40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 پلیس آگاهی کشور از توانمندی‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند

پلیس آگاهی کشور از توانمندی‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند

استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در تمام وجوه زندگی، به شکل فزاینده‌ای در حال افزایش است. ایران نیز توانسته در بسیاری از حوزه‌ها مثل صنعت و تجارت، پزشکی، بانکداری و غیره از هوش مصنوعی بهره بگیرد.

یکی از دامنه‌های کاربرد هوش مصنوعی در حوزه جرم‌شناسی است؛ بدین صورت که این فناوری ضمن شناسایی و کشف جرم، توانسته الگوهای وقوع جرم را نیز ترسیم کند. همین‌طور مناطق جرم‌خیز را شناسایی کرده و روش‌های تازه‌ای را برای مقابله با وقوع جرم پیشنهاد می‌دهد. همه این فرایند‌ها که با به کارگیری این فناوری انجام می‌پذیرد؛ در نهایت منجر به افزایش امنیت و کاهش میزان جرم و جنایت در سطح کشور می‌شود.

در همین راستا و به همین منظور، مرکز نوآوری شرکت پژوهش و توسعه ناجی، رویدادی نوآورانه با محوریت زیست‌سنجی فناورانه برگزار می‌کند. این رویداد که اولین رویداد در حوزه ماموریت‌های پلیس آگاهی و کاربرد هوش مصنوعی در کشف علمی جرم است، با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، و نیز با حضور فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی و رئیس پلیس آگاهی در روز سه شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که نیروی انتظامی، پلیس آگاهی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت پژوهش و توسعه ناجی و شرکت فناوری و نوآوری هوشمند سایان، از برگزارکنندگان اصلی این رویداد هستند. همچنین از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، استارتاپ‌ها و فناوران فعال در زیست‌سنجی فناورانه برای شرکت در این رویداد دعوت به عمل آمده است.

اهمیت به کارگیری هوش مصنوعی در بحث جرم‌شناسی

به کارگیری هوش مصنوعی در جرم‌شناسی در نحوه عملکرد پلیس و تصمیم‌گیری برای برنامه‌های حفظ امنیت، ضروری و مهم خواهد بود. البته پیش‌بینی جرایم احتمالی و رفتار آتی مجرمان خطرناک، صرفاً در جهت پیشگیری از وقوع جرم خواهد بود و دستگیری و مجازات افراد، پیش از آنکه مرتکب جرمی شوند، بر اساس قوانین حقوق کیفری کشور مورد منع جدی قرار گرفته است. همچنین استفاده از الگوریتم‌های پیش‌بینی رفتار افراد می‌تواند در تصمیم‌گیری مقامات قضائی نقش کارآمدی داشته باشد. این الگوریتم‌ها که بر اساس الگوهای ارزیابی خطر عمل می‌کنند، می‌توانند درجه خطرناکی فرد را اعتبارسنجی و ارزیابی کنند. هوش مصنوعی با پیش‌بینی رفتار مجرمان، می‌تواند در جهت اعمال کارهای ارفاقی مانند آزادی مشروط، تعلیق و غیره بسیار نقش کارآمدی ایفا کند. بهره‌مندی از هوش مصنوعی همچنین در قرارهای تأمین کیفری که بر مبنای درجه خطرناکی متهم و تضمین حضور او در دادرسی است، کاربرد خواهد داشت.

البته نباید از نظر دور داشت که بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی پیشگیری از جرم، بر عهده قوه قضائیه است. قوه قضائیه با فرد و مجرم روبه‌رو است و نه با ساختارها و زیرساخت‌ها؛ بنابراین پیشگیری از وقوع جرم و جنایت باید یک مرحله عقب‌تر و در ساختارها و زیرساخت‌های جامعه انجام شود.

این رویداد به صورت حضوری به آدرس تهران، خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، روبه‌روی سفارت ایتالیا، ساختمان امام خمینی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سالن همایش‌های سازمان اوقاف، طبقه پنجم برگزار می‌شود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]