40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 Mariner؛ جدیدترین کشتی‌ بدون سرنشین و تماماً رباتیک نیروی دریایی آمریکا

Mariner؛ جدیدترین کشتی‌ بدون سرنشین و تماماً رباتیک نیروی دریایی آمریکا

نیروی دریایی آمریکا، از سومین و جدیدترین کشتی‌ بدون سرنشین ناوگان Overlord، تحت عنوان Mariner رونمایی کرد. نیروی دریایی آمریکا بر این باور است که کشتی‌های رباتیک می‌توانند کارایی عملیات‌های دریایی را افزایش دهند. کشتی‌های مدرن به مجموعه‌ای از سیستم‌های اتوماسیون مجهز هستند اما، ساخت کشتی‌ بدون سرنشین برای مدت مدیدی یکی از چالش‌های پیش‌روی انسان بوده است. هرچند تا تحقق فناوری وسایل آب‌پیمای بدون سرنشین راه زیادی در پیش است اما، ایالات‌ متحده آمریکا با جدیت تمام در حال توسعه یک ناوگان کامل از کشتی‌های رباتیک است.

در حال حاضر این پهپادهای آب‌پیما، نمونه‌هایی آزمایشی قلمداد می‌شوند. توسعه‌دهندگان و ارتش ایالات متحده در حال انجام آزمایشات گوناگونی هستند، تا علاوه بر شناسایی نواقص و کاستی‌های این فناوری پیشرفته، سناریوهای احتمالیِ نحوه‌ عملکرد این کشتی‌های بدون سرنشین و سایز متوسط را در دنیای واقعی بررسی کنند.

سومین کشتی‌ بدون سرنشین از ناوگان Overlord که Mariner نام دارد، روز سه‌شنبه، ۲۳ آگوست به نیروی دریایی آمریکا تحویل داده شد. این کشتی مجهز به یک سیستم کنترل تمام الکترونیک است که از یک سیستم مسیریابی خودکار تشکیل می‌شود. در‌ضمن، این کشتی مجهز به یک سیستم تسلیحاتی Aegis مجازی است و در آینده نزدیک، چندین به‌روزرسانی در این کشتی انجام می‌شود. به دنبال آن، آزمایشات گوناگونی بر روی Mariner انجام خواهد شد. قرار است این کشتی در سال ۲۰۲۳ به آب انداخته شود و به‌صورت عملی مورد استفاده قرار گیرد.

نیروی دریایی آمریکا دو کشتی‌ بدون سرنشین دیگر به نام‌های Nomad و Ranger دارد که متعلق به ناوگان Overlord هستند. Mariner به به‌روزترین فناوری‌ها مجهز است و اصلی‌ترین تفاوت Mariner با هم‌نوعان خود در سیستم تسلیحاتی مجازی Aegis است؛ کشتی‌ها از طریق این سیستم می‌توانند کنترلِ سایر کشتی‌های بدون سرنشینِ همان ناوگان را در دست بگیرند و همزمان و بدون هیچ‌گونه اختلالی وظایف خود را انجام دهند.

آیا کشتی‌های رباتیک، آینده دریانوردی را شکل می‌دهند؟

Mariner مجهز به شبکه‌ای از سنسورها و کابل‌های اتصال است که با هدف کنترل قطعات ساختاری، مکانیکی و الکتریکی طراحی شده‌اند. علاوه بر این، این کشتی (در بخش‌هایی که میسر باشد) دارای سیستم‌های اضافی است که در صورت خرابی سیستم‌های اولیه فعال می‌شوند.

کشتی‌های رباتیک Overlord به گونه‌ای طراحی شده‌‌اند، تا بیشترین میزان استقلال را داشته باشند. Mariner دارای ۵ واتر جت است که هرکدام از آن‌ها دارای یک موتور و رانشگر جداگانه هستند. همه این بخش‌ها در کنار یکدیگر عمل می‌کنند و در صورت نیاز می‌توان آن‌ها را خاموش یا روشن کرد. علاوه بر این، این کشتی‌ها دارای موتورهایی هستند که دیگر نیازی نیست روغن آن‌ها را به‌صورت دستی تعویض کرد. این موتورها یک سیستم فرعی دارند که به‌صورت خودکار روغن قدیمی را می‌سوزاند و روغن جدید را جایگزین آن می‌کند. هدف نیروی دریایی آمریکا ساخت وسایل نقلیه‌ بدون سرنشینی است که بتوانند ماه‌ها و به‌صورت همزمان عملیات‌های خودکار را انجام دهند.

نیروی دریایی آمریکا در حال ساخت چهارمین USV از سِری Overlord است که Vanguard نام دارد. پس از تکمیل این کشتی‌ بدون سرنشین، ناوگان Overlord شامل هفت وسیله نقلیه دریایی بدون سرنشین یعنی Nomad، Ranger، Mariner، Vanguard و همچنین نمونه‌های اولیه سایز متوسط USV یعنی Sea Hunter و Sea Hawk و یک کشتی سایز متوسط دیگر خواهد بود که  L3Harris در حال ساخت آن است.

وسایل آب‌پیمای بدون سرنشینِ Overlord به‌طور گسترده آزمایش خواهند شد و سطح اتوماسیون و مکان کارکردن‌شان با سیستم‌های شرکت‌های ارائه‌دهنده دیگر بررسی خواهد شد. نیروی دریایی آمریکا قصد دارد عملکرد این کشتی‌های رباتیک را در دو سناریوی متفاوت بررسی کند: زمانی که USVها در ناوگان تمام‌خودکار به کار می‌روند و زمانی که از آن‌ها در ناوگان هیبرید (که خدمه‌ انسانی هم در آن‌ها نقش‌آفرینی می‌کند) استفاده می‌شوند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]