40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی در صنایع غذایی ؛ Firmenich اولین طعم جهان را با هوش مصنوعی ایجاد کرد

هوش مصنوعی در صنایع غذایی ؛ Firmenich اولین طعم جهان را با هوش مصنوعی ایجاد کرد

یک شرکت سوییسی ۱۲۵ ساله اقدام به افتتاح یک آزمایشگاه دیجیتال (D-lab) در شهر لوزان در سال ۲۰۱۸ کرد. این شرکت که «فرمنیخ» نام دارد با هدف ایجاد حس خوب در مردم با استفاده از طعم‌های طبیعی، آزمایشگاه دیجیتالش را که یک نمونه استفاده از هوش مصنوعی در صنایع غذایی است  را افتتاح کرد؛ آزمایشگاهی که مدیریت آن به عهده اریک سراچی و شعارشان «تکنولوژی برای نیکی» است.

برای فرمنیخ آزمایشگاه دیجیتالشان که معانی زیادی دارد. وظیفه رسیدگی به نظرات مشتریان در تمام رسانه‌های دیجیتال تا یافتن مواد اولیه خام و طبیعی برای رسیدن به زنجیره تامینی مطمئن، با این آزمایشگاه دیجیتال است.

در ماه فوریه، بخش طعم‌دهنده‌های فرمنیخ مطالعه روی یکی از نظریه‌های جهانی را آغاز کرده و نظرسنجی‌‌هایی از بیش از ۱۵ هزار نفر از ۲۲ کشور انجام داده است. هدف درک این موضوع بود که چطور پاندمی کرونا روی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مردم و همچنین نیازهای آن‌ها در این زمینه تاثیر گذاشته است. طبق نتایج تمایل مردم به استفاده از تغذیه‌ای که سیستم ایمنی بدنشان را تقویت کند بیشتر شده و توجه به سلامتی غذا بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. همچنین یکی از مواردی که مصرف آن رشد چشم‌گیری داشته، پروتئین‌های گیاهی بوده‌اند.

فرمنیخ به عنوان شرکتی که در زمینه مشارکت با شرکت‌های غذایی و نوشیدنی برای ایجاد طعم‌های مطلوب، پیشرو است، تمام تلاشش را روی کمک به مشتریان برای یافتن چنین طعم‌هایی در خوراکی‌هایی که برای دوران پاندمی کرونا مناسب است، گذاشت. اقدامات دیگر این شرکت در دوران پاندمی کرونا هم کمک برای یافتن جایگزینی مناسب و البته گیاهی برای گوشت و معرفی غذاها و نوشیدنی‌های سالم بود.

هوش مصنوعی در صنایع غذایی

خلق اولین عطر و طعم مبتنی بر هوش مصنوعی

اخیرا فرمنیخ از موفقیت در دستیابی به اولین عطر و طعم دنیا توسط هوش مصنوعی خبر داد. این شرکت محصولی برای جایگزینی گوشت معرفی کرد که خوشمزه، کاملا طبیعی و نیم‌پز شده با طعم گوشت گاو است. این محصول در منوی محصولات فراوان فرمنیخ در رده پروتئین‌های گیاهی برای جایگزینی گوشت، قرار داده شده است. همچنین شرکت سوییسی به دنبال تکمیل کردن تنالیته طعم خود با محصولات دیگر با خواص مشابه است.

پیروزی در این ماراتن صنعت‌محور برای فرمنیخ به لطف کمک گرفتن از مایکروسافت ممکن شد. فرمنیخ از نسل آینده «تکنولوژی ابری Azure» و «توانایی‌های داده‌ای و هوش مصنوعی» مایکروسافت برای به کار بردن مواد اولیه در پایگاه داده‌هایش استفاده کرد و بدین ترتیب از قابلیت های هوش مصنوعی در صنایع غذایی استفاده کرد.

فیلیپه گلنات، نایب رئیس فرمنیخ، در این باره می‌گوید:«پلتفرم ابر Azure مایکروسافت پتانسیل محاسبه شده را ارائه کرد و این طور بود که این تکنولوژی بی‌نظیر به کمک ما آمد. با این کمک توانستیم با توانایی محاسباتی زیاد و همچنین آخرین تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در فضایی قدرتمند، کار کنیم».

اریک سراچی، رئیس بخش دیجیتال و اطلاعات فرمنیخ، این‌طور به حمایت مایکروسافت و نقش آن در دستیابی به این موفقیت اشاره کرده است:«پلتفرم ابر Azure مایکروسافت باعث شد به خلاقیت منحصربه‌فردی دست پیدا کنیم و از طریق آن طعم‌دهنده‌هایی با فرمول تقویت شده به دست آوردیم. ما این طعم‌دهنده‌ها را با طعمی نوین تولید کردیم و برای آن‌ها ترکیبات بهینه‌شده ارائه کردیم که بتوان طعم اولیه را سفارشی‎سازی کرد».

امانوئل بوتسترین، رئیس بخش طعم و رایحه فرمنیخ، یکی دیگر از کارمندان این شرکت است که از عملکرد هوش مصنوعی به وجد آمده است:«در واقع نکته جذاب ملحق شدن هوش مصنوعی به ما این بود که باعث شد بتوانیم طعم‌هایی که با ذائقه افراد بیشتری هماهنگ است، ارائه دهیم. فرمنیخ می‌خواهد  در زمینه خلاقیت‌های جدید به پیشرو بودن ادامه دهد. تکنولوژی توانست طعم‌دهنده‌های ما را به وسیله پارامترهایی مانند استفاده از محتویات ارگانیک یا مواد اولیه تولید شده خاص، تقویت کند و اکنون این توانایی را داریم که برای هر ذائقه طعم مناسب ارائه دهیم و توسعه محصولاتمان را دقیق‌تر کنیم».

مارک کونود، مدیر پروژه مایکروسافت در همکاری با فرمنیخ سوییس، از نتیجه این همکاری بسیار خوشحال است:«ایده اولیه این همکاری دستیابی به خلاقیتی بهتر و تقویت‌شده بود. حالا با ترکیب خلاقیت طعم‌دهنده‌ها و پیشرفته‌ترین سیستم‌های هوش مصنوعی ابر مایکروسافت، فرمنیخ در حال ارائه فرصت‌های تجاری جدیدی است. این همکاری انگیزه‌ای برای حل یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایست که جامعه با آن مواجه است: خوردن غذاهای سالم‌تر که با روش پایدار تولید شده است. فرمنیخ به خوبی مشخص کرد که معنی نوآوری‌ دیجیتال چیست.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]