40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کاهش استرس مرغ ها به کمک هوش مصنوعی در مرغداری‌ها

کاهش استرس مرغ ها به کمک هوش مصنوعی در مرغداری‌ها

جالب است بدانید، درست مثل بسیاری از حیوانات و پرندگان، مرغ‌ها نیز سیگنال‌های صوتی از خود منتشر می‌کنند که مرغداران باتجربه با تکیه بر آن‌ها، می‌توانند در مورد سلامت این حیوانات اطلاعاتی را کسب کنند. جداسازی این گونه سیگنال‌ها در مقیاس بزرگ، کار چالش‌برانگیزی به شمار می‌رود. با این حال، تشخیص سیگنال‌های صوتی مرغ‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، به این دلیل که این پرندگان، زمانی که استرس داشته باشند، وزن کم کرده و احتمال مرگ‌شان بیشتر خواهد بود. پس به منظور کاهش استرس مرغ ها باید چاره‌ای اندیشیده می‌شد.

خبر خوش این است که پژوهشگران دانشگاه هنک‌کنگ، یک سیستم هوش‌ مصنوعی ساخته‌اند که به وسیله آن، چنین مشکلی حل خواهد شد و از این طریق، سیگنا‌ل‌های صوتی مرغ‌ها تشخیص داده خواهد شد و این موضوع باعث گردید مشکل سیگنال در این خصوص حل شود و کاهش استرس مرغ ها به کمک این فناوری انجام گیرد.

نکته حائز اهمیت در خصوص این موضوع آن است که قدرت این سیستم در شناسایی استرس مرغ‌ها، طی آزمایشاتی که صورت گرفته، به دقت ۹۷ درصدی رسیده است. جالب است بدانید فناوری هوش مصنوعی در این خصوص پیشرفت چشمگیری کرده به طوری که حتی قادر است سلولی را که آن سیگنال صوتی خاص را منتشر می‌کند، تشخیص دهد! نتیجه این پژوهش آن است که این امکان برای مرغداران فراهم شده است که محیط‌ راحت‌تر و آرام‌تری را برای مرغ‌ها به وجود آورند.

کاهش استرس مرغ ها

حقیقت آن است که استرس یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که مرغداران با آن مواجهند. استرس می‌تواند تأثیرات مخربی را بر آن‌ها ایجاد کند. در واقع، قرار گرفتن مرغ‌ها در شرایط استرس‌زا باعث بروز هورمون کورتیکوسترون می‌شود. هنگامی که این هورمون در بدن مرغ‌ها ترشح می‌شود، می‌تواند لطمه‌های سنگینی را به بدن آن‌ها وارد نماید. هنگامی که مرغ‌ها دچار استرس می‌شوند، ذخیره قندی در کبد و ماهیچه‌های آن‌ها تقلیل می‌یابد و این مسئله باعث می‌گردد آسیب‌های جدی به این پرندگان وارد گردد.

آلن مک الیگوت، نویسنده این پژوهش، در این خصوص ابراز می‌دارد: «هدف نهایی این پژوهش، شمارش سیگنال‌های استرس  پرندگان نیست، بلکه هدف آن، کاهش استرس مرغ ها، ایجاد شرایط مطلوب برای آن‌ها و به حداقل رساندن رنج این پرندگان است.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]