40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کاربردهای هوش مصنوعی در بدنسازی: صنعتی که منقلب شد

کاربردهای هوش مصنوعی در بدنسازی: صنعتی که منقلب شد

همه‌گیری جهانی کرونا تقریبا همه طبقه مشتریان را متحول کرده و باعث تغییر در رفتار آن‌ها شده و حتی باعث از بین رفتن برخی صنایع و رشد برخی دیگر شده است. مشتریانی که به دلیل شرایط به وجود آمده در اثر کرونا مجبور به ماندن در خانه شده‌اند، به زندگی بدون باشگاه ورزشی عادت کردند و صنعت بدنسازی هم دچار تغییرات زیادی شده است.

هوش مصنوعی در بدنسازی

اهمیت اینترنت و ارتباط

در سال ۲۰۲۰، مالکان باشگاه بدنسازی با سیلی از کنسلی درخواست‌های ثبت نام مواجه شدند و در نتیجه فروششان افت شدیدی داشت. برخی سالن‌های اجاره‌ای داشتند و باید حقوق کارمندانشان را پرداخت می‌کردند، آن هم در شرایطی که هیچگونه عایدی نداشتند. در این شرایط بود که بسیاری از باشگاه‌های بدنسازی بسته شدند. هزاران شغل از دست رفت و مربیان و خدمه زیادی حاضر شدند برای مدتی بدون دریافتی کار کنند یا دستمزدشان را کاهش دهند.

در نتیجه این اتفاقات بود که رفتار جدید مشتریان بر اساس ارتباطات آنلاین و اینترنتی شکل گرفت. در شرایطی که دنیا برای حفظ فاصله اجتماعی پافشاری می‌کرد، خانه‌ها تبدیل به مرکز اصلی افراد برای خوردن، انجام امور اجتماعی، کار کردن و حتی تمرین و ورزش کردن شدند. شرکت‌هایی که در محصولاتشان از تکنولوژی‌های سطح بالا استفاده می‌کردند، راه‌های خلاقانه و جدیدی برای کسب و کارهای آنلاین ارائه دادند و صنعت بدن سازی هم همین شرایط را پیدا کرد.

محبوبیت اپلیکیشن‌های بدنسازی خانگی در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت

طبق مطالعات مشخص شد استفاده از اپلیکیشن‌های مربوط به بدنسازی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰% رشد داشته‌اند. در دوران کرونا مانند هر کسب و کاری، باشگاه‌های بدن سازی هم تنها با شرایط دیجیتالی امکان ادامه مسیر داشتند. بسیاری کلاس‌های مجازی را در دستور کار قرار دادند تا اعضا از داخل خانه‌‎هایشان کارها را پیش ببرند.

شرکت‌های نرم‌افزاری به باشگاه‌ها کمک کردند تا مجازی شوند

هدف اصلی هر شرکت در حوزه تکنولوژی در دوران کرونا این بود که کسب و کارهای دیگر را به بستر دیجیتال منتقل کرده و از ورشکستگی نجات دهد. اینکلاین یکی از شرکت‌هایی بود که در زمینه بدنسازی در فضای مجازی تلاش زیادی داشت و پلتفرم اینکلاین فیت را ارائه کرد.

این برنامه خدمات را به صورت آنلاین و جلسات پخش زنده ارائه می‌داد. همچنین اعضا می‌توانستند پرداخت‌هایشان را به صورت آنلاین و از طریق کارت اعتباری انجام دهند و این یعنی در هرجای دنیا می‌شود از این باشگاه استفاده کرد.

جنبه کلیدی این پلتفرم بدون نقص بودن آن است که اگر قرار بود یک اپراتور انسانی اجرای آن را به عهده داشته باشد، مطمئنا ایرادات زیادی به وجود می‌آمد. خودکارسازی باعث شد نیاز به نیروی انسانی برطرف شود و در نتیجه آن کاربران برنامه اینکلاین فیت هم می‌توانند راحت‌تر کارشان را ادامه دهند.

افزایش فروش تجهیزات خانگی بدنسازی در سال ۲۰۲۰

در آمریکا شرایط کرونا بسیاری از مردم خانه‎نشین شدند و در نتیجه فروش تجهیزات خانگی بدنسازی رشد زیادی کرد. ورزش در خانه هم برای مناسب ماندن شرایط بدنی و هم برای از بین بردن استرس ناشی از خانه‎نشینی، لازم بود. به همین دلیل خانه‎نشینی مردم را وادار کرد تا خانه‌هایشان را مجهزتر کنند و برای این کار هم باید تجهیزات می‌خریدند.

هوش مصنوعی در بدنسازی

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یک زمینه از علوم کامپیوتری است که تمرکزش روی ماشین‌هایی است که قرار است هوشی شبیه به هوش انسان داشته باشند. هوش این ماشین‌ها مصنوعی هستند، به این دلیل که طبق اصول هوش مصنوعی توسط انسان ساخته شدند و به طور طبیعی وجود ندارند.

یکی از زیرمجموعه‌های مهم هوش مصنوعی، یادگیری ماشین است. یک الگوریتم یادگیری ماشین مجموعه‌ای از ساختارهای کامپیوتری است. الگوریتم‌ها با داده‌ها سر و کار دارند و از تجارب آن‌ها استفاده می‌کنند. یادگیری ماشین از دو زیرمجموعه یادگیری با نظارت و یادگیری بدون نظارت تشکیل شده است.

یادگیری با نظارت زمانی است که یک الگوریتم برای کشف این که کدوم الگوها در مجموعه داده برچسب‌دار هستند که منجر به یک برچسب خاص از مجموعه‌ای از صفات می‌شوند، استفاده می‌شود. یادگیری بدون نظارت برای کشف الگوهایی از داخل مجموعه داده‌های بدون برچسب است که باید بینش داده‌ها را ارائه دهد. همه‌گیری کرونا باعث شد هوش مصنوعی در بدنسازی هم کاربردهایی داشته باشد و در ادامه با این کاربردها بیشتر آشنا خواهید شد.

یک برنامه بدنسازی رقیب مربیان شخصی شده است

برنامه‌های بدنسازی مبتنی بر هوش مصنوعی حالا مربیان شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی هم دارند. آن‌ها یادگیری ماشین، شناسایی تصاویر و شناسایی حرکات را ادغام کرند تا متوجه شوند که شما حرکات را درست انجام می‌دهید یا نه.

اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از دوربین موبایل شما، تمریناتتان را تماشا می‌کنند و درست مانند یک مربی شخصی درباره آن نظر می‌دهند. باشگاه‌هایی که روی اپلیکیشن موبایلی سرمایه‌گذاری کردند، از این ویژگی بهره بردند که بدون استخدام یک مربی بدنسازی به اعضایشان تمرین بدهند.

اپلیکیشن‌های بدنسازی مبتنی بر هوش مصنوعی اعتبار باشگاه‌ها را زیاد کردند

مردم همیشه دوست دارند خدمات بیشتری داشته باشند. درباره باشگاه‌های بدنسازی دوست دارند فراتر از یک مکان مجهز برای بدن سازی داشته باشند. برای موفق شدن در سال ۲۰۲۰ و مخصوصا بعد از دوران همه‌گیری کرونا، باشگاه‌ها باید بتوانند خواسته‌های اعضایشان را برآورده کنند. یک اپلیکیشن بدنسازی به شما اجازه می‌دهد این شرایط را با کمترین هزینه داشته باشید.

یکی از ضروری‌ترین نیازهای اعضا تجارب شخصی‌سازی شده است. آن‌ها نمی‌‍خواهند بخشی از یک پروسه مشخص و یکنواخت بدنسازی باشند. با استفاده از اپلییشین مبتنی بر هوش مصنوعی آن‌ها می‌توانند حرکاتی که برای خودشان مفیدتر است را داشته باشند و در نتیجه زودتر به اهدافشان برسند. همچنین به غیر از مربی مجازی بودن، این اپلیکیشن‌ها می‌توانند برنامه‌ریز تمرینی همزمان هم باشند.

هوش مصنوعی در بدنسازی

افزایش شهرت باشگاه

می‌توان از اپلیکیشن موبایلی باشگاه برای ارسال موارد آموزشی و مرتبط با بدنسازی به اعضا استفاده کرد و با این کار اعتبار و قابل اعتماد بودن باشگاه را افزایش داد و باعث شد هر زمان سوال خاصی وجود داشت، باشگاه همیشه حاضر و پاسخگو باشد.

اپلیکیشن‌های بدنسازی جوامع را متحد کردند

اعضای یک باشگاه به جامعه‎‌ای که در آن زندگی می‌کنند اهمیت می‌دهند و می‌خواهند فقط از برنامه‌هایی استفاده کنند که از نظر اخلاقی سالم باشند. با این اپلیکیشن‌ها اعضا می‌توانند دویدن، دو ماراتن، رقابت‌های خاص و مناسبتی و غیره را تجربه کنند. در نتیجه اپلیکیشن موبایلی باشگاه‌ها کمک می‌کند اعضا با برنامه‌های منطقه‌ای سالم و اخلاقی هم منطقه بیشتر آشنا شوند.

ارائه برنامه غذایی با کمک هوش مصنوعی

با استفاده از هوش مصنوعی که از چندین الگوریتم متنوع کمک می‌گیرد، امکان ارائه برنامه غذایی به کاربران مهیا می‌شود. هوش مصنوعی اطلاعات لازم برای سبک زندگی مناسب را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را با دستورالعمل‌های کلی ادغام کرده و به کاربر ارائه می‌دهد.

برای مثال برنامه ۲۲ روزه تغذیه بیانسه، یکی از خوانندگان سرشناس، با استفاده از یادگیری ماشین به کاربران غذاهای سالم و مناسب را ارائه می‌کرد و در صورت نیاز می‎توانست راه‎‌حل‎های مناسب برای شرایط خاص هم ارائه دهد.

ارائه برنامه غذایی با استفاده از هوش مصنوعی نیاز به استفاده از روش‌های مبتنی بر الگوریتم است تا بتواند تنوع خوبی در برنامه‌ها و نوع غذاهای پیشنهادی داشته باشد و رضایت کاربران را جلب کند. برای این منظور کاربران باید از برنامه‌های روزانه و حتی هفتگی خود راضی باشند.

در واقع وقتی مشکلی وجود داشته باشد، هوش مصنوعی باید بتواند از آن چند زیرشاخه بسازد و هر یک را تک به تک برطرف کند. با این روش تنوع در رژیم‌های غذایی زیاد شده و کارایی آن‌ها بهبود پیدا خواهد کرد.

نوتیفیکیشن‌ها و یادآوری‌ها

باشگاه‌ها می‌توانند برای کاربران اطلاعیه و یادآوری ارسال کنند و از این روش به راحتی با آن‌ها در تماس باشند. این که بتوان انگیزه اعضا را بالا نگه داشت، موضوعی است که به راحتی با اپلیکیشن موبایلی امکان‌پذیر خواهد بود. می‌توان برای این کار فردی را استخدام کرد تا موارد شخصی‌سازی شده را برای اعضا ارسال کند و از این روش به معرفی هرچه بیشتر کسب و کار باشگاه هم کمک کند.

بدنسازی مجازی دیگر با ما خواهد ماند

همه‌گیری کرونا صنعت بدنسازی را یک‎شبه زیر و رو کرد. هم برندهای بدنسازی و هم افراد مشتاق به این رشته ورزشی باید حالا با شرایط جدید هماهنگ شوند. از حالا باشگاه‌هایی که زیرساخت‌های دیجیتال لازم را نداشته باشند، دیگر به صورت آنلاین شناخته نمی‌شوند و برعکس، در صورت استفاده از شرایط آنلاین می‌توانند درآمد خود را افزایش هم بدهند. آن‌ها می‌توانند حالا به فکر جلسات آموزشی پخش زنده، ویدئوهای ضبط شده، ارائه برنامه غذایی آنلاین و غیره باشند.

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]