40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 حباب یا فرصت؛ آیا هوش مصنوعی روند روبه‌رشد خود را ادامه می‌دهد؟

حباب یا فرصت؛ آیا هوش مصنوعی روند روبه‌رشد خود را ادامه می‌دهد؟

دنیای هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر شاهد اتفاقات خیره‌کننده‌ای بوده است؛ از استقبال میلیونی از سرویس‌های هوشمند گرفته تا سرمایه‌گذاری مجموعه‌های تجاری بزرگ در این فناوری نوظهور. درحالی‌که بسیاری از بازیگران اصلی بازار سرمایه، سهام شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی را به سبد خود اضافه می‌کنند و ارزش کسب‌وکارهایی که هوشمندسازی را مبنای کار خود قرار داده‌اند، روزبه‌روز در حال افزایش است، عهده‌ای نیز معتقدند که این بازار بیش از ارزش واقعی خود رشد داشته و احتمال تکرار حباب .com که در سال ۲۰۰۸ رخ داد، دور از انتظار نخواهد بود.

مورگان استنلی، یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات مالی و سرمایه‌گذاری آمریکایی، با نظریه حباب هوش مصنوعی موافق نیست و این فناوری را به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری هدف‌مند برای سال‌های آینده معرفی می‌کند. این مؤسسه معتقد است که عملکرد شاخص هوش مصنوعی به‌هیچ‌وجه نشان‌دهنده حباب نیست و حتی به پتانسیل واقعی خود نزدیک هم نشده است؛ چرا که ارزش بسیاری از شرکت‌های فعال در این عرصه در مقایسه با رهبران بازار هوش مصنوعی از جمله Nvidia Corp رشد اندکی را تجربه کرده‌اند.

روند رو به رشد هوش

شرکت Neuralink که با پشتیبانی ایلان ماسک به توسعه تراشه‌های مغزی مشغول است، به‌تازگی موفق شده تا با جذب سرمایه ۱۸۰ میلیون‌دلاری، فعالیت خود را وارد مرحله تازه‌ای کند. Neuralink با دریافت گواهی‌های لازم از سازمان FDA، مجوز آزمایش بر روی انسان را دریافت کرده و ایلان ماسک معتقد است که فناوری تراشه‌های مغزی می‌تواند جایگاه هوش مصنوعی را از آنچه که هست نیز مستحکم‌تر کند.

اگر نگاهی به سبد سرمایه‌گذاری وارن بافت، سرمایه‌گذار مشهور و یکی از بازیگران اصلی بازار بورس بیندازیم، رد پای سهام شرکت‌های هوش مصنوعی کاملاً به چشم می‌خورد. در حال حاضر، نیمی از سبد وارن بافت را مجموعه‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی تشکیل می‌دهند و این نشان‌دهنده این است که سرمایه گذران بزرگ به آینده این فناوری خوش‌بین هستند.

تمامی این داده‌ها زمانی که در کنار نتیجه مطالعات Lucidworks قرار می‌گیرد، دیدگاه جامع و همه‌جانبه‌ای نسبت به آینده هوش مصنوعی در اختیار ما قرار می‌دهد. طبق تحقیقات این مجموعه، ۹۳ درصد از غول‌های فناوری از جمله مایکروسافت اعلام کرده‌اند که در سال آینده، سرمایه‌گذاری خود بر روی فناوری هوش مصنوعی را افزایش خواهند داد. این سرمایه‌گذاری در صنایع مختلفی از جمله سرگرمی، رسانه، فناوری و… نمود پیدا می‌کند.

باتوجه‌به تصمیمات و عملکرد فعالان حرفه‌ای بازار سرمایه و همچنین پرچم‌داران صنعت فناوری، می‌توان با اطمینان بیشتری به تجزیه‌وتحلیل آینده فناوری هوش مصنوعی پرداخت. نظر شما دراین‌رابطه چیست؟ آیا بازار هوش مصنوعی بیش از ارزش واقعی خود قیمت‌گذاری می‌شود یا طبق نظریات بیان‌شده، هنوز فاصله زیادی تا شکوفایی کامل پتانسیل‌های این فناوری باقی مانده؟

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]