40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 فیلم آموزش علوم داده – چطور دانشمند داده شویم؟ (درس دوازدهم)

فیلم آموزش علوم داده – چطور دانشمند داده شویم؟ (درس دوازدهم)

شرکت‌ها در سراسر دنیا همیشه مشغول جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها درباره مشتریانشان هستند تا بتوانند سرویس‌دهی بهتری داشته باشند. در دنیای دیجیتال امروز یک دانشمند داده می‌تواند حجم هنگفتی از داده‌ها را جمع‌آوری کند و برای این‌کار نیاز به روش‌های غیرسنتی پردازش داده‌ها و نرم‌افزارها دارد.

علم داده به استخراج اطلاعات از داده‌های جمع‌آوری شده گفته می‌شود. در دنیای امروز نیاز به متخصصان حرفه‌ای که بتوانند تحلیل‌های داده را به مزایای رقابتی برای شرکت‌هایشان تبدیل کنند، شدیدا احساس می‌شود. دانشمند داده باید بتواند راه‌حل‌های کسب‌و‌کار مبتنی بر داده ارائه دهد و آن‌ها را تحلیل کند.

یک دانشمند داده موفق نیاز به ۷ مهارت کلیدی دارد. این مهارت‌ها شامل کسب دانش پایگاه داده، یادگیری آمار و احتمالات و تحلیل‌های ریاضی، تسلط به حداقل یک زبان برنامه‌نویسی، یادگیری درگیری داده‌ها، تسلط به مبنای یادگیری ماشین، داشتن دانش کاری در زمینه ابزار بیگ‌دیتا و توسعه توانایی در بصری کردن نتایج هستند.

فردی که مهارت‌های بالا را داشته باشد به غیر از دانشمند داده می‌تواند با عنوان مهندس داده، معمار داده، تحلیل‌گر داده، تحلیل‌گر کسب‌و‌کار و مدیر داده مشغول به کار شود.

دانشمند داده

پیش از این ۱۱ قسمت از مجموعه ویدئوهای آموزشی علوم داده در سایت هوشیو منتشر شده که می‌توانید از انتهای مطلب به لینک مربوط به آن قسمت‌ها دسترسی پیدا کنید. در قسمت‌های قبل به مباحث گسترده‌ای در رابطه با علم داده از جمله درخت تصمیم، الگوریتم جنگل تصادفی، پیش‌بینی زمانی در زبان برنامه‌نویسی R، رگرسیون خطی، رگرسیون لجستیک، ماشین بردار پشتیبانی، مشاغل علوم داده، نقش‌های یک دانشمند داده، بازار این حرفه و غیره پرداخته شده است.

در این بخش از مجموعه ویدئوهای آموزشی علوم داده به این موضوع پرداخته شده که علاقه‌مندان به این رشته چطور می‌توانند تبدیل به یک دانشمند داده شوند. در ویدئو بالا مشاهده خواهید کرد که وظایف یک دانشمند داده چیست و یک دانشمند داده باید چه مهارت‌هایی داشته باشد.

همچنین می‌توانید از طریق لینک زیر ویدیوهای مربوط به دروس دیگر را مشاهده کنید:

[button href=”https://hooshio.com/%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87/” type=”btn-default” size=”btn-lg”]ویدیوهای آموزش علوم داده[/button]

 

دیگر ویدیوهای هوش مصنوعی را در هوشیو تماشا کنید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]