پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 پژوهشگاه ارتباطات صاحب مرکز هوش مصنوعی شد

پژوهشگاه ارتباطات صاحب مرکز هوش مصنوعی شد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

هم‌زمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این نهاد از دستاوردها و مراکز جدید خود رونمایی کرد. مرکز هوش مصنوعی یکی از بخش‌هایی بود که با حضور روسای سابق پژوهشگاه افتتاح شد. غایب مهم این مراسم محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بود که به‌دلایلی  در این مراسم شرکت نداشت و درعوض، پیامی مکتوب برای مراسم افتتاح مرکز هوش مصنوعی و رونمایی از دیگر دستاوردهای پژوهشگاه فرستاد.

   محمد جواد آذری جهرمی در این پیام بر نقش مهمی که رشد فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در تغییر الگوهای حکمرانی داشته‌اند اشاره کرد. او آینده‌پژوهی و تحلیل روند توسعه‌ی فناوری را لازمه‌ی همراهی با این تحولات فناورانه دانست و از دست‌اندرکاران این حوزه‌ها خواست با توجه به نیازها و مقتضیات کشور کسب فناوری‌های موردنیاز در این حوزه و خودبسندگی در حوزه‌های دانشی و فنی را مورد توجه قرار دهند.

مرکز هوش مصنوعی

در بخش دیگر پیام، آذری جهرمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را میراث‌دار سال‌ها پژوهش و دانش در حوزه‌ی اجرای برنامه‌های پژوهشی دانست و به نقش موثری که این نهاد می‌تواند در حرکت کشور به سمت تحول دیجیتال و دستیابی به مزیت‌های توسعه‌ای مبتنی بر آن ایفا کند اشاره کرد. او گفت با توجه به این تجربیات پژوهشگاه، انتظار می‌رود طیف گسترده‌ی نیازها و مقتضیات جامعه و ذینفعان را شناسایی کند و تحقیقات جاری کشور را با این نیازها همسو سازد. از نظر جهرمی، طرح‌ریزی مسیر بلوغ و کاربردی شدن فناوری‌های جدید، افزایش توان فنی جهت بومی‌سازی تجهیزات موردنیاز و حمایت از تجاری‌سازی نتایج حاصل از پژوهش باید سرلوحه‌ی اهداف و اقدامات پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد.

در پایان، آذری جهرمی پنجاهمین سالگرد تاسیس این نهاد پژوهشی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را به تمامی پیشکسوتان، متخصصان و کارشناسان این حوزه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد شاهد توسعه هرچه بیشتر کشور در بهره‌گیری از فناوری‌های تحول‌آفرین این بخش باشیم.

 

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]