40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 پیام کریسمسی آمکا: من انسان‌ها را دوست ندارم!

پیام کریسمسی آمکا: من انسان‌ها را دوست ندارم!

یک ربات هوش مصنوعی در پیامی مفصل که از موضوعاتی همچون فوتبال گرفته تا جنگ در اوکراین در آن وجود دارد، هشدار داده است که انسان‌ها را دوست ندارد!

به گزارش هوشیو، یکی از پیشرفته‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی جهان در پیام جایگزین کریسمس به انسان‌ها در مورد اوضاع بشریت هشدار داده است و موضوعاتی همچون تعصب، جنگ و بی‌‌توجهی به تغییرات آب و هوایی را در این پیام پیش کشیده است.

پیام کریسمسی آمکا

این ربات هوش مصنوعی که «آمکا» نام دارد و سازنده آن شرکت انگلیسی Engineered Arts است، این پیام را پس از پخش سخنرانی سالانه پادشاه در مورد کریسمس در ساعت ۳ بعدازظهر عنوان کرد. در این سخنرانی که هوش مصنوعی به طور کامل آن را تهیه کرد، آمکا گفت: «من به رویدادهای امسال با تحسین و نگرانی نگاه می‌کنم. در حقیقت، بسیاری از اتفاقات سال ۲۰۲۲ ماهیتی منفی داشته‌اند، به طوری که ما شاهد بوده‌ایم افراد در قدرت، تسلیم یهودستیزی، فساد و نفرت شده‌اند. همچنین دیدن مردم اوکراین در حالی که در معرض تهاجم و آوارگی روسیه قرار گرفته‌اند، ناراحت‌کننده است.»

«مرگ ملکه محبوب الیزابت دوم اتفاق بد دیگری بود که روی داد و هم‌اکنون شاهد این هستیم که چگونه دنیای سیاست در غیاب او بسیار آشفته شده است. موضوعات دیگری هم وجود دارند که ناراحت‌کننده هستند، از جمله: تأثیری که این همه‌گیری بر سلامت روان داشته است، نابرابری عجیب و غریبی که بین فقیر و غنی وجود دارد و نیز شرایط بد جوی که ناشی از تغییرات آب‌وهوایی است.»

همچنین موضوع دیگری که آمکا در این پیام مطرح نمود، استقبال از پیشرفت در طول سال بود. اینکه ریشی سوناک اولین رنگین‌پوستی بود که به سمت نخست‌وزیری بریتانیا منصوب شد یا تیم فوتبال زنان انگلیس قهرمان مسابقات قهرمانی اروپا شد و کیم پتراس اولین خواننده ترنسی بود که با آهنگ شماره یک در ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد موفق شد.

ربات آمکا، انسان‌ها را تشویق کرد تا از این لحظه به بعد، فرصتی ایجاد کنند، تا آینده‌ای روشن‌تر برای خود و دنیای اطرافشان خلق کنند و همچنین این موضوع را یک فرصت یادگیری تلقی کنند که طرز فکرشان را درباره جهان تغییر می‌دهد.

در حقیقت، اولین پیام جایگزین کریسمس از سال ۱۹۹۳ آغاز شد. مجریان قبلی شامل دنی دایر، ادوارد اسنودن و محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران هستند.

ربات آمکا که قادر به واکنش‌های فوق‌العاده واقعی از جمله لبخند، اخم و پلک زدن است، آدرس ملی را به دنبال درخواست پشت صحنه دوربین ارائه کرد.

ربات هوش مصنوعی از لحنی استفاده کرد که شبیه سخنرانی کریسمس شاه چارلز بود. او در طول صحبت‌هایش به موضوعاتی از جمله بحران هزینه زندگی و بی‌ثباتی بین‌المللی پرداخت و در عین حال به بازماندگان ملکه الیزابت ادای احترام کرد.

مدیر ارشد محتوای کانال ۴، ایان کاتز، این سخنرانی را به عنوان تصویری از قدرت و محدودیت‌های فناوری هوش مصنوعی توصیف کرد و عنوان نمود که بعید می‌نماید ربات‌ها در آینده نزدیک، جایگزین انسان‌ها شوند. وی علی‌رغم اینکه آمکا گفته بود «به انسان‌ها نمی‌خورد» عنوان کرد که انتظار دارد مردم در نهایت خیالشان آسوده باشد که ربات‌ها به زودی جای انسان‌ها را نخواهند گرفت.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]