40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 پیش‌بینی ارزش بازار هوش مصنوعی در آینده

پیش‌بینی ارزش بازار هوش مصنوعی در آینده

اهمیت روزافزون هوش مصنوعی در بازارهای سرمایه متفاوت سبب شده که به همان میزان نیز ارزش بازار هوش مصنوعی رفته‌رفته افزایش چشم‌گیری داشته باشد. بر همین اساس برخی کارشناسان به نسبت جایگاه هوش مصنوعی در هر بخش به برآورد ارزش بازار فعلی و آینده آن می‌پردازند. در سال ۲۰۱۷، میزان سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی سه برابر شده و کلان داده، اهمیت بسیاری برای متخصصان یکپارچگی پیوسته Continuous integration (CI) pros پیدا کرده و نیز فروشندگان تحلیل‌های دیجیتالی، قابلیت‌های اینترنت اشیاء را گسترش داده‌اند.

شاید نتوان نام «پیش‌بینی» بر روی برخی از این اطلاعات گذاشت و به عبارت دقیق‌تر تحلیل داده‌محور شرکت‌هایی است که در حال حاضر بر روی فناوری‌های مجهز به هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند. این نوع تحلیل روندهای اصلی هوش مصنوعی را در زمان کنونی مشخص می‌کند و سرآغازی برای پیش‌بینی‌های آتی خواهد بود. در همین زمینه Forrester Research درباره فناوری‌های محاسبه شناختی Cognitive computing technologies تا سال ۲۰۲۰ ارزش برآوردشده این بازار را ۱.۲ تریلیون دلار (نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی ۳.۵%) برآورد کرده است.

Tractica Research نیز در گزارشی در زمینه صنایع عمودی Industry vertical پیش‌بینی کرده که درآمد حاصل از کاربرد مستقیم و غیرمستقیم نرم فزار هوش مصنوعی از ۶۴۳.۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به ۳۶.۸ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ افزایش پیدا خواهد کرد. براساس این پیش‌بینی در یک بازه زمانی ۹ ساله شاهد یک منحنی رشد چشم‌گیر خواهیم بود که نرخ رشد مرکب سالانه Compound annual growth rate (CAGR) معادل ۵۶.۸% را به همراه خواهد داشت. در نمودار زیر ۱۰ مورد برتر کاربرد هوش مصنوعی (طبق پیش‌بینی Tractica) بر اساس میزان درآمد در سال ۲۰۲۵ نمایش داده شده است:

Tractica با این فرض که احتمالا ۵۰ درصد از دارایی‌های صندوق پوشش خطر Hedge fund که تا سال ۲۰۲۵ معامله می‌شوند، مرتبط با هوش مصنوعی خواهند بود، معتقد است کاربرد و استفاده از هوش مصنوعی در صندوق پوشش خطر و جوامع سرمایه‌گذاری محافظه کارانه خواهد بود.

علی‌رغم برآوردهای محافظه‌کارانه، معاملات الگوریتمی در رتبه اول ۱۹۱ موارد کاربرد هوش مصنوعی قرار دارد. از میان ده مورد نخست کاربرد هوش مصنوعی، ۶۰ درصد از موارد کاربرد مربوط به کلان داده و ۴۰ درصد باقی‌مانده مرتبط با بازشناسی تصویر و بازشناسی اشیاء هستند.

معاملات الگوریتمی در رتبه نخست موارد کاربردهای هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ خواهد بود که درآمد حاصل از آن به نزدیک ۲.۵ میلیارد دلار می‌رسد.

ارزش بازار هوش مصنوعی

متخصصان هوش مصنوعی در ایران هم از پتانسیل‌های این حوزه غافل نبوده‌اند. سامانه معاملات الگوریتمی آیکوانت یکی از محصولات مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت است که با بکارگیری فناوری هوش مصنوعی در بازارهای مالی به فعالان این حوزه برای سرمایه‌گذاری‌ در بازار بورس ایران کمک می‌کند.

آیکوانت

آیکوانت سامانه معاملات برخط، جامع و هوشمندی است که فعالات بازارهای مالی با استفاده از آن می‌توانند استراتژی‌های خود را برای توسعه سریع، کاهش هزینه‌های زیرساختی و تسهیل هرچه بیشتر معاملات، طراحی، تست و اجرا نمایند. برای ارائه خدمات به کاربران، آیکوانت از ابزارهای زیر استفاده می‌کند.

ابزارهای آیکوانت

غربالگر: با چند کلیک، تمام سهم‌های بازار را براساس قیمت، حجم، ارزش، بازدهی، ریسک و اطلاعات بنیادی و … بررسی و غربال کنید.

بهینه‌سازی: می‌توانید سبد سرمایه‌گذاری خود را با توجه به معیارهای مختلف بهینه کنید تا بهترین ترکیب از دارایی‌ها به شما پیشنهاد شود.

شرطی: بدون نیاز به کد نویسی و با قابلیت‌های ارائه شده، ایده‌های خود را برای طراحی استراتژی‌های معاملاتی سودآور ارزیابی کنید.

کدنویسی: امکان طراحی استراتژی معاملاتی با استفاده از توابع تعریف شده به زبان پایتون فراهم است تا آن‌ها را در پلتفرم امتحان کنید.

برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت آیکوانت مراجعه کنید:

وب‌سایت آیکوانت

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]