40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 به همت پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برگزار می‌شود: چهارمین دوره‌ کنفرانس ملی انفورماتیک ایران

به همت پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برگزار می‌شود: چهارمین دوره‌ کنفرانس ملی انفورماتیک ایران

چهارمین کنفرانس ملی انفورماتیک ایران از تاریخ ۱۴ الی ۱۵دی‌ماه ۱۴۰۱ با هدف رشد و توسعه دانش انفورماتیک در کشور، در محل پژوهشکده‌علوم کامپیوتر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برگزار خواهد شد .

به گزارش هوشیو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی چهارمین دوره‌ کنفرانس ملی انفورماتیک ایران: این کنفرانس با حمایت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) برگزار خواهد شد و مقالات برگزیده در کنفرانس مذکور، در این  پایگاه به نمایش گذاشته می‌شوند. برگزار‌کننده اصلی این رویداد پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است، که با همکاری انجمن انفورماتیک ایران و با هدف رشد و توسعه دانش انفورماتیک در کشور اقدام به برگزاری «کنفرانس ملی انفورماتیک ایران» خواهد کرد. ضمناً در این دوره از کنفرانس مذکور شاهد سخنرانی‌های علمی متعددی توسط استادان برجسته‌ دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارج از کشور خواهید بود.

بنابر این گزارش: تأکید اصلی این کنفرانس بر موضوعات کاربردی بنیادی، توسعه‌ای و راهبردی دانش انفورماتیک است، که از تأثیرات مثبت و خاصی در سطح کشور برخوردارند. در فراخوان این کنفرانس از تمامی صنعتگران، پژوهشگران و دانشگاهیان دعوت شده تا با ارسال مقاله و حضور در کنفرانس و تبادل یافته‌های پژوهشی و کاربردی‌شان، موجبات اثربخشی و پربارتر گردیدن کنفرانس مذکور در راستای اهدافش را فراهم آورند.

شرایط کلی ارسال پژوهش‌ها و مقالات

علاقه‌مندان در نظر داشته باشند تعداد صفحات پژوهش‌ها و  مقالات ارسالی نباید بیشتر از ۶ صفحه در قالب معرفی‌شده باشد، ضمن‌آنکه فایل نهایی ارسالی به کنفرانس باید در فرمت PDF ارسال گردد. فونت قلم مورد قبول برای متن بدنه‌ مقاله نیز  B Mitraدراندازه‌ ۱۱ برای حروف فارسی است، ضمناً برای نگارش حروف انگلیسی از فونتTimes New Roman  در اندازه ۱۰ استفاده کنید. جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی حتماً پیش از شروع نگارش مقاله از قالب معرفی‌شده در وبسایت مخصوص کنفرانس به ‌آدرس https://cs.ipm.ac.ir/nic/1401/Default.aspx استفاده کنید. پس از ورود به آدرس مذکور از قسمت «قالب نگارش مقاله» فایل مربوط را دانلود کرده و مطالعه نمایید، سایر توضیحات در خصوص نگارش مقاله در فایل مذکور به‌تفضیل در دسترس شما قرار دارد.

شرایط ارسال پژوهش‌های دانشجویان دکترا

از دیگر برنامه‌های جانبی کنفرانس ملی انفورماتیک که در راستای اشتراک یافته‌های پژوهشی و علمی اخیر دانشجویان در نظر گرفته شده بخشی تحت عنوان «پژوهش دانشجویان دکترا» است. این بخش در‌واقع فرصتی در اختیار دانشجویان جهت ارائه نتایج پروژه‌ تحقیقاتی‌شان به جامعه‌ علمی کشور می‌دهد، در‌حالی‌که این مقالات می‌توانند در مرحله انجام یا اتمام قرار داشته باشند. با رقم‌خوردن این اتفاق دانشجویان امکان دریافت بازخورد تخصصی از استادان و محققین حوزه‌ مربوطه خود را خواهند داشت. به‌این‌ترتیب، دانشجویان مقطع دکتری که از پروپوزال خود دفاع کرده‌اند یا دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد قرار داشته، اما قصد ادامه تحقیقات خود در آینده را دارند، می‌توانند با ارسال پژوهش‌های خود در این بخش حضور یابند.

در نظر داشته باشید از حیث شرایط ارسال پژوهش‌های دانشجویان دکترا این مقالات باید حداکثر ۴ صفحه بوده و مانند مقالات کنفرانس در سامانه بارگزاری شوند. این پژوهش‌ها باید شامل خلاصه‌ای از پژوهش، شرح مسئله، پیشینه و اهمیت مسئله، نوآوری و برتری پروژه نسبت به پژوهش‌های مرتبط قبلی، رویکرد و داده‌های استفاده‌شده و در‌نهایت نتایج به‌دست‌آمده یا پیش‌بینی‌شده باشد.

ضمناً تمامی پروژه‌های ارسالی توسط کمیته علمی مربوط مورد داوری قرار می‌گیرند و چنانچه در مواردی از تحقیقات قابل‌توجهی استفاده شده و در متن آورده شده باشد، برای ارائه‌ شفاهی به مدت ۱۰ دقیقه‌ در کنفرانس انتخاب می‌شوند. همچنین از بهترین پروژه‌ای که، از نظر علمی-تحقیقاتی و سخنرانی با‌کیفیت‌ترین تشخیص داده شود در انتهای کنفرانس مذکور تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

شایان ذکر است: شرکت در این بخش برای دانشجو هزینه‌ای در بر ندارد و کاملا رایگان است.

تاریخ‌های مهم جهت شرکت و اطلاع از نتایج کنفرانس

علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس جهت ارسال مقالات خود تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۱ فرصت دارند، تمامی مقالاتی دریافتی تا‌نهایت ۱ آذرماه از حیث قبولی یا رد‌شدن اعلام وضعیت می‌شوند. از دیگر تاریخ‌های مهم این کنفرانس عبارت است از مهلت ثبت‌نام برای نویسندگان مقالات و غیر‌نویسندگان، که تا ۱ دی‌ماه بوده و دانشجویان دکترا نیز جهت ارسال مقالات خود تا ۱۵ آبان‌ماه ماه فرصت دارند. در‌نهایت وضعیت مقالات پژوهش دانشجویان دکترا از حیث قبولی و ردی در تاریخ ۱ آذرماه مشخص خواهد شد.

نکات مهم درخصوص کنفرانس ملی انفورماتیک

در‌صورتی‌که همه‌گیری ویروس کرونا تا زمان برگزاری کنفرانس ادامه داشته باشد، برگزاری این رویداد به‌صورت ترکیبی از حضوری-مجازی خواهد بود. بر اساس رویه‌ای که سال گذشته برای برگزاری این کنفرانس در نظر گرفته شده بود، امسال نیز متعاقباً هر مقاله توسط حداقل سه داور مسلط به موضوع مقاله به‌صورت دقیق بررسی و جنبه‌ علمی، نوآوری و ظاهری آن مقاله به‌دقت مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

چنانچه قصد شرکت در کنفرانس چهارمین کنفرانس ملی انفورماتیک ایران را دارید، حتماً به تمامی موارد مندرج در نسخه pdf فراخوان کنفرانس توجه نمایید (https://cs.ipm.ac.ir/nic/1401/files/NIC-CFP-1401.pdf)، ضمناً جهت بارگذاری مقالات خود به آدرس https://easyconf.ipm.ir/ مراجعه کنید.

از دیگر نکات مهم درخصوص کنفرانس ملی انفورماتیک آن است که، در ‌حال‌ حاضر پیوند ارسال مقالات در وبسایت چهارمین کنفرانس ملی انفورماتیک ایران به آدرس https://cs.ipm.ac.ir/nic/1401/ قرار گرفته و شما از هم‌اکنون می‌توانید مقالات خود را از طریق این پیوند و در سامانه HotCRP بارگزاری نمایید.

نگاهی به زمینه‌های علمی کنفرانس

کنفرانس ملی انفورماتیک ایران امسال در چهار شاخه اصلی سیستم، تئوری، هوش مصنوعی و زمینه‌های بین‌رشته‌ای مقالات را بررسی و جهت ارائه و چاپ در مجموعه مقالات انتخاب خواهد کرد. زمینه‌های علمی کنفرانس در هر‌یکی از بخش‌های یاد‌شده عبارت است از:

سیستم

سیستم حافظه و ذخیره‌سازی داده، امنیت داده و کامپیوتر، سیستم‌های تعبیه‌شده و کم‌توان، پایگاه داده، پردازش با کارایی بالا، زبان‌های برنامه‌سازی، معماری کامپیوتر، شبکه کامپیوتری، پردازش موبایل، سیستم‌های بی‌درنگ، رایانش ابری، ارزیابی و تحلیل کارایی، سیستم‌های عامل، مهندسی نرم‌افزار و دیگر موضوعات مرتبط با این شاخه

تئوری

الگوریتم‌های تقریبی و تصادفی، طراحی و تحلیل الگوریتم‌ها، الگوریتم‌های کوانتومی، الگوریتم‌های موازی و توزیع‌شده، هندسه محاسباتی، پیچیدگی محاسبات، روش‌های صوری، منطق و اعتبارسنجی و دیگر موضوعات مرتبط با شاخه تئوری

هوش مصنوعی

یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، پردازش زبان طبیعی، بینایی ماشین و پردازش تصویر، داده‌کاوی، رایانش نرم، شناسایی الگو، وب و بازیابی اطلاعات و دیگر موضوعات مرتبط با دانش هوش مصنوعی

زمینه‌های بین‌رشته‌ای

گرافیک کامپیوتری، پردازش داده‌های کلان، تعامل انسان و کامپیوتر، بیوانفورماتیک، رباتیک، اقتصاد و محاسبات، اینترنت اشیا، مصورسازی و دیگر موضوعات مرتبط با زمینه‌های بین‌رشته‌ای

آشنایی با رؤسای کنفرانس ملی انفورماتیک و اعضای کمیته‌ها

اعضای کمیته‌ علمی و اجرایی عبارت‌اند از: محمد‌جواد اردشیر لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و اسلام ناظمی عضو هیئت‌مدیره انجمن انفورماتیک ایران که به‌عنوان رؤسای کنفرانس ملی انفورماتیک و پژمان لطفی‌کامران از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در سمت دبیر در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

دیگر اعضای کمیته‌ اجرایی کنفرانس شامل سیدمحمد حسینی و محسن باقری از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به‌عنوان مسئول تبلیغات،  نظام رهبانی از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی جهت اینترنت،  ابراهیم اردشیر لاریجانی از دانشگاه علم و صنعت ایران جهت هماهنگی میزگردها، سمیرا حسین‌قربان و فاطمه بهاری‌فرد از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به‌عنوان رابط با صنعت و امور حامیان‌،  فاطمه آقایی‌پور از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی جهت انتشارات، نعیمه امیدوار از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به‌عنوان مسئول پژوهش دانشجویان دکترا، سپیده صفری از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی جهت ارتباط با پایگاه استنادی جهان اسلام، امیرحسین هادیان از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برای کارگاه‌ها، سلما سادات مهدوی از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به‌عنوان مسئول برنامه‌ریزی و ارتباطات،  زهرا رضوانی و حامد رستگار از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و محمد خالویی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سمت اداره سامانه مجازی و حمیدرضا شهرابی‌فراهانی از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به‌عنوان مسئول امور اجرایی هستند.

در کمیته‌ علمی کنفرانس حمید سربازی‌آزاد از دانشگاه صنعتی شریف و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به‌عنوان دبیر کمیته و مهدی مدرسی از دانشگاه تهران به‌عنوان مسئول شاخه سیستم، محسن ابراهیمی مقدم از دانشگاه شهید بهشتی مسئول شاخه هوش مصنوعی، حمید بیگی از دانشگاه صنعتی شریف مسئول شاخه تئوری و محمد عبداللهی ازگمی از دانشگاه علم و صنعت ایران مسئول شاخه زمینه‌های بین‌رشته‌ای خواهند بود.

شایان ذکر است: آنچه در خصوص اساسنامه و تشکیلات سازمانی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به‌عنوان حامی کنفرانس ملی انفورماتیک باید بدانید آن است که این اساسنامه به سال ۱۳۸۷ و در شورای گسترش آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌شکل یک مؤسسه پژوهشی مستقل به تصویب رسیده است. در حال حاضر تمامی کشورهای اسلامی در پنج منطقه مختلف از جمله جنوب شرقی آسیا، کشورهای عربی، کشورهای اسلامی غیرعربی قاره آفریقا، کشورهای آسیای مرکزی و منطقه قفقاز و سایر کشورهای اسلامی در منطقه خاورمیانه، اروپا و آمریکای جنوبی امکان بهره‌برداری از خدمات پایگاه مذکور را دارند. از‌جمله فعالیت‌های این پایگاه می‌توان به نمایه‌سازی مقالات برجسته تمامی کشورهای اسلامی در تمام حوزه‌های موضوعی و به زبان‌‌های مختلف با هدف ایجاد شبکه واحد علمی در جهان اسلام اشاره داشت.

آخرین اخبار و رویدادهای هوش مصنوعی را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]