40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 پروژه Starline گوگل تعاملات مجازی را زنده می‌کند

پروژه Starline گوگل تعاملات مجازی را زنده می‌کند

در دنیای امروزی که به‌سرعت در حال تغییر است، در ارتباط ماندن با دیگران بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. با فناوری جدید گوگل «استارلاین»، این ارتباط جلوه‌ای بسیار واقعی‌تر پیدا کرده است. Starline با استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری پیشرفته و صدای فضایی، جلوه‌ای سه‌بعدی در تماس‌های ویدیویی ایجاد می‌نماید و به افرادی که بایکدیگر تماس ویدیویی برقرار می‌کنند، این احساس را می‌دهد که در یک فضای مشترک با هم قرار دارند. این فناوری پیشرفته تماس‌های ویدیویی را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد و شما را به افرادی که بیشترین اهمیت را برایتان دارند، نزدیک‌تر می‌سازد.

به گزارش هوشیو، گوگل در‌حال‌حاضر بر روی مجموعه‌ای از پیشرفت‌های آینده‌نگرانه در هوش مصنوعی متمرکز است و این موارد در کنفرانس Google I/O که اخیراً برگزار گردید نیز مورد بحث قرار گرفت. با این حال، تقریبا دو سالی است که این شرکت از فناوری به نام Project Starline استفاده می‌کند، پروژه‌ای که می‌تواند روش تماس‌های ویدیویی حال حاضر ما را تغییرات اساسی دهد. هدف گوگل از کار بر روی این پروژه آن است که ارتباط مجازی را واقعی‌تر سازد، به گونه‌ای که انگار شخص درست روبروی شماست، حتی اگر شما تنها به یک صفحه نمایش تخت نگاه کنید. نکته جالب اینجاست که فناوری مذکور این پتانسیل را داراست که بدون نیاز به عینک سه بعدی یا هدست واقعیت مجازی، تعامل مجازی را زنده ‌سازد. گوگل اخیراً به یک یوتیوبر به نام مارکز براونلی اجازه داده تا فناوری Starline را شخصاً امتحان کند.

پروژه Starline

در‌حال‌حاضر، دوربین‌های معمولی نمی‌توانند مانند چشمان ما عمق تصاویر را ثبت کنند. هنگامی که از این دوربین‌ها برای تماس‌های ویدیویی استفاده می‌کنیم، برقراری تماس چشمی دشوار می‌گردد، زیرا دوربین معمولاً در اکثر گوشی‌های موبایل، تبلت و لپ‌تاپ‌ها در موقعیت نامناسبی قرار می‌گیرد. مردم در گذشته سعی داشتند، مشکل تصویربرداری استریوسکوپی یا ایجاد تصور سه‌بعدی را با استفاده از دو یا چند لنز دوربین حل کنند، اما این روش چندان رایج نگردیده است.

استارلاین فناوری جدیدی است که گوگل در‌حال توسعه آن برای بهبود تماس‌های ویدیویی میان دو نفر است و این‌کار را با استفاده از تکنیکی به نام تصویربرداری استریوسکوپی انجام می‌دهد که جلوه‌ای سه‌بعدی در ویدیوها ایجاد می‌نماید. آنها از تکنیک‌های تصویربرداری پیشرفته‌ای مانند بینایی کامپیوتر، یادگیری ماشینی، ردیابی بدن و صدای فضایی برای ایجاد این توهم استفاده می‌کنند که دو نفر در یک فضای مشترک هستند، حتی اگر تنها از طریق اینترنت یا صفحه وب و به‌صورت آنلاین با یکدیگر ارتباط دارند. هدف گوگل از این پروژه آن است که بدون نیاز به عینک یا هدستی خاص، تعاملی واقعی‌تر به کاربران بدهد.

یک یوتیوبر فناوری با نام مارکز براونلی، با نام مستعار MKBHD یکی از اولین افرادی بود که خارج از گوگل فرصتی برای آزمایش پروژه استارلاین گوگل پیدا کرد. زمانی که پروژه استارلاین معرفی شد، برای اینکه به افراد این حس را بدهد که در تماس‌های ویدیویی‌شان در فضایی مشترکی با مخاطب خود هستند، نیاز به فضای اختصاصی بزرگی مملو از کامپیوتر، دوربین، حسگرها و یک صفحه نمایش غول‌پیکر برای ایجاد جلوه‌ای همه‌جانبه از محیط داشت. با این حال، گوگل اخیراً از یک واحد جمع‌و‌جور متشکل از یک صفحه نمایش ۶۵ اینچی رونمایی کرده است که مارکز و تیمش آن را آزمایش کردند.

در طراحی جدید حسگرهای عمقی حذف گردیده‌اند و در‌عوض از قدرت هوش مصنوعی برای ایجاد نقشه‌های عمقی از شخص استفاده می‌گردد، در‌حالی‌که همچنان داده‌های ساده دوربین‌های قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این میان آنچه چشمگیرتر است، ترکیب فناوری هوش مصنوعی با ردیابی سر است که جلوه‎ای ایجاد می‌کند که در آن شما می‌توانید با حرکت دادن سر خود به اطراف، به صفحه نگاه کنید، به گونه‌ای که انگار در همان اتاق حضور دارید. این فناوری همچنین شامل یک پس‌زمینه سفید ساده واقع‌گرایانه با سایه شماست و با تکنیک صدای فضایی باعث می‌گردد، صدا به گونه‌ای واقعی‌تر به گوش شما برسد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]