40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کتاب هوش مصنوعی و آینده بانکداری به فارسی ترجمه شد

کتاب هوش مصنوعی و آینده بانکداری به فارسی ترجمه شد

قهرمان موحد نوجه‌دهی، مدیر بانک صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی و رئیس شعبه تبریز همین بانک، از ترجمه کتابی در حوزه هوش مصنوعی خبر داد. این کتاب که هوش مصنوعی و آینده بانکداری نام دارد در ۱۱ فصل به بیان مسائلی مانند الزامات مقایسه‌ای فعلی و آینده صنعت بانکی، تجزیه و تحلیل پیشرفته و هوش مصنوعی، توسعه مفهوم هوش مصنوعی، اهمیت مارک تجاری (برند)، تأثیر هوش مصنوعی در مسائل مربوط به رهبری و تحول کارکنان، چگونگی تغییر فیزیکی بانک‌ها، و شیوه کار بانک‌ها با شرکت‌های فین تک می‌پردازد.

بنر بورس، بانک و بیمه
مشاوره با شرکت هوش

موحد نوجه‌دهی، درباره انگیزه خود از ترجمه این کتاب توضیح داد: با توجه به تغییرات اخیر در زمینه رمزارزها و نیز انتظارات مشتریان از نحوه سرویس‌دهی و محصولات مورد نظر، بانکها ناگزیر از به‌کارگیری تکنولوژی در همه حوزه‌های عملکردی خود هستند. در نتیجه حرکت بانکهای کشور به این سمت و سو برای بقای آنها بسیار اساسی و تعیین‌کننده است و به همین منظور آشنایی با مفاهیم، مبانی و اصول فناوری نوین ضروری می‌نماید و دسترسی به منابع آموزشی و به‌روز، راه دستیابی به این نیازهاست. با توجه به این نیازمندی‌ها کتاب هوش مصنوعی و آینده بانکداری به فارسی ترجمه شده است و می‌توان گفت یک منبع آموزشی جامع در همه حوزه‌های بانکی برای مدیران ارشد، استادان دانشگاه وکارکنان و کارشناسان بانکی به حساب می‌آید.

مترجم کتاب درخصوص موضوعات و فصول آن توضیحاتی داده است که به‌اختصار نقل می‌شود:

فصل ۱ نگاهی است به سیر تحول پول و اینکه در جامعه امروزی شاید پول چیزی افزون بر گونه‌ای کالای دیجیتال نباشد. این فصل تصویری درست از نقش‌های بانکی فعلی و تأثیر احتمالی هوش مصنوعی بر آینده آنها را ارائه می‌دهد. فصل ۲ مجموعه‌ای از الزامات آینده صنعت بانکداری را مطرح می‌کند. فصل ۳ به خوانندگان یاری می‌رساند تا علاوه بر سلسله مراتب تجزیه و تحلیل، نحوه استخراج ارزش از داده‌ها را نیز دریابند.

هوش و آینده بانکداری

در فصل ۴، عناصر کلیدی تجزیه و تحلیل‌های بانکی بررسی شده است. فصل ۵ زمینه‌ای برای گسترش مفهوم هوش مصنوعی فراهم می‌‌آورد و سپس به مبحث یادگیری ماشین و کاربردهای آن، از جمله برنامه‌های مورد استفاده در بانکداری، می‌پردازد. فصل ۶ به طور ویژه بیشتر روی هوش مصنوعی تمرکز دارد و تصویری از نزدیک شدن بانک‌ها به مشتری از طریق هوش مصنوعی را به نمایش می‌گذارد. این سه فصل به‌خوبی خواننده را به سوی درک تجزیه و تحلیل پیشرفته و هوش مصنوعی ویژه صنعت بانکداری سوق می‌دهد.

در فصل ۷ تأثیر هوش مصنوعی در مسائل مربوط به رهبری و تحول کارکنان در نظر گرفته شده است و مباحثی درباره رهبری در یک حوزه و فضای مبتنی بر هوش مصنوعی، ویژگی‌های رهبران مبتنی بر هوش مصنوعی، و آموزش و استراتژی‌های مقابله شخصی طرح گردیده است.

فصل ۸ به چگونگی تغییر فیزیکی بانک‌ها و فصل ۹ به مباحث اوپن بانکینگ و بلاک چین می‌پردازد که هر دو از مسائل اساسی در صنعت بانکداری‌اند و تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار می‌گیرند.  فصل ۱۰ درباره نوآوری و اجراست و فصل ۱۱ از جرایم رایانه‌ای سخن می‌گوید و آشکار می‌کند که مدیریت این امر یک عامل حیاتی در اجرای فناوری و به‌کارگیری هوش مصنوعی در بانکداری است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]