40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 پررنگ‌تر شدن نقش هوش مصنوعی در مراکز تماس کشور

پررنگ‌تر شدن نقش هوش مصنوعی در مراکز تماس کشور

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از خبرگزاری موج، داوود زارعیان، معاون شرکت مخابرات ایران، در گفتگو با این خبرگزاری اذعان داشت که مراکز تماس در تمام کشورها یکی از محورهای اساسی صنایع و کسب‌وکارها به حساب می‌آید.

به عقیده ایشان این مراکز، امروزه در بسیاری از کشورهای جهان از جمله هند، مالزی، فیلیپین و چین به عنوان یک نوع صنعت معرفی می‌شود. در جهان امروز این صنعت به نوعی قلب کسب‌وکارها است، زیرا علاوه بر درآمدزایی بسیار بالا برای صاحبان همان کسب‌وکار، زمینه مطلوبی برای تعامل با مشتری و تقویت برندینگ تجارتشان محسوب می‌شود.

ایشان ضمن تأکید بر اینکه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که اخیراً توانسته است به صنایع مختلفی پیوند بخورد، افزود: به طور طبیعی این زیرساخت فناورانه در مراکز تماس که امروزه به عنوان صنعت شناخته می‌شود وارد شده است و از آن به شیوه‌های گوناگونی بهره‌برداری می‌شود. البته در حال حاضر با رسیدن به نقطه‌ای که این صنعت به طور فراگیر از هوش مصنوعی استفاده کند فاصله زیادی داریم.

مراکز تماس

کاربرد هوش مصنوعی در مراکز تماس

زارعیان در ادامه اظهار داشت که استفاده از هوش مصنوعی در آینده این صنعت بیشتر خواهد شد. چراکه پاسخگویی به پرسش‌های تکراری مشتریان به راحتی از یک ربات هوشمند برمی‌آید. او همچنین افزود، ابزارهای هوشمند بهره‌وری بیشتری نسبت به نیروی انسانی خواهند داشت، زیرا سیستم‌های هوشمند می‌توانند از اطلاعات به دست آمده از مشتریان یک آرشیو تهیه کنند و یا به تجزیه و تحلیل آن‌ها بپردازند.

ایشان تأکید داشتند که نیاز به این صنعت یک روند به رو رشد است. به نحوی که مشتریان خواهان پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته و نیز به صورت شخصی‌سازی شده بدون تحمل انتظار زیاد هستند. زارعیان همچنین اشاره داشت ارائه این دست از خدمات به مشتریان نیازمند احراز دقیق هویت کاربر است، زیرا تنها در این صورت می‌توان روند خدمات‌رسانی را تسریع کرد.

به عقیده زارعیان در این فرایند اپراتورهای انسانی به اپراتورهای هوشمند تبدیل خواهند شد. این روند در چند سال اخیر تحت تأثیر پاندمی کرونا بسیار سرعت داشته است. همچنین، این صنعت در آینده‌ای نزدیک می‌تواند بسیار سودآور باشد و مانع هزینه‌های هنگفت شود. اساساً به همین دلیل است که متخصصین به پیوند این صنعت با هوشمند مصنوعی فکر می‌کنند و نگاه علمی و دقیقی به آن دارند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]