (نرم افزار/ سخت افزار) بر سامانه‌های مبتنی بر LOT (اینترنت اشیا)، آزمایشگاه مجازی مدارس، شبیه‌سازها و فضای متاورس، نقش سیستم‌های آموزشی نوین برای آموزش کودکان و نوجوانان (معلولین جسمی و ذهنی آموزش‌پذیر)، نقش نوآفرین‌ها در برگزاری «اردوهای علمی، آموزشی و کاربردی» و نقش هوش مصنوعی در «سیستم‌های آموزشی و کمک آموزشی» استوار خواهد بود.

وی در خصوص محور رویداد، در بخش محیط کالبدی فضای آموزشی آینده، افزود: در این بخش بر موضوعاتی چون معماری، مدیریت سبز، سیستم‌های سازه‌ای و تکنولوژی ساخت، سیستم‌های نوین گرمایشی، سرمایشی و تجهیزات الکترونیکی، مواد و مصالح نوین و سایر موضوعات مرتبط با فناوری نو تاکید داریم.

مدیرعامل بنیاد برکت در ادامه گفت: طرح‌ها پس از ارسال به دبیرخانه مورد ارزیابی هیات داوران قرار خواهند گرفت و پس از انتخاب مورد حمایت بنیاد برکت قرار می‌گیرند. طرح‌های برتر در ۳۱ استان کشور با مشارکت سازمان نوسازی اجرایی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کشور‌های دنیا در حال استفاده از هوش مصنوعی و متاورس هستند، خاطر نشان ساخت: ما نمی‌توانیم از این مسیر توسعه‌ای که سایر کشور در حال اجرای آن هستند عقب بمانیم. به همین دلیل با در نظر گرفتن فضای آموزشی کشور باید، ایده‌های هوشمند کمک آموزشی را جهت برقراری عدالت در سراسر کشور در نظر بگیریم.

شایان ذکر است: این رویداد در کنار حمایت بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس، از پشتیبانی نهادهای دیگری همچون وزارت آموزش و پرورش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار خواهد بود.

در این رویداد شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و خانه‌های خلاق و نوآوری ایران، شرکت‌های مهندسی مشاور و محققان و صاحبین ایده در این حوزه و مراکز تحقیقاتی و آموزشی امکان حضور خواهند داشت.

مزایان شرکت در این رویداد را می‌توان حمایت از طرح‌های برگزیده توسط بنیاد برکت در قالب اعطای تسهیلات، اجرای طرح‌های منتخب رویداد در مدارس و به نمایش گذاشتن طرح‌های برگزیده در نمایشگاه فن بازار (در معرض دید هموم مشارکت کنندگان) عنوان کرد.

آخرین مهلت ثبت نام در رویداد «مدارس آینده» پایان مرداد ماه ۱۴۰۱ خواهد بود و علاقمندان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://dres.ir/  مراجعه نمایند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]