40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 پیش‌بینی بازار پررونق جمع‌آوری و چیدن رباتیک تا سال ۲۰۳۰

پیش‌بینی بازار پررونق جمع‌آوری و چیدن رباتیک تا سال ۲۰۳۰

تحقیقات جدید Interact Analysis گویای این مسئله است که بازار جمع‌آوری و چیدن از طریق رباتیک رو به رشد است و آینده درخشانی پیش رو دارد. به این آمار توجه کنید: در سال ۲۰۲۲ ارزش این بازار ۲۳۶ میلیون دلار بوده است، در حالی که پیش‌بینی می‌شود، تا سال ۲۰۳۰ این رقم افزایش یابد و به ۶.۸ میلیارد دلار برسد! البته این احتمال وجود دارد که افزایش هزینه‌های نیروی کار و محدودیت‌های زنجیره تأمین، به عنوان محرک‌های کلیدی بازار در نظر گرفته شوند، چراکه شرکت‌ها برای اینکه فشارهای عملیاتی خود را کاهش دهند، به اتوماسیون روی می‌آورند و بی‌شک رشد تجارت الکترونیک و اتوماسیون انبار بر بازار فناوری سازماندهی رباتیک تأثیر خواهد گذاشت.

واقعیت این است که در حال حاضر عرضه‌کنندگان بسیار کمی به بازار جمع‌آوری و چیدن از طریق رباتیک و پایه نصب‌شده روی می‌آورند، به طوری که تحقیقات Interact Analysis نشان می‌دهد، تا پایان سال ۲۰۲۲، تنها ۳۳ تأمین‌کننده در بازار وجود داشته که بیشتر آن‌ها در ۵ سال گذشته وارد بازار شده‌اند. با این حال، با وجود کوچکی بازار، پتانسیل رشد و پیشرفت زیادی برای بخش جمع‌آوری و چیدن از طریق رباتیک وجود دارد و در نتیجه افزایش اتوماسیون انبار، تأثیر مثبتی بر بازار خواهد گذاشت.

آمار نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲، تعداد کارکنانی که در انبارها کارهای دستکاری انجام می‌دادند، ۴.۳ میلیون نفر بود، در حالی که تا سال ۲۰۳۰ این رقم به ۷.۵ میلیون نفر خواهد رسید. به طور حتم، رشد این‌چنینی به شکلی چشمگیر، بازار را برای جمع‌آوری و چیدن از طریق رباتیک گسترش خواهد داد.

جمع‌آوری و چیدن رباتیک

لازم به ذکر است عوامل زیادی بر سرعت پذیرش فناوری جمع‌آوری و چیدن از طریق رباتیک تأثیر می‌گذارند. یکی از این عوامل، الگوهای شیفت است. در واقع، شرکت‌هایی که فعالیت آن‌ها بر دو یا سه شیفت تنظیم شده است، نسبت به شرکت‌هایی که الگوهای نوبت کاری پایین‌تری دارند، تمایل به پذیرش سریع‌تری دارند، چراکه می‌توانند با نصب این فناوری، هزینه‌های نیروی کار را به طرز شگفت‌آوری کاهش دهند. حقیقت آن است که رشد تجارت الکترونیک به دلیل ماهیت ۲۴ساعته عملیات آن، تأثیر زیادی بر بازار دارد. در واقع، ربات‌های جمع‌کننده قادرند نسبت به نیروی انسانی ساعت‌های طولانی‌تری کار کنند.

یک تحلیلگر ارشد در Interact Analysis در این باره گفته است که بازار انتخاب رباتیک به منظور جمع‌آوری، به طور حتم، بازاری پویا محسوب می‌شود، به طوری که پیش‌بینی می‌شود به دلیل هجوم فروشندگان جدید، چشم‌انداز سهم بازار در سال ۲۰۳۰ در مقایسه با امروز، تفاوت چشمگیری خواهد داشت. حتی از نظر تحلیلگران، این امکان وجود دارد که ممکن است تأمین‌کننده‌ای با دریافت یک پروژه بزرگ، سهم بازار را به طور قابل‌توجهی تغییر دهد. برای مثال، قرارداد ۱۵ میلیون دلاری Boston Dynamic با DHL تأثیر قابل‌توجهی بر سهم بازار رباتیک در سال جاری خواهد گذاشت.

در حال حاضر، پیشرو بازار جمع‌آوری و چیدن از طریق رباتیک، ایالات متحده است و احتمال می‌رود این روند ادامه یابد. دلیل روی آوردن شرکت‌های آمریکایی به این شیوه از جمع‌آوری، تا حدی هزینه‌های بالای نیروی کار است که کم و زیاد با آن مواجهند. در واقع، از ۳۳ تأمین‌کننده‌ای که در حال حاضر در بازار جمع‌آوری و چیدن از طریق رباتیک وجود دارند، ۱۸ مورد در ایالات متحده مستقر هستند. نکته جالب این است که هر ۱۸ تأمین‌کننده تا پایان سال ۲۰۲۲ توانسته‌اند ۱.۴ میلیارد دلار بودجه دریافت کنند که این رقم یعنی ۶۰ درصد از بودجه جهانی که در این بازار هزینه می‌گردد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]