40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کاربردهای فراشناسا در صنعت بیمه

کاربردهای فراشناسا در صنعت بیمه

سامانه احراز هویت الکترونیکی فراشناسا قابلیت این را دارد که در بخش‌های مختلف اقتصادی و خدماتی به کار برده شود. همین امروز نیز برخی از کسب‌وکارها و خدمات دولتی عملیات ثبت‌نام و احراز هویتشان را ازطریق فراشناسا انجام می‌دهند. در ادامه به لزوم استفاده از راه‌‌حل‌های ایمنی مثل فراشناسا در فرایند ثبت‌نام و احراز هویت صنعت بیمه می‌پردازیم.

بیمه؛ صنعتی روبه‌رشد اما در معرض خطر

 صنعت بیمه یکی از صنایع مهم و در حال گسترش جهان امروز است. تعداد مشتریان این صنعت هر سال به‌صورت چشمگیری افزایش می‌یابد. برای بیشتر افراد، بیمه به بخش مهمی از زندگی‌شان، از کار، خانواده و سلامت گرفته تا بخش مالی بدل شده است. شرکت‌های بیمه با ارائه خدمات مختلف سعی می‌کنند تعداد بیشتری از مشتریان را برای خرید بیمه ترغیب کنند. اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بیمه‌شوندگان در انتخاب شرکت بیمه، در کنار تنوع خدمات به عوامل دیگری نیز نظر دارند. بنابر نظرسنجی‌ای که موسسه Capgemini’s Digital Transformation  انجام داده است، از هر ده مشتری خدمات بیمه، هشت نفر حاضرند با پرداخت پول بیشتر تجربه کاربری بهتری داشته باشند.

با شیوع بیماری کرونا و رونق گرفتن کسب‌وکارهای آنلاین، شرکت‌های بیمه نیز به‌سمت ارائه خدمات بیشتر در فضای اینترنت حرکت کردند. یکی از مواردی که تاثیر بسیاری بر انتخاب بیمه از سوی کاربران داشته است، پیچیده نبودن فرایند ثبت‌نام و امکان احراز هویت غیرحضوری در بیمه‌ها بوده است.

بیمه؛ صنعتی روبه‌رشد اما در معرض خطر

اما ارائه سرویس‌های آنلاین نگرانی‌ها و چالش‌هایی نیز با خود به همراه آورده است. طی سال‌های اخیر جرایم مالی افزایش یافته است. گرچه هنوز بیمه به هدف مجرمان اینترنتی بدل نشده است. اما با افزایش کاربران آنلاین و انجام خدمات اینترنتی دور از ذهن نیست که به‌زودی میزان جرائم اینترنتی و تقلب‌های مالی در این صنعت نیز افزایش یابد.

وقتی که کسب‌وکارها در فضای آنلاین با مشترینشان ارتباط برقرار می‌کنند باید از صحت ادعاهای آن‌ها اطمینان حاصل کنند. در بسیاری از موارد شاید گرفتن مشخصات فردی چون تاریخ تولد، آدرس کافی به نظر رسد، اما در برخی از مواقع پیچیده و حساس‌تر نیاز به اطلاعات بیشتری وجود دارد. سامانه‌های بیومتریک احراز هویت غیرحضوری برای پاسخ‌گویی به چنین دغدغه‌های توسعه داده شده‌اند.

سامانه‌های احراز هویت غیر حضوری جایگزینی برای سیستم‌های احراز هویت سنتی

فرایند احراز هویت غیرحضوری فرایندی است که طی آن هویت کاربر برای ثبت‌نام یا ورود به یک سامانه برای استفاده از خدمات مشخص از راه دور و به‌صورت غیرحضوری تایید می‌شود.

برای احراز هویت غیرحضوری از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. انتخاب هر کدام از روش‌های احراز هویت غیرحضوری به میزان حساسیت نوع خدماتی که هر کسب‌وکار ارائه می‌دهد بستگی دارد.

بهترین روش احراز هویت غیرحضوری برای کسب‌وکارهایی که در زمینه مدیریت مالی فعالیت دارند نظیر بانک‌های اینترنتی، کارگزاری های بازار سرمایه و بیمه که به سطح امنیت بالایی نیاز دارند، استفاده از ویژگی‌های بیومتریک در فرایند احراز هویت است.

به عبارت دیگر، شرکت‌های بیمه مانند هر موسسه مالی دیگری، نگرانی‌هایی درباره پولشویی، فرار مالیاتی، تامین مالی تروریسم و انواع دیگر کلاهبرداری‌ها دارند. به همین خاطر است که این شرکت‌ها برای شناسایی مشتریانشان ناگزیرند از فرایندهای KYC استفاده کنند. شیوه‌های جدیدKYC  پاسخ بسیاری از این مشکلات را داده است.

Evers؛ شرکت بیمه‌ای که از سیستم‌های بیومتریک استفاده می‌کند

برای مثال شرکت Evers توانسته است با استفاده از سامانه بیومتریک در فرایند احراز هویت غیرحضوری کیفیت ارائه خدمات به مشتریانش را بهبود ببخشد. در سیستمی که این شرکت استفاده می‌کند، کاربر در بخشی از فرایند ثبت‌نام وب‌کم خود را روشن می‌کند. به‌محض روشن شدن وب‌کم نرم‌افزار بیومتریک این شرکت سن، جنسیت، قد و و وزن کاربر را پیش‌بینی می‌کند. با استفاده از این ابزار سرعت پر کردن فرم‌های بیمه افزایش قابل‌ملاحظه‌ای می‌یابد و در نتیجه آن رضایت کاربران بالا می‌رود.

البته در به‌کارگیری سامانه‌های بیومتریک در احراز هویت هیچ‌گاه نباید مسائل مربوط به حریم خصوصی، و مسائل حقوقی و اخلاقی را نادیده گرفت. وقتی که می‌خواهیم از سیستم‌های بیومتریک در فرایندهای ثبت‌نام و احراز هویت استفاده کنیم باید این اطمینان را برای کاربر به‌وجود آوریم که به‌هیچ‌وجه قرار نیست از این اطلاعات در جایی غیر از فرایند ثبت‌نام استفاده شود. به‌علاوه، شرکت‌هایی که از سرویس‌های بیومتریک استفاده می‌کنند باید در زمینه جلوگیری از نشت اطلاعات خصوصی کاربران و امنیت داده‌هایشان نیز کاربران را آسوده‌خاطر سازند.

Evers؛ شرکت بیمه‌ای که از سیستم‌های بیومتریک استفاده می‌کند

مزایای احراز هویت دیجیتال در صنعت بیمه

– تشخیص ادعاهای فریب‌کارانه

بنابر آمارهای جهانی ارزش دلاری ادعاهای بیمه‌ای فریبکارانه در بیمه سلامت عددی بالغ بر چهار میلیارد دلار است. استفاده از سیستم‌های بیومتریک مبتنی بر ویدئو می‌تواند تعداد دعاوی‌های فریب‌کارانه را در کل صنعت بیمه، نه فقط بخش بیمه سلامت، کاهش دهد.

فراهم شدن امکان ثبت‌نام از راه دور

آشناسازی مشتریان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که کسب‌وکارهای عرصه بیمه با آن مواجه هستند. با استفاده از امکان‌های جدیدی چون KYC ویدئویی این فرایند بسیار سریع‌تر و آسان‌تر انجام می‌شود؛ چرا که شرکت‌های بیمه می‌توانند از راه دور این فرایند را انجام دهند. تنها چیزی که در این فناوری نیاز است داشتن اینترنت مناسب، اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام کاربر و نیز متخصص کی وای سی شرکت بیمه است.

-بالا رفتن سرعت فرایند KYC

روش‌های سنتی احراز هویت کاربر نیاز به سرمایه‌گذاری و نیروی انسانی بسیاری دارد. استفاده از سامانه‌های احراز هویت الکترونیکی و غیرحضوری این امکان را پدید آورده است که کاربران بدون حضور کارشناسان، اطلاعات موردنیاز برای احراز هویت را در سامانه بارگزاری کنند. این روش علاوه بر اینکه رضایت مشتریان را بالا می‌برد برای شرکت‌های بیمه نیز مزایای بسیاری دارد و بهره‌وری را بالا می‌برد.

-بهبود تجربه کاربری

جهان سریع امروز باعث شده است که کاربران فرایندهای مجازی با سرعت کند یا طولانی را تحمل نکنند. به همین خاطر ممکن است مشتری یک بیمه صرفاً به‌خاطر فرایندهای پیچیده و زمان‌بر ثبت‌نام و احراز هویت، از ثبت‌نام در یک شرکت بیمه‌ای منصرف شود. استفاده از KYC مبتنی بر سیستم‌هایی مانند فراشناسا سرعت فرایندهای احراز هویت را بالا می‌برد و از کاربر زمان کمتری برای ثبت‌نام می‌گیرد.

بهبود تجربه کاربری

-افزایش امنیت

مانند اغلب کسب‌وکارها مهم‌ترین مسئله در صنعت بیمه جذب اعتماد مشتریان و کاربران است. یکی از ابعاد این مسئله، اعتماد مشتریان به سیستم جمع‌آوری و نگه‌داری داده‌ها در شرکت‌های بیمه است. مسئله امنیت داده‌ها اگرچه در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد، اما تاثیر انکارناپذیری بر مسئله موفقیت یا شکست کسب‌وکارها و استارتاپ‌های بیمه‌ای دارد. در جهان امروز داده‌های مربوط به مشتریان و کاربران مهم‌ترین داشته یک شرکت محسوب می‌شود. نتیجه اطمینان کاربر به حفظ حریم خصوصی در فرایندهای بیمه‌ای به‌معنای جلب اعتماد کاربران است.

به همین خاطر هم شرکت‌های بیمه سرمایه‌گذاری‌های کلانی در مسائل مربوط به امنیت داده‌ها انجام می‌دهند. استفاده از سیستم‌های احراز هویت مجازی امنیت فرایندهای ثبت‌نام و احراز هویت را بالا می‌برد. البته مسئله امنیت در فضای دیجیتال دامنه وسیعی دارد و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. به‌خاطر همین هم در سامانه‌های احراز هویت دیجیتال از ابزارهای چندلایه برای بالا بردن امنیت سیستم‌ها استفاده می‌شود. از آنجایی که شرکت‌های بیمه خدمات مختلفی ارائه می‌دهند طبیعتاً طیف مشتریان گوناگونی نیز دارند. داده‌هایی که برای هر کدام از انواع مشتریان گرفته می‌شود متفاوت است.

-قابلیت شخصی‌سازی با مقررات KYC گوناگون

هر کشور، دولت یا سازمانی قوانین و مقررات خاص خود را برای پیش‌گیری از جرائم اینترنتی دارد. از آنجایی که کلاهبرداری و جرائم رایانه‌ای در بخش بیمه به‌سرعت در حال افزایش است. می‌توان سامانه‌های احراز هویت را بر اساس قوانین سازمان و شرکت‌های بیمه شخصی‌سازی کرد.

فراشناسا؛ بزرگ‌ترین سامانه احراز هویت غیرحضوری در ایران

پلتفرم احراز هویت فراشناسا یک سامانه احراز هویت غیرحضوری بومی است که فرایندهای احراز هویت را با استفاده از سرویس‌های هوش مصنوعی انجام می‌دهد. فراشناسا برای بالا بردن سطح اطمینان و دقت فرایندهای احراز هویت غیرحضوری از پارامترهای شناسایی مختلف استفاده می‌کند: شناسایی هویت، تشخیص زنده بودن، سنجش هوشیاری.

سامانه فراشناسا

استفاده از فراشناسا در فرایند احراز هویت غیرحضوری علاوه بر آنکه می‌تواند امنیت کاربران موسساتی چون شرکت‌های بیمه را تامین کند، سرعت فرایند احراز هویت را نیز به‌صورت محسوسی بالاتر می‌برد و این خود باعث افزایش رضایت کاربران می‌شود. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های فراشناسا که آن را تبدیل به انتخاب اول کسب‌وکارها برای احراز هویت غیرحضوری کرده است:

-حفظ امنیت داده‌های کاربران

داده‌های مربوط به فراشناسا بر روی سرورهای توزیع‌شده مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت قرار می‌گیرد. این سرورها به‌صورت ۲۴ساعته توسط تیم‌های زیرساخت و امنیت شبکه پارت کنترل می‌شوند.

-سادگی و سرعت بالا در پیاده‌سازی

وب‌سرویس فراشناسا تنها با طراحی دو متد ساده در متن برنامه شما قابل دسترسی است. فراشناسا برای طراحی این متد یا متدهای دیگر مستندات و راهنمایی مختلفی تدارک دیده‌ایم.

-پشتیبانی ۲۴ساعته

تیم پشتیبانی فراشناسا با یک خط تلفن اختصاصی، به‌صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته پاسخ‌گوی مشکلات و سوالات احتمالی کاربران است.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]