40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌ها و افزایش قابل‌توجه رضایت مشتری با ChatGPT

کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌ها و افزایش قابل‌توجه رضایت مشتری با ChatGPT

همه کسب‌وکارها به دنبال راهی برای کمک به مشتریان خود هستند. بهترین راه انجام این کار این است که امکان پاسخ‌دهی بیست‌وچهارساعته به سؤالات مشتریان را فراهم کنند.

به گفته ماهش تاکور، مدیر اجرایی فناوری، پرسش اساسی که ذهن شرکت‌ها را به خود مشغول کرده این است که چطور می‌توانند بدون افزایش هزینه‌ها این کار را انجام دهند! در واقع، ربات‌ها پاسخ ایده‌آل برای این مسئله هستند.

اینجاست که ChatGPT وارد صحنه می‌شود: همان چت‌باتی که طی چندین ماه اخیر، سرتیتر خبرها را به خود اختصاص داده است. این چت‌بات هوش مصنوعی با استفاده از یک مدل زبانی بزرگ، متونی تولید می‌کند که شبیه به دست‌نوشته‌های انسان‌ها هستند.

طبق توضیحات تاکور، مدل ChatGPT را می‌توان با انواع روش‌ها روی حجم زیادی از داده آموزش داد، تا پاسخ سؤالات پیچیده و دشوار را هم پیدا کند.

تاکور تا به حال چهار بار به عنوان مدیر اجرایی و کارآفرین Fortune 50 شناخته شده است. وی پیش از این، سرپرست تیم محصولات آمازون، مایکروسافت و اینتویت بوده است و در حال حاضر، علاوه بر مشاوره به مدیران، در دانشگاه نیویورک و دانشکده مدیریت کلمبیا نیز مشغول به تدریس است. وی معتقد است ۳۰ درصد از سؤالاتی که در تماس‌های مشتریان مطرح می‌شوند، تکراری هستند.

طبق گزارشی که مت او‌براین در Associated Press منتشر کرده است، ChatGPT نماینده نسل جدید سیستم‌های هوش مصنوعی است که می‌توانند طبق درخواست کاربران، متونی رسا و خوانا تولید کنند. این مدل‌ها با تکیه بر دیتابیسی غنی از کتاب‌های دیجیتال، نوشته‌های آنلاین و… می‌توانند تصاویر و ویدئوهای جدید نیز تولید کنند.

رضایت مشتری با ChatGPT

سیستم ChatGPT که در نوامبر ۲۰۲۲ رونمایی شد، محصول استارتاپ OpenAI است.

تاکور در این باره توضیح می‌دهد: «مدل‌های بزرگ زبانی OpenAI را می‌توان برای پاسخگویی به ۷۰ درصد از سؤالات جدید و پیچیده مشتریان استفاده کرد. نحوه پاسخ‌دهی ChatGPT به این سؤالات شبیه به شیوه پردازش اطلاعات در مغز انسان است. حوزه خدمات مشتریان همین حالا هم شروع به استفاده از قابلیت‌های ChatGPT کرده‌اند. این مدل پیشرفته به جای اینکه تماس مشتری را به اپراتورهای انسانی منتقل کند، پاسخ سؤالات پیچیده و دشوار را هم در می‌یابد. متا، کانوا و شاپیفای از جمله شرکت‌هایی هستند که در حال حاضر از قابلیت‌های ChatGPT برای ارتقای خدمات مشتریان خود استفاده می‌کنند.»

مدیران فناوری شرکت‌ها از هوش مصنوعی هراسان نیستند؛ با این حال، مردم عادی در مورد اینکه مسائلی همچون بیکاری ناشی از ترویج هوش مصنوعی و یا تقلب دانش‌آموزان با استفاده از ChatGPT آن‌ها را تهدید کند، نگرانی‌های زیادی دارند.

نیویورک‌تایمز در یکی از مقالات اخیرش به جذابیت داستان‌هایی پرداخته است که در مورد ربات‌ها و هوش مصنوعی‌های دارای احساس و ماشین‌های هوشمند نوشته می‌شوند. ای‌ او اسکات، نویسنده این مقاله، چرایی این مسئله را از ChatGPT پرسیده است. پاسخ این سیستم بدین قرار است: «ربات‌هایی که قادر به تفکر و استدلال هستند و دستخوش احساسات می‌شوند، سؤالات و دغدغه‌های زیادی از نظر مسائل اخلاقی مطرح می‌کنند؛ مثل اینکه با موجودات هوشمند چطور باید برخورد کرد؟ ماهیت خودآگاهی چیست؟ و خالقین این ماشین‌ها چه مسئولیتی دارند؟»

اسکات معتقد است که در عصر حاضر، تعاملی شگفت‌انگیزی بین انسان و کامپیوتر دیده می‌شود که تمامی بخش‌های زندگی روزمره را نیز در بر می‌گیرد.

تاکور در انتهای این گفتگو خاطرنشان می‌کند که محصولاتی همچون ChatGPT در هر مرحله از چرخه ارتباط با مشتری، مفید واقع می‌شوند. کاربرد این فناوری در بخش خدمات مشتریان هم زمان انتظار مخاطبان را کاهش می‌دهد و هم تا ۴۰ درصد در هزینه‌ شرکت‌ها صرفه‌جویی می‌کند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]