40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 فناوری‌های نوین کلید اصلی پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی هستند

فناوری‌های نوین کلید اصلی پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی هستند

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌ قضائیه، در مراسمی که روز یکشنبه (۲۳ مرداد ماه) به مناسبت امضای تفاهم‌نامه مشترک با معاونت علمی برگزار شده بود، گفت: استفاده هر چه بیشتر از پتانسیل‌های فناورانه و نوین کشور در راستای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی، ضرورتی جدی و انکارناپذیر است.

به گزارش هوشیو به نقل از مهر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه، در حاشیه این مراسم بر ایجاد فرصت‌های جدید در قالب استفاده هر چه بیشتر از فناوری‌های نوین اشاره داشت و افزود: اگر از فرصت‌هایی که این فناوری‌های در اختیارمان قرار می‌دهند به نحو صحیح استفاده نکنیم، نه تنها دچار فرصت سوزی می‌شویم، بلکه با تهدیدات نهفته در این تکنولوژی‌ها نیز مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی جدید به واسطه پیشرفت‌های تکنولوژیک شکل گرفته، که لازم است فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی را وارد میدان رقابت با آنها سازیم. هرچند تا پیش از این با روش‌های سنتی از وقوع این آسیب‌ها جلوگیری می‌کردیم، اما واقعیت امر آن است که، متدهای گذشته جلودار آسیب‌های کنونی نیستند. در حال حاضر این تکنولوژی‌ است که باید از جرائم تغییر شکل یافته امروزی همچون دزدی، کلاهبرداری و جعل اسناد جلوگیری نماید.

پیشگیری

جهانگیر در خصوص آنچه در افق آینده استفاده از این تکنولوژی‌ها نهفته است این چنین گفت: اگر تا پیش از این پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی را در مراحل پیش از وقوع، حین ارتکاب و بعد از وقوع حادثه شناسایی می‌کردیم، امروزه به لطف هوشمند سازی می‌توانیم ناظر آینده و تبعات این جرم‌ها باشیم و نظارت دقیق‌تری را اعمال نمائیم.

این مقام مسئول قوه قضائیه گفت: اگر پیشگیری‌های ما در گذشته بعد از اتمام حادثه و ارتکاب جرم صورت می‌گرفت، امروزه به لطف هوش مصنوعی می‌توانیم پیش از هر حادثه‌ای اقدامات لازم را در نظر گرفته و وارد عمل شویم.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه همواره در تلاش است که آسیب‌ها را شناسایی کرده و از عوامل ایجاد کننده آنها جلوگیری نماید، اظهار داشت: ما در این زمینه بیکار ننشسته‌ایم و برنامه‌های دراز مدت و میان مدت و حتی پروژه‌‌هایی نیز در دستور کار قرار داده‌ایم. البته اولویت برنامه‌های ما بر اجرای برنامه‌های کوتاه مدت تمرکز دارد و خوشبین هستیم که به لطف استفاده از فناوری، خروجی خوبی دریافت نمائیم.

جهانگیر با اشاره به اینکه معاونت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی جهت همکاری با معاونت علمی آمادگی لازم را دارد، گفت: امضای تفاهم‌نامه مشترک میان این معاونت‌ها خود شاهدی بر این مدعاست و اولویت ما در این زمینه آسیب‌های خانوادگی و راه‌ها ی مقابله با آنها خواهد بود، که امروز به لطف فناوری‌های نوین می‌توانند برطرف می‌گردند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه خاطر نشان ساخت: برطرف سازی مشکلات کنونی بسیار به شگرد و شیوه ما در استفاده از این فناوری‌ها بستگی دارد. آنچه باید در وهله اول در جریان آن قرار بگیریم آسیب‌ها و جرائم هستند و در مرحله بعدی رصد عوامل شکل دهنده اهمیت می‌یابد. مراحل بعدی این رسیدگی به اولویت بندی استانی جرائم باز می‌گردد و پر واضح است که پس از پشت سر نهادن این مراحل، مقوله پیشگیری از وقوع جرائم برای ما به شکل ساده‌تری صورت می‌پذیرد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]