40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 سونی با پتنت جدید خود به یاری گیمرهای پلی‌استیشن می‌آید

سونی با پتنت جدید خود به یاری گیمرهای پلی‌استیشن می‌آید

تعداد گیمرهایی که اوقات فراغت خود را به کنسول پلی‌استیشن خود و بازی‌های کامپیوتری اختصاص می‌دهند، کم نیست و روزانه میلیون‌ها نفر مشغول لذت‌بردن از بازی محبوب‌شان هستند؛ اما سرگرمی با بازی‌های کامپیوتری همیشه هم لذت‌بخش نیست و زمانی به بخش دشواری از بازی برمی‌خورید که حتی پس از ساعت‌ها تلاش هم قادر به گذر از آن مرحله نیستید، راهی جز خاموش‌کردن کنسول و کنارگذاشتن بازی نخواهید داشت. در این میان، سونی با معرفی پتنت جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود سعی دارد که به کاربران پلی‌استیشن کمک کند که مراحل دشوار بازی‌ها را ساده‌تر پشت سر بگذارند، تا تجربه بازی‌کردن همچنان برای گیمرها لذت‌بخش باقی بماند.

این پتنت در سال ۲۰۲۰ ثبت و در سال ۲۰۲۲ معرفی شد که همین موضوع نشان می‌دهد که سونی زمان زیادی را به توسعه این فناوری اختصاص داده است. پتنت جدید سونی فعالیت و سبک بازی کاربران را آنالیز می‌کند و براساس آن، برای هر گیمر یک پروفایل مجزا طراحی می‌کند. به این روش، هوش مصنوعی می‌آموزد که نقاط قوت و ضعف بازیکن کجاست و در مراحلی که عبور از آنها بسیار دشوار است، به یاری گیمر می‌آید و کنترل بازی را در دست می‌گیرد تا مرحله موردنظر را پشت سر بگذارد. به‌طور خلاصه، این پتنت سبک بازی گیمرها را شبیه‌سازی می‌کند، تا روند کلی بازی ساده‌تر شود.

پلی‌استیشن سونی

اما چالشی که از همین حالا پیرامون این پتنت به وجود آمده و بسیاری از منتقدان و علاقه‌مندان بازی‌های کامپیوتری را نگران کرده، کاربرد این ویژگی در بازی‌های چندنفره (multiplayer) است. درحال حاضر هم بخش چندنفره بازی‌ها پر از افراد متقلب یا به اصطلاح cheater است که به هر طریقی سعی دارند که در رقابت‌های آنلاین، دست بالا را داشته باشند. از هک نرم‌افزاری گرفته تا استفاده از سخت‌افزارهای خاص که به آنها در هدف‌گیری بهتر کمک می‌کند. به همین دلیل استفاده از این پتنت می‌تواند فرصت سوءاستفاده را در اختیار افراد متقلب قرار دهد تا از طریق هوش مصنوعی، حریفان خود را شکست دهند. باید ببینیم که سونی برای این معضل چه راهکاری اندیشیده و چگونه قرار است در تیمی که یک طرف آن از این پتنت استفاده می‌کند و طرف مقابل از این قابلیت برخوردار نیست، تعادل را برقرار کند.

شرح کار پتنت

پتنت جدید سونی در مرحله توسعه است و هنوز اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست٬ اما براساس موارد بیان‌شده، می‌توانیم به یک دید کلی نسبت به این قابلیت برسیم. این پتنت برای هر کاربر یک پروفایل پیش‌فرض اولیه در نظر می‌گیرد و با رصد و آنالیز سبک بازی کاربر، به مرور زمان آن را شخصی‌سازی می‌کند، تا حدی که بتواند نحوه بازی گیمر را شبیه‌سازی کند و بخشی از گیم‌پلی بازی را به صورت خودکار پشت سر بگذارد. این پتنت همچنین می‌تواند در بخش‌هایی از بازی که گیمر مجبور است یک کار تکراری را بارها انجام دهد تا منابعی خاص به دست آورد نیز کاربرد داشته باشد و با کنترل شخصیت اصلی بازی، کارهای روتین را به جای کاربر انجام دهد.

شرح کار پتنت

بخش زیادی از صنعت بازی‌های کامپیوتری به هوش مصنوعی وابسته است و تا پیش از این، هوش مصنوعی تنها در کنترل NPCها یا همان «شخصیت‌های غیرقابل بازی» کاربرد داشت، اما با پیشرفت این تکنولوژی، شرکت‌های بزرگ فعال در این حوزه مانند مایکروسافت و سونی به فکر استفاده‌ بیشتری از هوش مصنوعی افتادند. چندی پیش خبری مبتنی بر استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی در جهت ساخت موسیقی متن بازی‌ها منتشر شد و اگر آن خبر را در کنار پتنت جدید مبتنی بر هوش مصنوعی سونی قرار دهیم، درمیابیم که چشم‌انداز شرکت‌های فناوری سازنده کنسول‌های بازی به هوش مصنوعی، بسیار فراتر از چیزی است که ما متصور هستیم.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]